Eskiden Vatan kurtaranlara, vatan kurtarıcısı ya da vatan kurtaran aslanda derlermiş. Derlermiş de iyi ederlermiş. Hani Namık Kemal'in dizelerinde var ya lise de mutlaka okumuşsunuzdur. ''Vatanın bağrına düşman dayamış hançerini, yok mudur kurtaracak bahtı kara maderini.'' Namık Kemal. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'de ona nazire güzel bir beyit yazar ''Vatanın bağrına düşman dayasın hançerini, bulunur kurtaracak bahtı kara maderini.'' (Mader-Ana)



Tek tek bireyler olarak bilinçli vatandaşlar olursak ne vatan dara düşer, ne de vatandaş. En küçük okul öğrencisinden, en yaşlı emeklimize, ev hanımlarımızdan, asker de ki erlerimize, subaylarımıza, sokakta ki seyyar satıcılarımıza, her yaşta ki gençlerimize kadar, sağlam bir bilinç düzeyini yakalarsak aşamayacağımız engel, zorluk yoktur lakin eğer ki kilit noktalarda ki insanlarımız vicdanlarını satar veya kiraya verirse o zaman da hem vatanın hem de vatandaşın başına gelmedik sıkıntı kalmayacaktır.



En önemli yapılacak hareketlerden birisi, herkesin işini, ne iş yapıyorsa, iyi yapmasından geçiyor. Ayet de de demiyor mu Yüce Yaratıcımız Allah cc. ''İşlerinizi iyi yapın Allah işlerini iyi yapanları sever.'' diye. Doktor iyi hasta baksın, öğretmen iyi öğretsin, çöpçü iyi süpürsün, yazar şair iyi yazsın, çok okusun, öğrenci sağlam ders çalışsın, tezgahtar kimseyi aldatmasın. Bunların hepsi bir bütünün parçalarıdır.



Yalandan, yılandan korktuğumuz gibi korkmak lazım. En başta devletin kilit noktalarında ki insanlar, bakanlar, milletvekilleri, bakan danışmanları, valiler, belediye başkanları bulundukları topluma yalan söylemeyecekler, vicdanlı insanlar olacaklar. Balık baştan kokar derler, onlar vicdandan yoksun kalırlarsa, halkın durumunu siz bir düşünün bakalım?



Neme lazımcılık hiç birimize yaramadığı gibi toplumları, tembelliğe de iter çoğu kere. Bunun yanı sıra, rüşvet, her türlü yolsuzluk, adam kayırma gibi şeyler de memleketi santim santim ileri götürmeye çalışanların aksine metre metre batışa götürür bizleri.. Tek tek, bu vatanın evlatları olarak sorumluluklarımızın bilincinde olalım. Her şeyden önce iyi çocuklar yetiştirelim, bazılarının yaptığı gibi, ihanet etmesinler asla, ekmeğini yedikleri, suyunu içtikleri, havasını soludukları bu topraklara. Unutmayalım ki ''Vatan sevgisi imandandır.'' Gazinin de dediği gibi ''Söz konusu vatansa gerisi teferruattır.''



Sap ile samanın birbirine karıştığı, çok saçmalıkların olduğu karma karışık bir dünyada yaşamaya çalışıyoruz. Ne milliyetinizden, ne de dininiz İslam'dan asla taviz vermeyin kimselere. Dünyayı yaşanılır kılmaya çalışacağız var gücümüz ile, ülkemizi de daha müreffeh hale getireceğiz mutlaka yeter ki yörenizdekilere yanınızdakilere, darda kalana, zorda olana omuz verelim. Hepinize en derin sevgi ve saygılar her şey gönlünüzce olsun... 

( Bir İki Omuz Atında Beraber Kurtaralım Vatanı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.