Hiçbir Ulusa Millete Nasip Değildir Bizdeki Bu Anne Duygusu Sahipliği Yetiştirmedeki Özeni

                                           ( Salı Pazarı Yolunda Notlarım)

 Görsel sonucu

   Bugün günlerden Salı, her mahallede her semtte ilçede muhakkak kurulur salı pazarı. Orta gelirli insanların, birazcık ucuza aldığı sebze meyve ile yaşamdaki varlığını biraz gülümseyerek sürdürdüğü, sebze meyveleri ucuza aldığı bir yerdir salı pazarı. Marketlerde bu akın akın ucuza alış veriliş yapılan pazarlardaki, müşterileri kendine çekmek için onlarda salı günü kapısının önüne, Pazar kurar, tatlı bir rekabet havasında hayat devam eder gider.

 

   İşte günlerden bugün Salı dediğim gibi biraz grip olmuşum üzerinize afiyet, hem gidip aile sağlık ocağında ilaç yazdırayım hem de pazardan biraz sebze meyve alayım diyerekten çıktım yola. Hava bayağı sıcak, sitelerin önünde termometreler 31 derece sıcaklığı gösteriyor. Yolda yürürken bu yazımı yazmaya sevk eden, sevinç mutluluğu görene kadar yürüdüm. Az ilerde genç kızlarımız genç kadınlarımız ya kucağında ya bebek arabasında çocuğunu sırtlayarak, pazara doğru gülümseyerek, çocuğu ile pazara gitmenin ve çocuğunu taşırken hiçbir ağırlık duymadan yürürken yüzündeki sevinci mutluluğu azmini cesaretini gördüm. İnsanın bazen taşırken gocunduğu bir kilo ağırlıktan usanç duyarken, onlar onlarca ağırlığa zorluğa rağmen yüzlerinde sevinç mutlulukla pazara doğru yol alıyorlardı.

 

   Hiçbir ulusa millete nasip değildir bizdeki bu anne duygusu sahipliği yetiştirmedeki özeni gayreti şefkati ve azmi… Bizdeki umut yaşamımızda hücrelerimizde inancımızda eksik olmayan bir güzelliktir yaşam biçimidir. Aslında insanın geleceğin farkına varmaktır kadınlarımızca, bizden daha hassas ve gülümseme sevinç dolu bakış açısıyla azmi gayreti ile. Bu düşünce ile kadınlarımız, bizi yarına doğru yeni nesilleri yetiştirirken onca ev işi temizlik mutfak çocuk bakımı vs. arasında, bizleri umudu ile ayakta tutmaya çalışmaktadır. Bu mutfağa bir katkı bir tatlı gülümseme çocuğuna karşı şefkat azimle yetiştirme olsun bunlar, biz erkeği dimdik ayakta tutan kadınlarımızın umudu gayreti ile vardır o tertemiz gönüllerinde düşüncelerinde azminde. İşte yüzlerindeki gönüllerindeki bu sevinci azmi gülümsemeyi görünce, bir anda gönlümü tarifsiz bir sevinç huzur kapladı.

   Tüm kadınlarımıza sonsuz teşekkürler borçluyuz, onlar yanımızda varsa onları güldürebiliyorsak bizler mutluyuz yarından umutluyuz. Selam ve dua ile.

Mehmet Aluç

 

( Salı Pazarı Yolunda Notlarım başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.