Eskiden bu kadar yeşil değildi bu Ankara, bizim çocukluğumuzda, o yetmişli seksenli yıllarda. Şehrimizde doğal gaz da olmadığından, kışın çok kirli bir havayı ciğerlerimize çeker çeker dururduk. Hayatında hiç sigara içmemiş bir adam bile Ankara'da ciğerlerini tedavi ettirmek zorunda kalabilirdi o tarihlerde...

Sokaklarda araba çok azdı. Yaz geldiği zaman çocuklar sokaklarda alabildiğine saklambaç oynar bir de top teperdi. Araba dediğimde Hacı Murat o zamanın en lüks sayılan aracı, zaten mersedesi olan parmakla gösteriliyor...

On iki Mart 1971 Askeri Muhtırası ve 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi bizim çocukluğumuza gençliğimize denk geldi. Biz sokaklarda tepişirken jandarmalar da ikişerli gruplar halinde sokaklarda asayişi sağlarlardı...

Adı göbekçi diye anılır olmuş bir belediye başkanımız vardı o tarihlerde, birçoğunuz tanırsınız mimar Vedat Dalokay. Zamanında çok hizmetleri olmuştur Ankara'ya...

Otuz sene önce başkentimizde bir tane büyük market vardı, şimdi ki gibi yirmi otuz tane değil. Mimarlık biliminde şehirlerin hep batıya doğru geliştiği söylenir. Bizim Ankara'da da aynen böyle olmuştur değişen zaman içinde...

Her ne kadar şimdilerde çok azalsa da fonksiyonları irili ufaklı marketler yüzünden mahalle bakkalları o zamanlar çok revaçtaydı. Yazları hele bir çoğu gece on bir on ikiye kadar açık olurdu. Evi o semtte ise bakkal amcanın rica minnet kapadığı dükkanını bile açtırırdı komşular...

Ha bir de az kalsın unutuyordum çocukluğumun Ankara'sın da ki telli otobüsleri, yani troleybüsleri. Yazları iş yerine az mı sefer tası ile yemek götürdüm babama dedeme.

Seksenli yıllar İnternet'in esamisinin okunmadığı yıllardır. O sıralarda gençlerin en büyük eğlencesi, varsa yoksa bilardo ya da masa tenisi veya taş yani okey...

O zamanlar halı sahada maç yapmak bile yoktu, şimdilerde her semt de üç beş tane var o halı sahalardan. Biz o zamanlar semtimizde ki toprak sahalarda, kaleleri de taştan olmak kaydı ile maçlar yapardık, tabi maç sonrası her yerimiz yara bere içinde, annemizden de bir dolu sopa bir dolu azar. Olsun yendik ya sen ona bak...

Bugün şehirlerimizin en büyük sorunlarından biri aşırı göç alma ve gecekondulaşma dediğimiz olgudur. Hayatımıza arazi mafyası diye bir kavram girmiştir bu sayede. Şehirler güzel yerlerdir. Medeniyettir şehir, düzendir, terbiyedir, saygıdır, medenilik tir. Şehirde olan her imkanı ve geçim kaynağını köylerde ve kasabalarda da oluşturdunuz mu şehre göç de kendiliğinden duracak ve tersine göç başlayacaktır...


Sevgi ve saygılar...
 

( Şehir Görüntüleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.