Ah bu cemreler, nasıl da bekleriz onların sıra ile düşmesini. Kışın bitip de bahara, yaza merhaba demenin de ön şartıdır o cemrelerin düşmesi... Bu sene 20 Şubatta düşmüş ilk cemre ve birer hafta arayla da havaya, suya, toprağa canlılık, can gelmiş. En başta da biz insanlara hem coşku, hem de neşe, sevinç gelmiş...



Her ne kadar düşenin dostu olmaz deseler de cemrelerin düşmesi hepimizin, memleketimizin sağlığı güzelleşmesi açısından çok önemli bir olay. Biz ezeli dostuz cemreler ile... İnsan düşmeye görsün, çevrenizde ki çoğu arkadaşlarınız bir bir sizi terk eder, belki bir kaç hatırlı gönüllü kadim dostunuz arkadaşınız kalır yanınızda yörenizde. Hani diyor ya şarkıda ''İyi gün dostları siz şöyle durun, gerçek dostlar beni yerden yere vurun.'' Gerçek dost hatayı da söyler sevincini de paylaşır insanın her zaman, bize de onlar lazım zaten...



Gelelim cemrelere yine... İnanın biz çelme takmadık bu cemrelere, kendileri yüce Allah'ın takdir ve dilemesiyle bir bir sırayla birer hafta arayla düşüyorlar. İyi de oluyor tabi ki kışın o kasvetli, sıkıcı havasından eve kapanmaktan bıkan insanların yüzleri gülüyor, beyinlerine daha bol oksijen geliyor, güneş daha bir coşkulu ısıtmaya başlıyor şu yaşını başını almış ihtiyar dünyamızı... Pikniklere gitmeye başlıyorsunuz, ayağınız toprağa basıyor...



İnsan beşer şaşar, zamanı gelir ayakları yere sağlam basmaz ise düşer de insanoğlu... ''Düşmez kalkmaz bir Allah.'' derler. O neden ile hayatımız boyunca atacağımız adımlara dikkat etmemiz lazım. Gözümüzün önünde biri düştüğü zaman yardım eden de oluyor, o düşene gülen de oluyor haliyle. Biz gülenlerden değil, yardım edenlerden olalım her zaman. Bunun meyvelerini de sonrasında ahirette toplarız inşallah...



Prof.Dr. Öcal Oğuz cemre kelimesinin anlamına ilişkin şu bilgileri verdi: "Cemre, hakkında çok fazla rivayet olan bir kelime. Öncelikle ateş, ateş parçası, kor şeklinde Arapçadan kaynaklanan bir anlamı var. Ama onun yanında Anadolu'da 'imre', 'imere' 'zemheri' veya 'cemre' şeklinde adlandırmalar var. Bunlardan cemre adı en yaygın olarak kullanılandır."



Cemrenin bir takvim bilgisi olduğunu ifade eden Oğuz, "Üç tane cemreden söz ediyoruz, bu takvim bilgisi bize cemrelerin düşmesiyle bir müjdeyi beraberinde getiriyor. Her cemrenin düşüşü bizi yaza ve bahara doğru güçlendiriyor, heveslendirip, heyecanlandırıyor. Özellikle bu sene kış mevsimi çok sert geçtiği için cemrelerin düşüşüyle ilgili haberler, bilgiler bizi çok meraklandırıyor. Bu son derece gözleme dayalı bir takvim bilgisinin bir parçası, dünyada iki çeşit takvim bulunuyor, birisi çizgisel takvim diğeri döngüsel takvim. Bu döngüsel takvimde deneyimlenen, gözlenen ve yaşanan bilgiden hareket ediliyor. Döngüsel takvimde yıl 'Kasım Günleri' ve 'Hızır Günleri' diye ikiye ayrılır. 6 Mayıs'tan itibaren Hızır günleri başlar aynı zamanda hıdrellez kutlanır, bunlar insanlığın ortak coğrafyada, ortak kültürlerle ortaya çıkardığı gözlemleridir" şeklinde konuştu.



Zaman zaman çocuklara da isim olarak koyulmaktadır Cemre. Her ne kadar Kur'an da geçmese de bu isim hem erkek hem de kızlara ad olarak verilebiliyor. Kor halinde ateş anlamına geldiğini daha önce yukarı da belirtmiştik Cemre isminin. Ateş gibi çocuklar olsun dileyelim ki o ismi taşıyanlar ... Ben de yeni duydum Cemre Böceği diye de bir böcek varmış. Bu da bizim bildiğimiz Uğur Böceği kırmızı renkte olan gece ışık saçan Ateş Böceğinin bir diğer adı oluyor yazılanlardan öğrendiğimize göre...



Havaya, toprağa suya düştü düşmeye cemreler, cemrelerin düştüğü her yer ısındı haliyle... Bundan sonra da yüreğinize/yüreğimize düşsün cemreler yüreğimiz de içimizde, ruhumuzda ısınsın, sıcak kanlı insanlar olalım. Yunus Emre'nin de dediği gibi ''Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.'' Bir arkadaşımızda ''Aşk kalbe düşecekse cemre düşmesi gibi vefalının kalbine düşsün, ömür boyu sahibinde kalsın.'' demiş. Bahar, yaza doğru nazlı nazlı yol alıyor, havalar ısınıyor yüreğiniz de ısınsın, yüreğinize de düşürün cemreleri zaman zaman ki yanınızda ki yörenizde ki insanlarda sizin sıcaklığınızdan faydalansın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Cemrelere Biz Çelme Takmadık Vallahi Kendileri Düştü başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.