Şu sıralar, herkesin ağzında başkan kelimesi; başkan aşağı, başkan yukarı, başkan gel, başkan git, başkan kaç, başkan tut, başkan yut. Kim ne başkanı, neyin başkanı bilen yok. Dünyayı yönettiğini zanneden bir ülke başkanını biliyoruz biz bir tek...


Hele hele gençler arasında, bir görseniz o kadar yaygın ki. Liseli çocuklar konuşuyor; ''Başkan yazılı nasıl geçti'' cevap''İyi işte ne olsun başkan, kopya çekerken az kalsın genel başkana yakalanıyorduk son anda yırttık paçayı.''Ne başkanısınız?''Ben temizlik kolu başkanı, siz ne başkanısınız'' ''Ben de kültür kolu, ya siz'', ''Ben folklorcuların başkanı'' siz bayan ''Erkeklerin kullandığı ve bizim de çok kıllandığımız, eksik etek kelimesine karşı mücadele başkanı'' ''Bu kelimeyi hafızalardan silmek için kanımızın son damlasına kadar savaşacağız.''


Bazen apartman yöneticilerine de başkan dendiği oluyor. Yaşar'ın bakkal da ayaküstü sohbet ediyoruz, hem de arkadaşlar dıgıdık (At yarışı)oynuyor, iyi oynayıp iyi tutturan bir çocuk var; başkan aşşağı başkan yukarı, insanın ağzı da alıştı mı söylemeden duramıyor kelimeyi...


Arada bir bana bile ağız alışkanlığı ile, başkan dedikleri oluyor. Yok abi yok ne başkanı, biz başkan yardımcısıyız deyip geçiştiriyorum. Hayır tanıdık birisi duyacak''Abi hayırlı olsun başkan olmuşsun, ne başkanısın abi'' diyecek diye ödüm kopuyor. Çok darda kalırsan sen de cevap olarak saçmala gitsin''Boş gezenler boş gezmesin diye, onlara işler yaratma ve yaşatma hatta yüceltme diye bir başkanlık var, ben de onun başkanıyım''...
( Başkan Muhabbetleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.