İlgili resim
 
Bu sefer Açlık oyunları filmine biraz eleştirisel bir yaklaşımla değil, batının gerçek yüzünü ortaya çıkarmak için karşınızdayım, bir film eleştirmeni gurmesi olarak. Açlık oyunlar adlı bir oyunla, insanları öldürerek güya kazanarak açlıktan kurtulmaz insan, bu sadece bir vahşet ve batının gerçek yüzünü, kendi elleriyle sergiledikleri bir rezalet ve gölgelerinin korkunçluğunu ve maskelerini çıkararak gerçek yüzlerini ortaya çıkaran basit iğrenç bir yapıt. Aslında batı ne yaptığının farkında değil, böylesine iç yansımalarını nefretlerini ortaya çıkaran bir gerçeklikle sergilemeleri, bence son çırpınışlarından bir kesit diye düşünüyorum. Zaten yıllarca sömürgeci bir zihniyetle vahşilikle, binlerce insanı kendi çıkarları için öldürmediler mi? Halada öldürmeye devam etmiyorlar mı? Ne kazandılar nefret cehennem ıstırap yokluk…
 
Hele birde daha güzel öldürmeleri için, danışmanlık almaları vahşetlerini daha iyi sergilemek için onca uğraşa desteğe karşı iğrençliklerini istemeden olsa da belki isteyerek korku imparatorluklarını göstermek için edepsizce sergiliyorlar. Ben bu filmi izlerken acizliklerini çırpınışlarını ölümden sonraki feryatlarını çaresizliklerini seyir ettim. Onca çaba açlıklarını değil, vahşete doymayan kanlı ellerini kanla yıkamalarını vahşete doymayan midelerinin iştahlarının doymazlığını, vahşetlerini seyir ettim. Açlık paylaşarak bir lokmayı giderilir, el ele omuz omuza yardımlaşarak giderilir, öylesine vahşetle ölümle açlık giderilmez…
 
Dediğim gibi sadece korku imparatorluklarının çöküşünü görmeden bizlere yükselişlerini korku ile korkutarak sergileyerek bizler mesaj verirken çöküşlerini gördüm. Üstelik bu rezaletle dolu romanında, satışlar rekoru kırması beni şaşırtmadı desem yeridir. Düşünebiliyor musunuz, yönetmen ilk filimden sonra insanların çıldırarak izlediğini düşünerek ikinci ve üçüncü seriyi çekmeye karar vermiş! Doğrudur vahşiliğe doymayan bir ülkenin torunları da vahşiliğe elbette ki doymayacaktır. Bu vahşilikle dolu film hakkında daha fazla yazarak kelime ile heceleri ziyan etmek istemiyorum.
Mehmet Aluç
On Dakika veya beş dakika ara

Sinema Film Dizi Oyun Moyun Koyun Gurmesi
A.Ş. Müdürü Yani Genel Müdürü Gibi
 bir şey
 
( Açlık Oyunları Filmi Hakkında Eleştirisel Yaklaşım başlıklı yazı kul mehmet tarafından 23.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.