Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 22.04.2017
Okunma Sayısı : 1761
Yorum Sayısı : 1


Atatürk'ün  yaptığı  pek  çok  inkılaplardan ( Ya  da  devrimlerden ) biri  de  bilindiği  gibi  takvimde  yapılmıştır.  Atatürk, pek  çoklarının  yanlış  bildiği  gibi  Hicri  takvimi  değil  1840 Tarihinden  itibaren  yani  II.  Mahmut  döneminden  beri  kullandığımız  Rumi  takvimi  değiştirmiştir . Yani Hicri  Takvimi  değiştiren  aslında  II.  Mahmut'dur. Atatürk  döneminde  ise  1  Ocak 1926  Tarihinden itibaren Rumi  takvim  dediğimiz  takvim  gitmiş,  onun  yerine  Miladi  Takvim  dediğimiz  takvim  gelmiştir.

Şimdi  Hicri  Takvim, Miladi  Takvim,  Rumi  Takvim  deyince  kafalar  karışabilir.  O  bakımdan  kısaca  onları  da  tanıyalım.

Miladi  Takvim:  Dünyanın  güneş  etrafında  bir  tur  dönmesini  esas  alan,  bir  yılı  365  gün  6  saat  olan ve  Güneş  Yılı  Takvimi  ya  da  Şemsî  Takvim  denen takvimdir.  Bu  takvimin  başlangıç  tarihi kabaca  Hz.  İsa'nın  doğum  günü  olarak  kabul  edilir.  Rahip  Gregoryus  tarafından  düzenlendiği  için  de  bizde  Gregoryen  Takvimi  olarak  da  bilinir

Hicri  Takvim:  Ayın  dünya etrafında  12 tur  atması  esasına dayanan  bir  takvimdir.  Bu  takvimde  bir  yıl,  354  Gündür. Başlangıç  olarak  Hz.  Muhammed'in  Mekke'den  Medine'ye  Hicret  ettiği  tarihi  yani  Miladi  622  yılını  kabul  eder.  Milladi  622  yılı,  Hicri  takvimin  0  senesidir.  İlk  kez  Hz. Ömer'in  halife  olduğu  dönemde  kullanılmaya  başlanmıştır.

Rumi  Takvim:  Başlangıç  yılı  olarak  Hicreti  kabul  etmekle  birlikte  Güneş  Yılı  esasına  dayanan  bir  takvimdir. Bu takvimde  Yılbaşı  1  Marttır.  Rumi  Takvim  ile  Miladi  Takvim  arasında  13  günlük  sabit  bir  fark  vardır. Bu  sebeple  mesela  Miladi  takvime  göre  13  Nisan  1909 da cereyan  etmiş  olay  Rumi  takvime  göre  31  Martta  cereyan  ettiği  için tarihimizdeki  çok  önemli  bir  olay  31  Mart  Vak'ası  olarak  adlandırılmıştır. 

Atatürk'ün  değiştirdiği  takvim  Hicri  değil,  Rumi  Takvim  olduğu  halde,  yani  aslında  Hicri  takvimi  Osmanlı  Padişahı  II.  Mahmut  değiştirdiği halde  ''  Bizim  dini takvimizi  değiştirip  gavur  Gregoryus'un  takvimini  getirdi''  Diye  eleştirilen,  eleştiriden  öte  hakaret edilen  hep  Atatürk  olmuştur  maalesef. Ancak bu  arada  vakti  zamanında  devlet  memurları  için  fesi  zorunlu  kılan, Hicri  Takvim  yerine  Rumi  Takvimi  getiren    II.  Mahmut  da  bu ve  yaptığı  diğer  yenilikler    sebebiyle ''Gavur  Padişah ''  olarak  anılmıştır.  

Neyse...Konumuz  takvimler  arası  fark  değil.  

Gerek  Osmanlı'da  Rumi  takvim  kullanılmaya  başlandıktan  sonra,  gerek  Atatürk  dönemiyle  birlikte  Miladi  Takvim  kullanılmaya  başlandıktan  sonra  bu  ülkede  dini  günler  ve  dini  bayramlar  hep  Hicri  takvime  göre tanzim  edilmiş  ve  bu  konuda  hiç  bir  sıkıntı  yaşanmamıştır.

Pardon...1994  Yılından  itibaren  bir  sıkıntı  yaşanmaya  başlandı.

1989  Yılında  ilk  kez  Kutlu  Doğum  Haftası  adıyla  bir  kutlamaya  şahitlik  etti  bu  ülke.  

Güzel  bir  şeydi  aslında.  Peygamberimizin  doğum  günü  olan  ve  Hicri  takvime  göre  Rebiülevvel  aynın  12.  Gününe  denk  gelen  gün  ile  başlayıp  bir  hafta süren  etkinliklerdi  bunlar.  Bu  etkinliklerde  de  Peygamberimizin  güzel  ahlakı,  örnek  hayatını  anlatan  konferanslar,  Kur'an  okumaları,  tefsir  sohbetleri  ve  benzeri  dini  etkinlikler  yapılmaktaydı.

Ancak  1994  Yılında  işin  şekli  değişti.  Bundan  böyle  Kutlu  Doğum  Haftası  Miladi  Takvime  göre  kutlanacaktı.

Neden  öyle  olacaktı  anlayabilmek  mümkün  değil.  

Her  ne  kadar  anlayabilmek  mümkün  değil  desem  de   toplumun  bir  kesimine  göre  bunun sebebi  açıktı:  23  Nisan'ı  yani  Milli  Egemenlik ve  Çocuk Bayramını,  hatta  doğrudan  doğruya Milli  Egemenlik   kavramını  baltalamak... Çünkü  Kutlu  Doğum,  yani  Hz.  Muhammed'in  doğum  günü  Miladi  Takvime  göre  Nisan  ayına  denk  geliyordu.  Hicri  ve  Miladi  takvim  arasındaki  11  günlük  fark  sebebiyle de  yaklaşık  olarak  tam  da  23  Nisan'a...

Garip  olan  hususların  en  başında  ise  '' Atatürk  bizim  dini  takvimimizi  kaldırıp yerine  papazın  takvimini  getirdi''  Diyenlerin   1994  yılından  bu  yana  Hz.  Muhammed'in  doğum  gününü  papazın  takvimine  göre  kutlamasıydı. Tam  anlamıyla  ''  Bu  ne  perhiz  bu  ne  lahana  turşusu''  bir durum.

Fakat  garabet  bununla  sınırlı  kalmıyordu. 1994 Yılından  bu  yana  Hz.  Muhammed  bir  senede  iki  kez  dünyaya  gelmiş  oluyordu.  Hatta  üç  kez  dünyaya  gelmiş  olduğu  yıllar  da vardı.  Hz.  Muhammed, Miladi  Takvime  göre  20  Nisan  571  yılında  bir  kez  dünyaya  gelmiş,  Hicri  takvime  göre  ise  12  Rebiülevvelde  bir  kez daha  dünyaya  gelmiş  oluyordu.

Senesini  hatırlamıyorum  ama  bu  aradaki  bir yılda   Miladi  Takvim  ile  Hicri  takvim  arasındaki  11  Günlük  bir  fark  dolayısıyla  o  sene  içinde  12  Rebiüülevvel iki  kez  denk  gelmiş  ve  Mevlit  kandili  ile  Hz. Muhammed'in  doğum günü  kutlandığı  gibi  bir  de  Kutlu  Doğum  Haftasıyla  aynı  sene  üçüncü  kez  doğum  günü  kutlanmıştı.  Yani  Hz.  Muhammed  adeta  Hz.  Muhammed  olmaktan  çıkmış,  Hrıstiyanlığın  Hz.  İsa'sı  gibi  doğmuş,  ölmüş,  sonra  tekrar  dirilmiş,  sonra  yine  ölmüş,  sonra  tekrar  yine dirilmişti...

Biliyorum  çok  ağır  kaçtı  bu  son  yazdıklarım  ama  çok daha  ilginç  bir  bilgiyi  huzurlarınıza  arz  ettiğimde  olayın  vahameti  daha  da  berraklaşacak.

2008  Yılına  kadar  Kutlu  Doğum  Haftaları  20  Nisan  Tarihinde  başlıyor,  27 Nisan  Tarihinde  bitiyordu. 

İşte  bu  duruma  toplumun  iki  kesiminden  itirazlar  geldi.

Laikçi  kesim  ''  23  Nisan  baltalanıyor.  Acilen  kaldırılsın''  Diye  itiraz ederken,  gerçek  Müslüman,  dindar  kesim  ''  Hooop  yahu  ne  oluyor. Bu  ne  iş?''  Diye  uyandı.  Evet..1994 den 2008 Yılına kadar  tam 14  yıl  gözden  kaçan  çok  önemli  ama  şeytani  bir  ayrıntı  vardı  Kutlu  Doğum  Haftasında.

Şimdi  merak  ettiniz sanırım.  Hem  Kutlu  Doğum  haftası,  hem  de  şeytani  bir  ayrıntı.  Bu  nasıl  olur?

Olur  efendim.  İşin  içine  Fethullah  Gülen  parmağı  karışmışsa  bal  gibi  olur.  Herif  27  Nisan  Tarihinde  doğmuş.  Yani  Kutlu  Doğum  Haftasının  son  gününde  doğumunu  kutladığımız  kişi  Fethullah  Gülen...Aynı  yıllarda  Fethullah  Gülen'in  dergilerinden  birinde  (  Yanlış  hatırlamıyorsam  Sızıntı  idi...)  ''  Dünya  onu  bekliyor ''  Denilerek  Hz.  İsa'nın  beklendiğine  işaret  edilmesi  de  elbette  boşuna  değildi.  Yani  Mehdilik  kesmiyordu  Feto'yu...Hz.  İsa  olmaya  soyunmuştu. 

Samimi  Müslümanlar  bu  şeytanlığın  farkına  vardılar  ama  sanırım  gelecek  tepkilerden  çekinerek  Kutlu  Doğum  haftasının  tamamen  kaldırılmasını  istemek  yerine haftanın  başka  günlere  kaydırılması  yönünde  Diyanet  İşleri  başkanlığına  baskı  yapmaya  başladılar.  Bunun  sonucunda  da  Kutlu  Doğum  Haftası  2008  yılından  itibaren  14- 20  Nisan  Tarihleri  arasına  kaydırılarak  ''Fetö'nün  Doğum  Günü  Kutlanıyor'' Şaibelerinden  kurtarılmaya  çalışıldı.  

Evet...Kutlu  Doğum  artık  27 Nisana  kadar  uzanan  bir  hafta  değildi  ama  Fetö etkisinden  kurtulması  da  mümkün  olamıyordu  bir  türlü.

Fetö  etkisi  midir  yoksa  yine  Fetö  etkisiyle  ''  Baş  örtüsü  furuattır''  etkisiyle  kafaları  ambalajlayıp  geri  kısımları  açıkta  bırakan  yeni tip  Müslüman  (  daha doğrusu  Süslüman)  etkisi  midir  pek  bilemem  ama  artık Kutlu  Doğum  Haftalarında  resmen  putperestlikler  yaşanmaya  da  başlandı.  Yani  2008  yılından  sonra  artık  Fetö'nün  doğum  gününü  kutlamıyorduk  lakin  Fetö'nün  dinler  arası  diyalogu  artık  kültürler  arası  diyaloga  dönüşmüş,  dönüşmekle  de  kalmamış  bizzat müftülerimiz  bu  işin  öncüleri  olmuşlardı  farkında olarak  ya  da  olmayarak.

Hani  İslamiyet  öncesi  için hep  deriz  ya  ''  İnsanlar  kendi  elleriyle  helvadan  putlar  yapıyorlardı,  sonra  da  kendi  putlarını  yiyorlardı  acıkınca''  Diye,  işte  tam  olarak  cahiliye  dönemi  adetleri  yaşanmaya  başlandı  Kutlu  Doğum  Haftalarında.

Mesela  Kur'an-ı  Kerim  şeklinde  yapılan  bir  pasta...Pastanın  üzerinde ayet  yazılı.  Elinde  bıçakla  ayeti  kesen  ise  bir  müftü.  Daha  sonra  o  ayetler  parça  parça  tabaklara  konacak  ve  Müslümanlar  oturup  ayet  yiyecekler.  Sindirecekler  ve  sonra????  Hâşa  sümme  hâşa...

Bir  an  için  gözlerinizi  kapatın  ve  o  Pastanın başında  Hz.  Muhammed'in  olduğunu  düşünün.  Öyle  ya  O'nun  doğum  günü  kutlanıyor...  Kendi  doğum  günü  için  yapılmış  pastasını  kesiyor.  Kestiği  pasta  da  O'na  indirilen  Kur'an...  Masaların  üzerinde  daha  pek  çok  pasta  var.  O  pastaların  üzerinde  de  ''  İyi  ki  doğdun  ya  Resulallah''  dan  tutun  da  ''  Güllerin  Efendisi'' ne  kadar  pek  çok  yazılar  var...  Arkada  bir  sahne, sahnede  orkestra  çalıyor  ''  Hapy  Bırthday  Muhammed,  Hapy  Bırthday  Muhammed,  Hapy  Bırthday,  hapybırthday,  hapy  bırthday  to  you...'' 

Charlie  Hebdo  karikatürleri  gibi  oldu  değil  mi?

Çok  mu  ağır  oldu?  

Evet  öyle  oldu  ama  kocaman  bir  tokmakla  kafalarına  vurulmadıkça  bazı  Müslümanların  uyanma  gibi  bir  niyeti  yok  maalesef.  Oysa  Müslümanın  uyuma  gibi  bir  lüksü  asla  yok.  Olmamalı...

Be  hey  Allah'ın  şaşkınları !

Hz.  Muhammed kendi  doğum  gününü  kutlamayı hiç  akledemedi  de  sizin  mi  aklınıza  geldi  O'nun  doğum  gününü  kutlamak?  Hem  de  böyle  tam  olarak  Hrıstiyan  geleneklerine  göre  kutlamak?   Hz.  Ebubekir'n,  Ömer'in,  Osman'ın,  Ali'nin  aklına  gelmedi  de  sizin  mi  aklınıza  geldi? 

Kur'anı  kes,  Ayeti  kes,  Kabe'yi  kes,  Ravza-i  Mutahhara'yı  kes,   Üzerinde  ''  İyi  ki  doğdun  Muhammed''  Yazılı  pastayı  keserken  Muhammed'i  kes,Hatta  ''Allah''  lafzını  kes  sonra  da  Hz.  Muhammed  sevgisinden  bahset...Bu  nasıl  bir  eblehliktir? 

Şu  yapılan  saçmalıkların  Bâhire,  Sâibe,Vasîle,  Hâm  uydurmaktan  farkı  nedir  Allah  aşkına?

Kafalar  karıştı  sanırım.  Nedir  Bâhire,  Sâibe,Vasîle,  Hâm  uydurmak?

Allah, ne "bahîre"yi, ne "sâibe"yi, ne "vesile"yi ve ne de "hâm"ı meşru kılmıştır. Fakat küfredenler, Allah'a yalan, iftira etmektedirler. Onların çoğunun akılları ermez.[ Maide  Suresi 103.  Ayet-  Elmalılı  Hamdi  Yazır  Tefsiri 

Amr  Bin  Luhay  adında  bir  kişi Mekke'ye  ilk  putları  getiren  kişi  olarak  bilinir.  Bu  şahıs  Kabe'ye  putları  yerleştirip  İbrahim  Dinini  bozduğu  gibi  kendi  kafasından  ayetler  uydurup  bunların  Allahın  emri  olduğunu  söylemiş  ve  cahil  insanların  bu  uyduruk  ayetlere  inanmalarını  sağlamıştır.

Şimdi  gelin  bu  kelimeleri  açıklayalım:

Bahire:  Bir  deve  beş  kez  üst  üste    dişi  deve  doğurursa  artık  o  devenin  ne  etinden,  ne  sütünden,  ne  cücünden  faydalanılmaz,  salınırdı.  Buna  bahire  deniliyordu.

Saibe: Hasta  olan  bir  kişi  hastalığından  kurtulduğu  takdirde  bir  deve  adayacağını  belirtmişse  işte  bu  deve  de  salınıverirdi  ki  bu  olaya  da  Saibe  deniliyordu.

Vasile:  Koyun  erkek  doğrursa  kendilerinin,  dişi  doğrurusa  ilahların  olur  ve  kurban  edilirdi.  Hem  erkek  hem  dişi  doğrurusa  yine  kendilerinin  olurdu. Buna  da  Vasile  diyorlardı.

Ham: Bir erkek  devenin  dölünden  on  batın  doparsa  o  deve  de  artık   dokunulmazlık  kazanıyordu..

İşte  tüm  bu   batıl  gelenekler  Amr  bin  Luhay  tarafından  İlahların  emirleri  diye  insanlara  kabul  ettirilmişti.  Oysa  Kur'an  ''  Böyle  bir  şey  yok. Allaha  iftira  ediyorlar. Onların  çoğunun  aklı  ermez''  Diyor.

Şimdi  Peygamberimizin  ''  Her  kim  bir  kavme  benzerse  ondandır''  hadisi  çerçevesinde  yukarıdaki  resimlere  bir  daha  bakalım  ve  elimizi  vicdanımıza  koyup  söyleyelim yapılanların ''Bahire, saibe,  vesile,  ham''  uydurmaktan  farkı  olup  olmadığını.

1-Gelmiş  geçmiş  bir  tane  İslami  kaynakta  Peygamberimizin  yukarıda  birinci  resimde  olduğu  gibi (  Ya  da  diğer  resimler )  bir  doğum  günü  kutlaması  yaptığına  dair  bir  kayıt  var  mıdır? 

2-Peygamberimiz  zamanında  bir  sahabe  Kur'an  şeklinde  bir pasta  yapıp peygamberimize  ''  Senin  şerefine  ya  Resulallah.  Buyur  o  mübarek  ellerinle  pastanı  sen  kes''  Deseydi  alacağı  cevap  ne  olurdu  acaba? 

3-  Fötr  şapka  giymeyi  ''Gavura  benzemek''  olduğu  için reddetmeyi,  bu  yolda  idam  cezasına  çarptırılmayı  şehadet  olarak gören  bir  anlayışın  tamamen  Hristiyan  geleneği  olan  pasta  keserek  doğum  günü  kutlaması  yapmasını,  -Haydi  pasta  da  neticede  Allah'ın  bir  nimeti  olduğundan  mazur  görsek  de -  Kur'an  şeklinde,   Kabe  şeklinde,  Ravza-i  Mutahhara  şeklinde,  üzerinde  Allah,  Muhammed  yazan,  ayetler  olan  bir  pastayı keserek  kutlamalarını  neyle  nasıl  izah  edeceğiz?

4- Bir  senede  bazen  üç  defa  kutladığımız  bu   kutlu  doğum  bizi  ne  zaman  teslise ulaştıracak?  Ne  zaman  ''  Hapy  Bırth  Day   ya Muhammed...  Baba  oğul, Kutsal  Ruh  adına  doğum  günün  kutlu  olsun''  Diyeceğiz?  

5- Fetö  denen  virüs  bu  kadar mı  kanımıza  girdi?   Adını  silsek  de  etkilerini  silemeyecek  miyiz?

Beni  tanıyanlar  bilir.  Kutlu  Doğum  haftasına  karşı  olan  bir  insan  değilim.  Hatta  keşke  mümkün  olsa  da  peygamberimizin  özellikle  ''  Ben  güzel  ahlakı  tamamlamak  için  gönderildim''  Hadisi  şerifinde  işaret  buyurduğu  o  '' Güzel  Ahlak''  Senenin  her  haftasında,  her  gününde  insanoğlunun  kafasına  çivi  gibi  çakılsa...Çivi  gibi  çakılsa  da  bu  ülkede   1.5  yaşındaki  çocuklara  tecavüz  edilip  öldürülmese.  Bu  ülkede  her  gün  kadınlar  bir  cinayetin  kurbanı  olmasa. Bu  ülkede  en  büyük  günahlardan  olan  yalan,  gıybet,  emaneti  ehline  vermemek,  yolsuzluk,  hırsızlık  ve  aklınıza  gelebilecek  her  türlü  ahlaksızlık  bu  derece  yaygınlaşmış  olmasa.  Tv lerdeki  o  ahlak  dışı  evlendirme  programları,  rezillik  akan  benim  tarzım,  benim  stilim programları  ve  benzeri  ahlaksızlıklar  reyting  rekorları  kırmasa.  Keşke  her  gün  Peygamberimizin  güzel  ahlakı  beyinlere  nakşedilse  de '' Komşusu  açken ''  Tok  yatanlar  bir  nebze  olsun  rahat  uyku  uyuyamasalar...Keşke...Keşke. Keşkeee...  Ama  gelin  görün  ki  bunu  yapmıyoruz  Kutlu  Doğum  haftalarında.  Ya  da  pek  çok  doğruyu  yapıyoruz  ama  bir  yanlış tüm  doğruları  götürüyor  ve  maalesef  o  doğruların  hiç bir hükmü  kalmıyor.

Bu  yazdıklarımı  fazlasıyla  irrite  edici  bulanlar  mutlaka  olacaktır  ama  inanın  bana,  böyle  giderse  Kutlu  Doğum  Haftalarında  ''  Hapyy  Bırth  day  ya  Resulallah''  Diyerek  kutlama  yapılacak  günler  çok  da  uzakta  değil...  

Neyse...Söylenecek  daha  çok  şey  var  ama  Fuzuli'nin  dediği  gibi  ''  Konuşsam  tesiri  yok,  sussam  gönlüm  razı  değil''

Tüm  İslam  aleminin  Miraç  Kandili  Mübarek  olsun.  Ülkemize  ve  tüm  dünyaya  barış  ve  huzurun  gelmesine  vesile  olsun  inşallah.

İnşallah  ''  Kutlu  Doğum  Haftası  ile  ilgili  bunca  şey  yazdıktan  sonra  Miraç  Kandilini  kutlamak  bir  çelişki  değil  mi?  ''  Diye  soran  olmaz.  Olursa  gerçi  veririz  cevabımızı  ama  yine  de  böyle  bir  soru  sorulmasa  iyi  olur  .

Miraç  kandili  ile  aynı  güne  denk  gelen  23  Nisan  Milli  Egemenlik  ve  Çocuk  Bayramımız  da  Kutlu  olsun.  

Selam,  sevgi  ve  saygılarımla.  

( Happy Bırthday Ya Resulallah. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 22.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.