Kur'ân-ı Kerim toplumumuzda en çok okunan kitap durumunda ve evinde Kur'ân-ı kerim bulunmayan olmamasına rağmen ne yazık ki en az anlaşılan kitap durumundadır. Allah Kur'ân'ı sadece bir kısmımızın okuyup anlaması, diğerlerinin anlayamasalar da Arapça metninden okuyup kulluk vazifelerini yerine getirmeleri için indirmemiştir. Bazı ayetlerde "Biz, onu iyice anlayasınız diye Arapça bir Kur'ân yaptık" (Yusuf Suresi 2. Ayet), "İyice anlayasınız diye biz, onu Arapça bir Kur'ân yaptık" (Zuhruf Suresi 3. Ayet) belirtildiği üzere Allah bizim Kur'ân'ı okuyup anlamamızı ve ibadetlerimizi Kur'ân'da belirtildiği gibi yapmamızı istemiştir. Yüce Allah kulları arasında mutlak adalet sahibidir. Hiçbir kuluna adaletsiz davranmaz. Kur'ân'ı sadece belli bir topluluğa değil tüm insanlığa göndermiştir ve herkesin anlaması için Arapça olarak indirmiştir. Bu bize Allah'ın bir lütfudur.

Kur'ân'ı anlamadan sadece Arapça metninden okuyarak hikmetlerini tam anlamıyla bilip hayatımıza uygulamamız ne kadar mümkün olabilir sizce? Örneğin günlük hayatımızda ve kıldığımız namazların her rekâtında Fatiha Suresi'ni okuyoruz. Peki, okurken anlamını bilerek okuyabiliyormuyuz. Namazda Fatiha'yı okurken Hamdın Âlemlerin Rabbi olan Allah'a mahsus olduğunu, O'nun Rahman ve Rahim olduğunu, hesap gününün sahibi olduğunu, yalnız ona ibadet edip yalnız O'ndan yardım dilediğimizi ve bizi sapmışların yoluna değil doğru yola iletmesini istediğimizi aklımızdan geçirerek okuyabiliyor muyuz? Namazımızı kılarken okumuş olduğumuz surelerin anlamını bilmeden veya rükuya veya secdeye giderken Allah'a nasıl dua ettiğimizi bilmeden namazlarımızı huşu içinde kılmamız ne kadar mümkün olabilir. Tabii ki namazda asıl önemli olan konu ibadet şuurudur ama en azından öğrenebildiğimiz kadarının anlamını öğrenmeye çalışmamız ve bu konuda gayret göstermemiz gerekmektedir. Okuduğumuzun mânasını bilmek ve namazda bunu düşünmek için okuyacağımız Kur'an'ın namazdan önce meâlini okuyup namazda kuran okurken bu mâna ve içerik üzerinde düşünebililiriz ve bu sayade şeytana vesvese vermesi için de fırsat vermemiş oluruz.

( Kur'an'ı Anlayarak Okuyalım başlıklı yazı Hasan K tarafından 13.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.