Deli Geldi Hanım Deli, Sizler İçin Geldi, Az Oturun Sizde Gülün

 DÜŞ HİKAYELERİ ile ilgili görsel sonucu

   Oturayım dedim bankın bir kenarına, az dedim kendi kendime güleyim, moralim bozuk belki arar yerini yurdunu bulur da, bu sıkıntım gider dedim. İçimden kendi kendime gülerken, dışımdan da yani dış sesime de gülümsüyorum. Fakat unuttuğum bir şey vardı, bizler öyle ulu orta gülmezdik hatta hiç mi gülmezdik neyse, gelen geçen bana bakıyor, gizliden gizliye konuşarak el kol hareketi yapıyorlardı. Anladım ki beni deli sanıyorlar, sansınlar bakalım ne çıkacak. Başladım avaz avaz bağırmaya.

-Deli geldi hanım deli, sizler için geldi, az oturun sizde gülün.

   Aradan beş dakika geçmedi, etrafımı kalabalık sardı, herkesin gözlerinde bir şaşkınlık anlamsızlık saklıydı ya, galiba değil miydi her neyse önemli değil o anlamsızlığı çözmeye gelmişler. Kamil olan ismini sonradan öğrendiğim Yaşar Bey bana.

-Evladım sana yazık olmuş, hem deliyim diyorsun, hem de gelin gülün diyorsun?

Bende

-Gülmek için akıl mı lazım bey amca?

   Şaşırdı, etrafına baktı, herkeste var bir merak ama Yaşar beyi destekleyen pek az. Şaşkınlık içinde.

-Akıla gerek yok mu a benim deli oğlum?

-Yok, bey amca, gülmek aklı olanlara mı mahsus?

  Şaşırdı, kalabalık arasında fısıldaşmaya başladı.

Dedim

-Aklımın olmadığını, nereden çıkardınız da içine koydunuz?

-Şey ne bileyim, boş boş gülünce deli sandık seni, bak hepimiz etrafına toplandık.

Bilirsiniz, kıvırmakta üstümüze yoktur. Kalabalık bir anda hepsi bir ağızdan.

-Ne delisi bey amca, biz muhabbete koştuk ta geldik.

  Ama muhabbet başlamadan siz geldiniz desem, bilirsiniz küsmeye pek meraklıyızdır, söylemedim, içimdeki dış sese sus dedim. Yaşar amca içinde tövbe tövbe sözlerini sinirlerinden uzaklaştırmaya uğraşırken. Ben

-Az moralim bozuktu onu güldüreyim de, ekşi surat suratımda gitsin diye gülüyordum Yaşar amca şaşırdı.

-Gidiyor mu ki a benim deli divane oğlum?

-Sen hiç denemedin mi Yaşar amca, bunca yaşına rağmen. Ben deniyorum koşarak gidiyor.

Durdu az düşündü.

-Yok, evladım, aklıma da hiç gelmedi.

  Ben noktayı yerine şimdi cümlenin başına sonuna koydum, koydum derken yanlış anlamayın yerleştirdim anlamında yani.

-Demek ki gülmek için, akılla pek gerek yokmuş, akıllısınız ama gülmeye yakın değilsiniz çok uzak, kalmışsınız. Bahtiyar Vahap zadenin sevdiğim şiirini okudum: Bu sözleri Mehtap hanım efendi bestelemiş türkü yapmış enfes olmuş diyorum dip not olarak.

 

İdrakte yol açmış geceden gündüze Allah

Güldürmesen öz gönlünü gülmez yüze Allah

Dünyaya şafaklar gibi tanrım sepelenmiş

Kalbin gözü yanmazsa görünmez göze Allah

 

Allah biliriz cisim değil, ya nedir Allah?

Haleyli, haleyli, haleyli

En yüksek olan hakta, hakikattedir Allah

Haleyli, haleyli, haleyli

 

Dondunsa tekâmül ve güzellikler önünde

Bu hayrettedir Allah, bu hikmettedir Allah, liyakattedir Allah

Hakikattedir Allah, sadakattedir Allah, muhabbettedir Allah

 

İnsan tepeden tırnağa sen arzu dileksin

Nefsinde doyumsuz, fakat aşkında meleksin

Zulmün yüzüne hak denilen silleni çeksen

Sillende mühürlenmiş o gayrettedir Allah

 

Allah biliriz cisim değil, ya nedir Allah?

Haleyli, haleyli, haleyli

En yüksek olan hakta, hakikattedir Allah

Haleyli, haleyli, haleyli

 

Dondunsa tekâmül ve güzellikler önünde

Bu hayrettedir Allah, bu hikmettedir Allah, liyakattedir Allah

Hakikattedir Allah, sadakattedir Allah, muhabbettedir Allah

 

  Şaşırdı, usulca başını sağa sola sallayarak bir şey söylemeden kalktı gitti.Kalabalık yavaş yavaş dağılırken kendi aralarında

-Bu ermiş galiba, çok sevmiş de böyle olmuş, pek dedi de değilmiş deli yanılmışız belli. Gülmek için deli olmak gerekmiyormuş, hiç olmazsa bunu öğrendik.

    Diyerekten gülümseyerek birbirlerine uzaklaştılar yanımda. Başka ne diyeyim Allah cümlemizi mutlulukla sevdirsin, bol bol güldürtsün diyeyim, kalkıp evime doğru gideyim, azda evimde çocuklarımla ailemle güleyim, hepsini bir anda bitirmeyeyim. Selam ve dua ile.

 

Mehmet Aluç

( Deli Geldi Hanım Deli... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 9.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.