Bu gün mübarek üç ayların hem de Recep Ayının başlangıcı Regaip Kandili. Öncelikle hepinize, ülkemize, tüm İslam Âlemine kutlu, hayırlı ve uğurlu olsun. Peşinden gelen Şaban ayı ve sonrasında gelecek olan fazilet ve rahmet dolu Ramazan da sırada bekliyor müminlerin yüreğine gönlüne ferahlık, huzur vermek için.


İnsan daha bir dikkatli daha bir olumlu bakıyor hayata bu mübarek zamanlarda. Yardım ve paylaşma duyguları doruğa çıkıyor insanın bu güzel zamanlarda. Açların, fakirlerin halini anlamak, bazı zamanlarda da onların dertleri ile dertlenmek hemhal olmak lazım. Önce Müslümanlık, sonrada insanlık bunu gerektirir, bilincinde olmalı hem insanlığımızın hem de Müslümanlığımızın...


Kandiller ışıktır, nurdur, aydınlıktır hayatımıza. Kandiller yardımlaşmadır, fedakârlıktır, ruhumuzun arınmasına vesile olur her zaman için eğer ki hakkını vererek eda edebilir de o güzelim o mübarek günleri boş geçirmez isek... Börtü böceğe, kediye, köpeğe, kelebeğe hep vicdan ile merhamet ile bakalım insan olarak ki bizim de çok ihtiyacımız olacak aslında ahrette Rabbimizin bizlere göstereceği merhamete...


Büyük çoğunluğumuz günahkâr kullarız. Rabbimize sık sık tövbe istiğfar edelim, af dileyelim şu mübarek günlerin yüzü suyu hürmetine... Biz kuluz, aciziz, o ise Yüce Yaradan Rab, Allah, Rahman ve Rahim, varlığımızın ana sebebi... Onun sonsuz bir kudreti, bizim ise, onun bize bahşettiği kadar kuvvet ve gücümüz var. O bir kere ''Ol'' derse olduramayacağı hiç bir şey yok. O olma derse hiç bir şeyin olmasına imkân yok. Ondan habersiz yaprak bile kıpırdamaz bilirsiniz. Kur'an da bir ayette geçer ''Allah korkusundan yuvarlanan taşlar ve kayalar olduğu.'' Biz insanlar taşlardan ve kayalardan daha mı duyarsızız ki Allah'dan korkmuyoruz? Çocuklarımıza önce Allah sevgisini sonrada Allah korkusunu, zamanında mutlaka aşılayalım ki ileri de adam olduklarında ayakları yere sağlam bassın. Saygı ve sevgi dolu olsunlar ömürleri boyunca, ellerinden, dillerinden, bellerinden kimseler zarar görmesin. İnsan gibi Müslüman gibi yaşasınlar.


Şu günlerde ihmal edilmeyecek davranışların başında da Sılayı Rahim yani yakın akrabayı kollayıp, gözetme, dertleri ile dertlenme duygusu geliyor. Anneniz, babanız, Anneanneniz vardır, babaanneniz, dedeniz, halanız teyzeniz vardır. Bir telefonda olsa, ufak bir gönül almada olsa mutlaka arayın onları, hal hatır sorun. Unutuldukları hissine kapılmasınlar. Sevap ve iyilikler de yarışın birbiriniz ile bu günlerde. Sonrada unutun gitsin iyiliklerinizi... Size yapılan kötülükleri de haksızlıkları da unutun. Olgunluk ve Kamil İnsan olmak bunu gerektirir. Hepinize en derin sevgi ve saygılar mübarek Regaip Kandiliniz kutlu olsun... 

( Nihayet Geldi Mübarek Üç Aylar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 30.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.