Bahaaar, söylenişi bile ne kadar naif ve ne kadar yumuşak değil mi? Şu dört mevsim içinde ayrı bir yeri vardır baharın benim yüreğimde, benim benliğimde. Bir bahar günü sevmiş, bir bahar günü hazin bir şekilde kaybetmiştim sevdiğimi, hem de bir kez bile seni seviyorum diyemeden. Ama olsun o mevsimin adı bahar ise ve yüreği dolu dolu genişletiyorsa, coşku veriyorsa insana bunların hepsine değer...

Mutlaka her mevsimin kendine özgü güzelliği, özellikleri vardır, ama insan havaların ısınması ile yüreğini de ısıtır yavaş yavaş, beyni bile bir farklı çalışmaya başlar değil mi? Tahmin ediyorum en güzel aşk şiirleri bahar aylarında yazılmıştır, inceleyin bakın...

Gençlik yıllarında alerji rahatsızlığım vardı biraz çiçek tozlarına ve rahatsız olduğum için pek sevmezdim nisan mayıs aylarını, sonra tedavi görüp alerjiyi baştan atınca daha tatlı tadına varır oldum nisan mayıs aylarının...

Bizim kadim dostumuz rahmetli Bakkal Mehmet Ali Amca'nın baharları diline doladığı güzel bir şarkı vardı şöyle ''Nisan Mayıs ayları, gevşer gönül yayları, çayır çimen bekliyor, bayanlarla bayları'' birden o geliverdi aklıma ki, hakikaten gönül yaylarını gevşetiyor alabildiğine...

Yeni doğmuş bebeler ve biraz daha büyük çocuklara hayatının daha ilkbaharında derler ki güzel bir benzetmedir. Tersi de yaşlılara söylenir ''Hayatının sonbaharında'' diye o da cuk oturur anlatılması istenen olguyu güzel anlattığı için...

Yine dolu dolu bize ait bir güzel türkü vardır sözlerinin bir kısmı şöyle devam eder''Ne de olsa kışın sonu bahardır, bu da gelir bu da geçer ağlama'' Zaman zaman hayat karşısında ağlasak da, arada güldüğümüz günler de oluyor. Çok ağlamak da, çok gülmek de hoş değil, ikisinin ortasında bir yol tutturmak lazım kanımca. Hazreti Muhammed'e isnat edilen bir sözdür, bilenler bilir ''Eğer benim bildiklerimi bilseydiniz az güler, çok ağlardınız'' der. Tamamen somurtmak da hoş değil diğer insanlara ve hayata karşı. Karşınızda sizden hiçbir şey beklemeyen ve size kahkahalarla gülen bir çocuk olduğunu düşünün, ne kadar mutlu olursunuz değil mi?

Üç beş gün sonra çiçekler açacak, ağaçlar budandı bile, kuşlar daha bir canlı ötüyor, sabah güneş daha erken doğuyor; kısacası insanın yaşama bağlılığı, yaşama sevinci de artıyor. Selam olsun ülkenin dağlarına taşlarına, kurtlarına kuşlarına, ovalarına bayırlarına ve vatan sevgisi ile dolu bütün insanlarına ülkemize de bahar gelsin yüreğimize de. Sevgi ve saygılarımla...

( Yüreğimize De Bahar Gelsin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.