İNSANLARI YARGILAMAK
Her ne kadar bazı durumlarda ön yargının bir sebebi olmasa da bunu genele yayarak insanları etiketlememeliyiz.
Şu iyi,şu kötü diye insanlara yakıştırmalar yapmamalıyız.
kibir ve peşin hüküm ilmin iki düşmanıdır.
Özellikle bizim  toplumumuzda insanların dış görünüşlerine göre bakılarak yargıya varılır.
Halbuki bu şekilde yaklaşılmasa ,insanlar olduğu gibi kabul edilse cinsine,ırkına yaşam şekline bakılmaksızın
hoş görülse ön yargı diye bir şey olmaz.
Bizimle aynı siyasi görüşe sahip olmayan birini suçlamaya onu damgalamaya hakkımız yoktur.
böyle şeyler insanları böler yıkıcı yapar.
Ön yargılar insanlar arasında kibir ve kin söker bu kibir ve kin sonucunda insanlar bir birinden uzaklaşır.
Düşüncelerimizde bir an önce sıyrılmalı ön yargımıza meydan okumalıyız.
İnsanları bir birine sırt çevirten eylem tabiatında negatiftir,Çünkü dünyadaki tüm kavgalar ve savaşlar,insanların bir birine sırt çevirmesiyle oluşmuştur.
Bunu tam tersi  tam anlamıyla yargılamadan ,sınamadan yaşanan bizlik duygusudur.
Özgür ve ön yargısız bir kafanın hiç kimseye aldırmaksızın elini  değdirdiği her şey,artık çoktan 
eskimiş tasarımların kafesinde yaşayan bir dünya için yepyeni bir görünüm kazanır.
Çünkü bağımsız düşünen kişi,aynı zamanda başkaları için de  en iyi en destekleyici  biçimde düşünmüş olur.

     Malatyalı şair
Cahit aluç
 




( İnsanları Yargılamak başlıklı yazı cahitaluc tarafından 25.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.