SAYIN SUBAŞI KARDEŞİME BİR SORU

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi  27 Nisan 2017-04-27

…………………………………………………..

 

       Şimdi Sayın Yusuf Subaşı Kardeşime burada bir soru soracağım.  Önce meseleden  kendisini haberdar etmem gerekiyor.  Biz de, çok eski bir gelenek vardı. Çayhanede ve kahvehanede otururken, birisi  çok konuşunca biz gözlerine bakmadan ne diyeceğimizi bilir, hemen çay ve ya kahve ikramında bulunurdu. Kendisini dinleyenlere. Şimdi biz bu geleneği unutmuştuk. Fakat Mehmet Kara Kardeşimin mekanında otururken, bize Mehmet Beşlioğlu hocamız yeniden hatırlattı. Ve yüzünü bana çevirerek, “Keşke şimdi bir kahvehanede olaydık. Çok konuşandan çay isterdik” Dedi. O  gün orada bir konu anlatıyordum. Bu vesile ile de, çok konuşunda bendim.

        Bazı camii imamlarımız kendilerini camii de mi sanıyorlar  bilmem. Ağızlarını açınca susmak bilmiyorlar. Hocalar çok konuşuyor desem yanlış  olur.  Çünkü bizim köyümüzde Ömer  İnci Hocam var, Mehmet Özkan  (Mamuş) Hocam var. Rahmetli Zekeriya Erçin Hocamız  vardı.  Bunlar lüzumsuz yere, hiç  de çok konuşmazlar. Şimdi Yusuf Subaşı Hocama şunu sormak istiyorum. Çok konuşan hocalarımızda bu usule tabii mi? Değil mi.? Neden Yusuf Subaşından soruyorum. Subaşının hamuru Barak Kültürü ile yoğrulmuştur. Geleneğimizi, göreneğimizi iyi bilir. Ayrıca İlahiyet Fakültesinden mezun. Benim iki kızımın din dersi öğretmeni idi. Böyle şeyleri iyi bilir. Başka hocalara sorsam, belki de, bu fetva ücrete tabii derler. Elbette, bende camii hocaları ile çok oturup  kalktım. Kendilerinden Allah razı olsun. Böyle  şeyler için para vermeyi  sevmem. Eğer Yusuf Hocam, hocalar da bu geleneğe tabidir derlerse, bundan sonra onların cemiyetine oturup,  bu  geleneği de onlara hatırlatacağım. Hiç olmaz sa, çayımız, kahvemiz ücretsiz  olur.  

         Saygıdeğer  okurlarım; Beni unutmayın, sohbet köşemde sizler ile yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu  günler, hep ve hepimizin olsun diyorum. Hoşça ve dostça kalınız.

( Sayın Subaşı Kardeşime Bir Soru başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 27.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.