Tamam anladık, insan denen ve az da olsa doğaya hükmeden ya da hükmettiğini zanneden varlık kadın ve erkek diye ikiye ayrılıyor ayrılmasına da önümüze yanımıza yöremize gelen her şey ve her varlıkta ikiye mi ayrılıyor kendi arasında? Bizim çocukluğumuzda mini mini birler ile çalışkan ikiler vardı var olmasına da üçler ile dörtleri kimse ağzına almazdı...



Burası güzel yurdum Türkiye lakin bir de öteki Türkler var, sınırlarımızın dışında yaşayan. Yani Türkler ikiye mi ayrılıyor acaba? Ötekiler ve bizler diye, ötekiler Türk adını taşıyan devletler ve topluluklar oluyor. Bizden başka milletlerde yaşıyor dünyada onlarda haliyle ikiye ayrılıyor. Türklerin dostu olanlar ya da Türklerin düşmanı olanlar. Tabi düşman olanlarda kendi arasında ikiye ayrılıyor zaman zaman düşman olanlar, her zaman düşman olanlar. Zaman zaman düşman olanlar, bazı zaman zorunlu olarak dost da görünebiliyorlar eğer ki çıkarları varsa bizden...



Yollarımız bile ortadan ikiye ayrılmış durumda buna da duble yol diyorlar. Başımıza bir dolu hükumet geldi geçti şu doksan küsur senelik cumhuriyet tarihimizde... Tabi ki onlarda ikiye ayrılıyor, kendi aralarında o da şöyle ülkeyi iyi yöneten hükumetler, ülkeyi iyi yönetemeyen hükumetler. Bunun hükmünü de halk verecek tabi ki... O da iki şekilde hüküm verecek ya iyi hüküm ya da kötü hüküm, saygı duymak lazım halkın kararlarına... Sonrada tabi bu hükümler sandığa yansıtılacak, yapılacak seçimlerde, sağ duyu sahibi seçmenler tarafından...



Malum önümüz ilkbahar ve yaz. Ülkemizde turizm ülkesi. Dünyanın çeşitli yerlerinden bir dolu turist ağırlayacağız ülkemizde... Bunlarda, yani bu turistlerde kendi aralarında ikiye ayrılıyor bittabi takdir edersiniz ki... Zengin, paralı turistler, züğürt, parasız demeyelim de alınmasınlar, daha az paralı turistler... Tabi ki az paralı turistler de kendi aralarında ikiye ayrılıyor haliyle meteliğe tek tek kurşun atanlar. Meteliğe makineli tüfek ile kurşun atanlar. Bu ikinci sınıfa giren, yani meteliğe makineli ile ateş eden turistlerden her türlü uzak durun ki sonra üstünüze yıkılmasınlar...



Gelelim insana, insanda iyi insan ve kötü insan diye ikiye ayrılır ki Allah cc. Bizleri kötü insan olmaktan muhafaza eylesin. Zaten şair ve yazarlardan ne zaman kötü insan çıkmış ki? Edebiyat dünyaya güzellikler katma eylemi, sanatı ise şair ve yazarların hiç birisini kötü insan olarak düşünemeyiz. Eğer ki yazdıklarımız, çizdiklerimiz ve dünyaya güzellikler katmak için çabalarımız her şeye rağmen bir yere varmıyorsa, bir arpa boyu bile yol gidilemiyorsa yine önümüzde iki yol var. Ya bu işten vazgeçilecek ki o da şair ve yazarların şanına yakışmaz ya da eskisinden daha çok çalışacak, daha çok yazacağız, kötüler ile kötülüklerle mücadeleyi asla bırakmayacağız dünyanın ve insanın güzelleşmesi için...



İkiye ayrılmayacak yegane şey de vatanımız olsun. Bölücüler de bunu iyi bellesinler. Bizler et ile tırnağız doğusu ile Güneydoğusu ile Akdeniz'i ile Karadeniz'i ile Egesi ile İç Anadolu'su ile Marmara'sı ile... Her ne kadar farklı farklı partilere oy versek de ikilikler çıksa da aramızda söz konusu vatan olunca gerisi teferruat olarak kalmaya mahkumdur. Biz bir bütünüz Türk Milleti olarak. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Bu Memlekette Her Şey Mi İkiye Ayrılır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.