ahiret hayatı ile ilgili görsel sonucu
 
 
 
İnsan yaşarken bu hayatın içinde, her daim gerçek sonsuz hayata dönüşle, ölümle ebedi dönüş düşüncesinde, aklına takılan gizemli bir yanının var olmasının heyecanı ile yaşar. Gerçi çoğumuzu ölümle karşılaşmaktan korksa da, ölüm vazgeçilmezimiz, vuslatla Yüce Allah c.c. Âlemlere Rahmet Nebi ile buluşma anımızdır. Yaşanırken, ağrılar sızılar içinde dünya hayatına son verirken, bir daha yaşlanmak ölmemek acı sızı çekmeden Âlemlerin Rabbine Nurdan Nebiye ulaşmak için ölümden en güzeli var mıdır? Ne demiş bir büyüğümüz Üstat Necip Fazıl: Ölüm güzel olmasaydı hiç ölür müydü peygamber.
 
Ölüm güzel şey, budur perde ardından haber...
Hiç güzel olmasaydı ölür müydü Peygamber?
Öleceğiz müjdeler olsun, müjdeler olsun!
Ölümü de öldüren Rabbe secdeler olsun!

Kapı kapı, yolun son kapısı ölümse;
Her kapıda ağlayıp o kapıda gülümse!
O demde ki, perdeler kalkar, perdeler iner,
Azrail’e hoş geldin, diyebilmek de hüner...

O dem çocuklar gibi sevinçten zıplar mısın?
Toprağın altındaki saklambaçta var mısın?
Ölüm ölene bayram, bayrama sevinmek var;
Oh ne güzel, bayramda tahta ata binmek var!

Ufka bakarlar; ölüm uzakta mı uzakta...
Ve tabut bekler, suya inmek için kızakta...
Sultan olmak dilersen, tacı, sorgucu, unut!
Zafer araban senin, gıcırtılı bir tabut!
N.Fazıl Kısakürek
 
Bu bazıları için bir anlam ifade etmese de, korkularının bir yansıması olan yok olmak demekse öyle değildir ölüm, yeniden var olmaktır yeniden bir daha ölmeden acılarla irkilmeden, çünkü çekilecek acılar dünyada sabırla çekilmiş ve sona ermiştir şükürle… Verilen mal kazanç, paylaşılmıştır ihtiyacı olanla, geriye yaptıkların iyiliğin konforunu sonsuz âlemde yaşamak düşer, sonsuzun biliyorsunuz sonsuzluktur, bunu bu âlemde idrak etmek ne büyük bir mutluluk ve sevinçtir. Tabi layık olmak için, çalışmak çabalamak vermek koşmak gerek… Düşünmüyor ölümden sonrasını bunu olmayacağına inanan akılsız, öyle olsaydı kış ayından sonra ağaçlar yeniden meyve verir miydi, yeşerir miydi? Rabbim yarattığı kulu için en güzelini isterken, kendisine verdiğinden vermesini dağıtmasını ister, sen dağıtırsan sende var olanla sen kazanırsın hiç kaybetmezsin…
 
Kazancını kasalara yığan fazladan, ev villa araba alarak ihtiyacından fazlasına harcayan,yardıma muhtaç olana vermeyen eksilir diyen, korksun ölümden gerçekten o ölüm ona yokluk olacaktır neden mi? Ne verdin ki ne bekleyesin ahirette, ne gönderdin ki ne seni karşılaya, hoş geldin diyerek gülümseyerek karşılaya… İşte bu nedenle insan ölümden korkar ve korkusunu yenmek için hala vermez göndermez iyilikte bulunmaz… 

Yaşarken yaşadığı ile bir anlam taşımayan nasıl bir anlam beklesin ölümden sonra? Geçici dünyanın geçiciliğine inanmayan onun içini güzelliklerle süslemeyen düzeltmeyen, ahirette süslü olanı elbette ki beklemeye hakkı yoktur… Ama Âlemlerin Rabbi kulunu o kadar çok seviyor ki, her anına her saniyesine bir fırsat olanak yüklemiştir, yeter ki dönmesini ve görmesini bilelim… Kış ayı ile yaz ayını anlayarak bilelim yani ölüm ve diriliş, bir yakınımız ölürken, ölüm karşısında suskun birkaç saat aciz kalarak dururken, biraz sonra unutarak değil, yüreğimize bir çivi gibi çakarak unutmamak gerekir.
 
İnsanın var olan bize sunulan hayatı yaşamak yerine, yeniden bize Âlemlerin Rabbinin sunduğu hayatı elinin tersi ile iterek, kendi kurduğu çıkar benlik ilişkisi ile dolu olanı yaşamayı seçerse haliyle ölümden korkar, çünkü kurduğu hayatın içinde Âlemlerin Rabbinin sunduğu hayat yoktur, ölümden sonrası için bir birikimi yoktur, sadece dünyada yaşamak için kurulan yaşanılan hayatında, ahirette elbette ki bir değeri olmayacaktır. Kendine yabancı bir hayatı yaşayan, insanları içine almayan, hayatın sonunda elbette ki yabancılığının karşısında şaşkına dönecektir, eli boş kalacaktır! Kör bir yaşamı seçen elbette ki ahiretteki güzellikleri görmeyecektir, çünkü yaşarken ihtiyacı olanı ağlayanı mazlumu görmemesinin neticesinde hiç bir şeyi görmeyecek, sadece hüsran ve azabı tadacaktır vesselam. Bu körlükle değil, gönül gözüyle açık olan gözle görenlerden kazancını verenlerden gönderenlerden ölümü gülümseyerek şehadetle inşallah karşılayanlardan cümlemizle olmamız dileğimle. Selam ve dua ile.
 
Mehmet Aluç
 
 
( İyiliğin Konforudur Ölüm İle Geçiş Yapılan Sonsuz Âlem başlıklı yazı kul mehmet tarafından 24.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.