Ah bu bilgisayar oyunları... Ah bu cep telefonları ilk çıktığı zamanları hatırlıyorum da o günden bu güne neler neler değişti neler neler gelişti, akıllısı çıktı cep telefonlarının, tabi ki benden akıllı olacak hali yok canım, o kadar da uzun boylu değil. O zamanlar bin lira gibi fiyatı olan telefonlar şimdilerde işportada beş lira on lira ikinci el telefon satan bayilerde, zaten çok az kalmıştır. Bir de tetris dedikleri oyun vardı hemen hemen hepinizde zamanında oynamışsınızdır.


Tetris dedikleri oyun aleti ufak bir dikdörtgen kutudan ibaretti. Ekranında geometrik şekiller, aşağı doğru kayıyor ve siz de o kayan şekilleri yerlerine yerleştirip puan ve puanlar alıyordunuz. Bizler çoluk çocuk sahibi olmuşuz, o tarihte, elimizde tetrisler... ''Oğlum ben dün rekor kırdım haberin var mı?'' böyle muhabbetler vardı aramızda. ''Ben de geliştirdim birader rekorumu ne haber, biraz daha çabalasam seni bile geçerim parçalarım oğlum bütün rekorları.''


Eeee, zahmetsiz rahmet olmaz demişler. Cep telefonu ile tetris ile öyle rekorlar paramparça edilirken bizim de gözlük numaralarımız birer ikişer numara artıyordu haliyle. Daha sonra öğrendik ki sadece gözlere değil, beyne ve başka organlara da zararı varmış bu aletlerin. Şimdilerde aşırı bilgisayar kullanımının olduğu gibi...


Bir gün çok fazla derecede oynamışız arkadaşlarla, gece uykumuz gelince yattık. Haliyle rüya da görüyor insan. Gözümün önünden tetrisin o üçlü beşli küpleri geçiyor. Aşağıya doğru kayıyor, şak geliyor yerine oturuyor. Tekrar başlıyor kayıyor şak yerine oturuyor. İnsan uykuda iken tam olarak rüya ile gerçeği de ayırt edemiyor. Ancak uyandığın zaman ''Oh be rüyaymış.'' diyorsun.


Bir de çağrı cihazları vardı bilirsiniz, hani cep telefonlarından bir tık önce icat edilip de piyasaya sürüldü, sonra cep telefonu çıkınca hepsi cumburlop çöp tenekesinin yolunu tutmuştu... Şimdilerde vurgunu akıllı telefonlar vuruyor. Durun bakalım yaşadığımız müddetçe daha neler neler göreceğiz. Fazla bir zaman değil, kısa bir zaman sonra akıllı telefonları da çöpe atarız çünkü, bu seferde en akıllı telefon çıkar, o da biter en akıllının da akıllısı, zeka küpü telefonlar çıkar. Teknoloji çılgınlığı da son sürat devam eder.


Şu son zamanlarda çöpe giden o kadar çok elektronik alet edevat var ki... Sayalım ilk aklımıza gelenleri... LCD çıkınca tüplü televizyon kalmadı, bilgisayar klavyesi çıkınca daktilolar çöpe, CD ler çıkınca kasetler ve kasetçalarlar yok oldu, cep telefonları sabit telefonların ocağına incir ağacı dikti neredeyse. Cep telefonu ile fotoğraf çekme, fotoğrafçıların işine büyük sekte vurdu. Elektronik kartlı anahtar sistemleri, normal anahtarların ve kilitlerin öneminin hayli azalttı. Televizyonlarda kanal sayısı teknolojiye ayak uydurarak artınca, sinemalar ve video aletlerinin de fiyakası söndü neredeyse... İşte böyle dünya elektronik çöplük olma yolunda hızla ilerliyor. Tabi bu aletlerin çoğununda doğaya ve insana zararı olduğu su götürmez bir gerçek. Ne diyelim biz de doğal lığımızı yitirmemeye gayret edeceğiz bu kadar olumsuzluklar arasında sabır ile yaşamaya çalışarak. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...
 

( Dünya Elektronik Çöplük Olma Yolunda Hızla İlerliyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.