İlk önce insanlarda ki şu bencillik duygularını yok edecek bir alet icat etmek isterdim. Beyine öyle bir mekanizma yerleştireceksiniz ki hiç bir insan bundan sonra bencillik ile başlayan cümleler kurmasın. Biz olmanın, birlikte olmanın tadına varsın herkes... Ben de teklik, biz de ise çokluk vardır takdir ettiğiniz gibi. Bütün dünyada ki kötülüklerin ana nedeni devletlerin ve devletlerin başında ki adamların ben merkezli düşünceleri, bencilliği değil mi?



İnsanda ki sevme duygusunu doruğa çıkartacak bir şeyler icat etmek isterdim. İnsanların gözlerinin içini güldürecek bir şeyler olmalı.... Yediği besinlere öyle bir şeyler bulup katmalıyım ki, insanların beyinlerinde ve yüreklerinde, kin, nefret yok olmalı, sevgi ise tavan yapmalı, doruğa çıkmalı... İnsanların duygularında düşüncelerinde azıcık, kin, nefret, sevgisizlik birikti mi, o besin her ne ise hemen, o kin ve nefret duygularını ortadan kaldırmalı...



Çocukların hiç somurtmaması için bir şeyler icat etmek isterdim. Hele de oyun çağında ki çocukların. Şehirlerin her sokağında, her caddesinde oyunmatikler olmalı, o oyunmatiklerin içinde onlarca oyuncak bulunmalı, hem kaliteli hem de ucuz. Beş kuruş ya da on kuruş atıp, çocuk o oyuncağı oradan alabilmeli... Sokak çocuklarının, bali çeken çocukların bu illetten çok çabuk kurtulmaları için, çok basit bir aşı ile, ya da iki üç kere alınacak bir hap ile sağaltımlarını gerçekleştirecek bir şeyler icat etmek isterdim. Dayanamıyorum, onların o masumların çektikleri acılara ve hüzünlere... Ha bir de yine çocuklar için Güzel Rüyalar Görme Makinesi icat etmek isterdim. Çocuklar uykuya daldıkları zaman, başlarına bağlanacak kablolar ile ya da ufak bir bandaj ile bir şekilde rüyalarına müdahale edilip çocukların kabuslardan korunmaları ve güzel rüya görmeleri temin edilebilir... Güzel rüya gören çocuklarda, güne güzel başlar, daha verimli olurlar hem derslerinde hem de hayatta...



Belediye otobüslerinde yaşlılara yer vermeyen delikanlıları sesli bir şekilde uyarmak için bir sistem icat etmeyi çok isterdim. Yaşlı bir amca ya da teyze bindiği zaman, belediye otobüsüne, otobüs de ki hoparlörden ''Lütfen amcalara ve teyzelere yer verir misiniz.'' anonsu yükselmeli... Ve bu anons da delikanlı ya da genç kızımız yer verene kadar devam etmeli veya otobüsten gençlerin beyinlerine bir alet ile subliminal mesaj dedikleri iletiler gitmeli, onlarda yerinden kalkıp da yaşlılara yer verme düşüncesi yaratmalı. Aslında böyle bir icada hiç gerek yok, insanların terbiyesi ve karakteri, yetiştirilme tarzı ile ilgili bir durum bu dediğinizi duyar gibi oluyorum lakin gençlerimiz duyarsızlaştı bayağı bu son yüz yılda, o neden ile istiyorum böyle bir şeyi...



Hastanelerin ve okulların önünden geçerken şoförlerin klakson çalmasını önleyecek bir sistem icat etmek isterdim. Askeri alanda da kullanılan jammer sinyal kesiciler gibi bir alet mesela... Hiç bir şoför hastanenin ya da okulun önünden geçerken korna çalamasın.



İnsanların kızdıkları zaman küfür etmesini önlemek için bir alet icat etmek isterdim. Yine insanın derisinin altına yerleştirilecek kıl kadar bir mekanizma ile insanın aklına küfür geldi mi, bir şekilde insan da şok yaratacak ve küfür tam dilinin ucuna gelip, bir şekilde ağızdan çıkmayacak, yutulacak. Bir kötü söz karşıda ki insanı hiddetlendirip cinayete kadar bile vara biliyor... Bira anlık gaflet sonucu söylenen kötü söz yüzünden yıllarca hapis yatan insanlar var...



Bu gün dünyanın bir çok ülkesinde zaman zaman gösteriler, yürüyüşler, protestolar olmaktadır. Bu olaylarda güvenlik kuvvetleri topluluğu dağıtmak için göz yaşartıcı bombalar kullanmaktadırlar. İnsanlar da hüngür hüngür ağlamaktadır bu bomba aralarına düşünce. Bunun yerine kahkaha bombaları, yüz güldürücü bomba icat edilse ve o atılsa insanların üstüne, daha güzel olmaz mı? Gösteri esnasında bir dolu gülen insan. Hayır o sırada yoldan geçenlerde, onlara katılıp gülebilirler ya da ''Ne gülüyorsun evlat, açıkta bir şey mi gördün?'' de diyebilirler... Üstlerine bomba atılanlar, o bombaları tekrar güvenlik kuvvetlerinin üstüne atınca haliyle polislerde gülmeye başlayacak ve karşılıklı kahkahalar gırla gidecek sokaklarda, meydanlarda... Es kaza yoldan geçerken başka bir şeye gülen bir insan varsa, emniyet güçleri onu da göz altına alabilirler yanlışlıkla... İşte böyle bende ki de ne akıllar ama. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Neler İcat Etmek İsterdim Ah Neler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.