layık olmak ile ilgili görsel sonucu

   Gurbete giden herkesin geri dönüşü hakkında kurduğu binlerce hayali, onu diri capcanlı tutar, hayatın olumsuzluğuna hasretine karşı sımsıkı bağlar. Yollar uzun olsa da bu hayalleri ile kısalır biran olur gurbetlik, kavuşmanın gizemli düşüncesi altında. Bazıları için bu hayal, uzun yoldaki bu anı düşünmek kavuşmak zor olacak endişesi çılgınlık gibi gelebilir, gelsin bazen de çılgınlık dolu düşlerin içinde gezinmek, mutsuzluğu mutluluk ile değiştirmek gerekir. Yoksa insan hayatın ağır yüküne nasıl dayanır, nasıl sırtında taşır?

   Bazen hayatın bir gölge oyunu olduğunu, bir karartı şeklinde yaşanılarak sona erdiğini, bu hasrete ağırlığa dayamamanın korkunçluğu yaşamaktansa, kendini hafifleten düşlerin içinde gezdirmesinde ne çılgınlıklar olabilir ki? Hayat bize bazen gülümsemeyin derken bizi sınarken, gülümsemek bize neyi kaybettirecek ki? Hiçbir şeyi… Bizi sonsuzluğa taşıyan bu hayat ve bizler bu sonsuzluğa layık olmak için çabalayarak, hayatın ağır yükünü hafifleterek gülümseyerek gülümseterek, sonsuzluğa layık olabilir ve hayatla barışık yürüyebiliriz.

   Hayat üzerimizdeki bu ağırlığı bu gülümseme ile atarak hafifleyerek son nefeste, gökyüzüne çıkmamızı istemektedir. Bize ağırlık verecek nefret kin umutsuzluk bencillik ancak taşıyamayacağımız yüklerin altında yerlerde sürünerek, son nefeste semaya yükselmeden bir çukurda çekeceğimiz ıstırapla sonsuzluğa bu ıstırapla götürmekten başka hiçbir şeye yaramayacaktır. Hayatta varlıkla/yokluk arasında yaşamak için gülümsemek var olmanın işareti güzelliğidir. Bundan gayrısı varlık içine girmeden yoklukla yok olmaktır ıstıraptır matemdir.

 

   Yaşadığımız bu gök kubbenin altında hayatın gizemli olan gülüşünü gizemli sözlerle yaşamak ve yaşatmak gerekir, bu gizeme ulaşmak gerekir ki hayattan bir tat lezzet alalım.  Sırra vakıf oldukça daha da çok güzellikler bilinecek hayat anlamlı olacak bizim için. Gözümüzü siyah olan renge dikmek yerine tüm renkleri, desenleri de görmemiz gerekir ki renkli bir hayatımız yolumuz olsun. İşte bu nedenledir ki nefret kin kadir kıymet bilmemek vs. binlerce kez tanımını okusanız da size bir mutluluk hayata bir bakış açısı sunmayacaktır çünkü gerçek olana değil de, körlükle bakan körlüğü görür. Karşımıza çıkan fırsatları bir değere dönüştürerek, birden bir karşımıza çıkan hayatın kendisine alışarak, bize vermek istediği var olmak/ yok olmak adlı öyküsünü yol haritasını kendi fikrimizle bir anlam katmamızı beklemektedir. Nedir bu anlamlar? Kadir kıymet bilmek, gülümsemek, sevmek, değer vermek, yanında olmak… Âlemlerin Rabbi olan Yüce Allah bu hayatla bizi sınarken, bizim hayatımızın içine neleri katıp katmadığımız görmek istemektedir. İçimizdeki saldırganlığı savurganlığı isyanı benlik duygusunu değiştirmek güzel olana varmak hayatın ta kendisidir. Bu bir hayal olabilir, bir düş olabilir ama illaki bir gerçektir bizimde bunu gerçekleştirmek için çabalamamız gerekmektedir vesselam… Selam ve dua ile.

Mehmet Aluç

 

( Bizi Sonsuzluğa Taşıyan Bu Hayata Layık Olmak başlıklı yazı kul mehmet tarafından 14.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.