Nasıl bir şey bu söz vermek. Söz namustur, bir de yerine getiremeyeceğin şeyler için söz verme derler. Dürüst insanlar verdikleri sözlerinde duranlardır diye de bilinir. Ha bir de söz ağızdan çıkar başka bir yerden çıkmaz diye de söylerler...



Bizim toplumumuzda en çok söz veren kesim sanırım siyasetçilerdir. Benim bu düşünceme bir çoklarınız katılırsınız büyük olasılıkla. Yalnız bir de şu gerçek var, en çok söz verdikleri halde, sözlerini de yerine en az getiren yine siyasetçilerdir... Toplumsal hafızamız gerçekten zayıf bizim Türk Milleti olarak, bu da geçmişten dersler çıkarmamıza çok fazla olanak sağlamıyor. Zaman zaman hataları tekrarlıyoruz... Bindokuzyüzellili yılları yaşayanlar bilirler siyaset meydanlarında ''Yeter Söz Milletindir.'' diye de bir slogan herkesin diline pelesenk olmuştu. Söz milletin cümlesi çoğu kere lafta kalıyor ve laf ile de ne kaşar peyniri gemisi, ne de beyaz peynir gemisi yürümüyor. Meclise gönderdiğimiz siyasetçilerimizin bazıları, her türlü yolsuzluk ve gayrı ciddi işlere girebiliyorlar, tabi burada dürüst olanları tenzih ederek konuşuyoruz, onlara bir lafımız yok...



Sözler kalbin aynasıdır, diye de bir şarkı vardı değil mi? Hah duyamadım, gözler kalbin aynasıdır mı olacaktı? Haklısınız bir harf içinde birbirimizi üzmeyelim canım. O zaman biz de şöyle deriz, gözler kalbin aynasıdır tamam ona itirazımız yok, sözler de yüreğin aynasıdır... Söz bir Allah bir derler bazı zaman insanlar birbirlerine bir şey için söz verirken...



Konuşurken ağzımızdan çıkan sözlere azami derecede dikkat göstereceğiz ki insanların kalbini kırmayalım, arkadaşlıklarımızın, dostluklarımızın arasına kara kediler girmesin. Bir de meşhur atalar sözüdür ''Büyük lokma ye büyük söz söyleme.'' derler. Kişi her zaman beş düşünüp, on düşünüp, bir konuşmalı ki karşısındakilere sözlerini dinletebilisin. Doğru sözlülük her zaman için iyi bir karakter özelliğidir. ''Doğru söz yemin istemez.'' demiş bir düşünürde... ''Boğaz dokuz boğumdur.'' diye de güzel bir atasözümüz var. Ağzımızdan çıkacak sözün tartılıp, ölçülüp öyle söylenmesini ne de güzel anlatır...



Büyüklerimizin sözünü dinlediğimiz zaman, çoğu kere bir çok hatanın da kıyısından köşesinden döneriz. Hele hele de Rabbımız Allah'ın sözleri olan Kur'anı da okuyup, özümseyip, emir ve yasaklarına uyduk mu dünya ve ahiret saadetimizi de azami derecede temin etmiş olacağız. Bundan daha büyük de mutluluk olur mu? Rabbımız Allah'a Kâlû Belâ'da söz verdik hepimiz ''Ben sizin Rabbiniz değil miyim?'' dediği zaman Cenabı Allah bütün ruhlara, hepimiz hep bir ağızdan ''Evet sen bizim Rabbimizsin'' dedik. O zaman kul olmanın bilincine varıp, kula kulluğu bırakıp sadece Rahman'ın kulu olacağız söz verdiğimiz gibi. Yüreğinizi sıcacık tutun her zaman. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Sözümüz Söz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.