-ŞEYTAN-

Kur’ân’da şeytan tekil olarak 70, çoğulu “şeyatin” olarak 18 olmak üzere toplam 88 yerde geçmektedir. Kur’ân’daki diğer adı olan iblis ise 11 yerde zikredilmektedir.

Allah insan neslinin ilki Hz. Âdem’i yaratınca meleklere, ona secde etmelerini emretti. İblis (şeytan)hariç hepsi secde ettiler. Böylece

İlk isyan, kibir, ayrılık ve düşmanlık başladı (Araf 11) (Araf 22)

Artık şeytan insan nesline karşı olan bu tavrını, düşmanlık (Fatır 5)

Saptırmak (Kasas 15)

Vesvese vermek (Nas 1) (Nas 4)

Aldatmak (Lokman 33)

Nankörlük etmek (İsra 27)

İsyan etmek (Meryem 44)

Şüpheye düşürmek (Sebe 20)

Kötü işleri güzel göstermek (Ankebut 38)

İçki, kumar ve fuhuş gibi eylemleri sevdirmekle sürekli hale getirmiştir(Maide 91) (Maide 92)

Onun gücü daha çok kendisine dost olanlarla Allah’a şirk koşanlara yetmektedir (Nahl 100)

Kulluk vecibelerini yerine getirenlerle Allah’a sığınanlara zarar veremez (Nahl 99)

Yarın kıyamet gününde gerçek ortaya çıktığında şeytan aczini ve iflasını itiraf ederek gerçekleri ortaya koyacak (İbrahim 22)

                ŞEYTANIN OYUNLARI
         İNSANLARI TUZAĞA DÜŞÜRMESİ

1-Tahrik etmek suretiyle (Nezğ-Gayın) : Şeytan peygamber bile olsa etki alanına alabilmektedir. Fitleme: Kötüye teşvik, kışkırtma, tahrik, şeytanın gizli sözleri, imaları manasına gelir

“Eğer şeytanın fitlemesi seni dürterse hemen Allah’a sığın. Çünkü O, işitendir, bilendir.” (Araf 200)

2-Vesvese vermek suretiyle:  Allahın emrine karşı gelme sahasın da çalışmaktadır. Vesvese insanın utanma duygusunu kaldırır ve Ahlaki değerlerin bozulmasının temelinde haram lokma gelmektedir.

“De ki: İnsanların göğüslerine (kalplerine) vesvese sokan, pusuya çekilen cin ve insan şeytanlarının şerrinden, insanların Rabbi’ne, insanların Melik’ine, İnsanların İlah’ına sığınırım.” (Nas)  

“Derken şeytan, birbirine kapalı ayıp yerlerini kendilerine göstermek için onlara vesvese verdi ve ‘ Rabbiniz size bu ağacı sırf melek olursunuz diye veya ebedi kalanlardan olursunuz diye yasakladı’ dedi.” (Araf 20)

3-Va’d etmek suretiyle: çağırmak suretiyle:

“Onlara Allah’ın indirdiğine uyun! Dendiğinde Hayır biz babalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız derler. Ya şeytan, onları alevli ateşin azabına çağırıyor idiyse“ (Lokman 21) 

“İş bitirilince, şeytan diyeceki ‘ şüphesi ki Allah size gerçek olanı vaad etti. Ben de size vaad ettim, ama size yalancı çıktım. Zaten benim size karşı bir gücüm yoktu. Ben sadece sizi çağırdım, siz de benim vaadime hemen koştunuz. O halde beni kınamayın, kendinizi kınayın.” (İbrahim 22) 

''Onlardan gücünün yettiği kimseleri davetinle şaşırt; süvarilerinle, yayalarınla onları yaygaraya boğ. Mallarına, evlatlarına ortak ol; kendilerine vaadlerde bulun. Şeytan, aldatmadan başka bir şey vaad etmez. “ (İsra 64)

 Haram yolla elde edilen maddi bir değere ve zina yoluyla sahip olunan çocuklara şeytan ortak olmaktadır.Allah’a sığınmadan insan bundan nasıl kurtulur.?

4-Süslemek suretiyle:

“Onun ve kavminin, Allah’ı bırakıp güneşe secde ettiklerini gördüm. Şeytan kendilerine yaptıklarını süslü göstermiş de onları doğru yoldan alıkoymuş. Bunun için doğru yolu bulamıyorlar.” (Neml 24)

 Sahte süs ve sahte güven, insanları yanlış amel ve eyleme sevk etmektedir. Yardım için Allah’a dua et

5-Fakirlik ve cimrilik duygusu aşılar:

“Şeytan sizi fakirlikle korkutur ve size fuhşu emreder. Allah ise, size katından bir mağfiret ve bir lütuf vaat eder. Allah her şeyi kuşatan ve her şeyi bilendir.” (Bakara 268)

6-Unutturmak suretiyle:

“Şeytan onları etkisi altına aldı da kendilerine Allah’ı anmayı unutturdu. İşte onlar şeytanın yandaşlarıdır. İyi bilin ki, şeytanın yandaşları hep kayıptadır. (Mücadele 19)   Ayetlerimiz hakkın da ileri geri konuşmaya dalanları gördüğünde, onlar başka bir konuya geçinceye kadar onlardan uzak dur. Eğer şeytan sana unutturursa, hatırladıktan sonra artık o zalimler topluluğuyla oturma “ (Enam 68)

-----BURADA UNUTMANIN ALTINI ÇİZELİM ŞEYTAN İNSANIN EN HASSAS OLDUĞU YERDEN VURUYOR-----

1-Kendi elleriyle yaptığını unutmak

“Kendisine Rabbi’nin ayetleri hatırlatılıp da ona sırt çevirenden, kendi elleriyle yaptığını unutandan daha zalim kim vardır.” (Kehf 57)

2-Allah’ın emrini unutmak

“And olsun biz, daha öncede Âdeme emir vermiştik. Ne var ki o, unuttu.” (Taha 115)

3-Kendi yaratılışını unutmak

“Kendi yaratılışını unutarak bize karşı misal getirmeye kalkışıyor.” (Yasin 78)

4-Önceden yalvardığını unutmak

“İnsanın başına bir sıkıntı gelince, Rabbine yönelerek O’na yalvarır. Sonra Allah kendisinden ona bir nimet verince, önceden yalvarmış olduğunu unutur.” (Zümer 8)

5-Kitabın bir kısmını unutmak

“Kendilerine öğretilen hükümlerin önemli bir bölümünü de unuttular.” (Maide 13) (Maide 14)

6-Allah’ı unuttular

“Münafıklar Allah’ı unuturlar, Allah’da onları unuttu.” (Tevbe 67)

7-Allah’ı anmayı unutmak

“Fakat sen onlara ve atalarına o kadar bol nimet veridinki, sonun da seni anmayı unuttular.” (Furkan 18)

8-Hesap gününü unutmak

“Doğrusu Allah’ın yolundan sapanlara hesap gününü unutmalarına karşılık çetin bir azap vardır.” (Sad 26)

9-Allahın ayetlerini unutmak

“İşte böyle, dedi Allah. Çünkü sana ayetlerimiz geldi, ama sen onları unuttun. Bu gün de ayni şekilde sen unutuluyorsun.” (Taha 126)

10-Kendini unutmak

“Sizler kitabı okuduğunuz halde, insanlara iyiliği emredip kendinizi unutuyor musunuz?” (Bakara 44)

İblis dedi ki: Öyle ise beni azdırmana karşılık, and içerim ki, ben de onları saptırmak için Senin doğru yolunun üstüne oturacağım.” (Araf 16)

“Sonra elbette onlara önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından sokulacağım ve Sen onların çoklarını şükredenlerden bulmayacaksın! Dedi” (Araf 17)

“Şeytan sizi fakirlikle korkutur ve size cimriliği telkin eder. Allah ise size katından bir mağfiret ve bir lutuf vaat eder. Allah her şeyi kuşatan ve her şeyi bilendir.” (Bakara 268)

“Çünkü şeytan, sizin düşmanınızdır, sizde onu düşman sayın. O, kendi taraftarlarını ancak ateş ehlinden olmaya çağırır.” (Fatır 6)

HEPİMİZ ŞEYTANIN ŞERRİNDEN ALLAH'A SIĞINALIM. (Hepinizden Dua Beklerim)
( ----şeytan---- başlıklı yazı Hasan K tarafından 19.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.