Ah o C yok mu o C? Durur durur da çocuklara hep Ce Ce yaparız, bir elimiz ile de yüzümüzü açıp kapayarak. Neden A ya da B değil de C ya da Ç nin suyu mu çıktı da hep C den dem vuruyoruz? Bir bebeğin ilk söylediği kelime büyük olasılıkla ya anne oluyor ya da baba veya dede lakin harfe gelince Ce de, Ce diye ısrar ile Ce Ce Ce yapıyoruz bebelere. Tarihte ilk Ce'yi acaba kim yaptı çocuklarına... Yok artık, yok bunu da yazmaz tarih kitapları canım. O zamanın tarihçileri zaten kağıt kalem bulmakta büyük sıkıntı çeken insanlar. Ancak savaşları, antlaşmaları ve yaşanan ilginç olayları kaleme alabiliyorlar ise ne mutlu onlara...


Bir de şu var biz Türkler çocuklarımıza Ce Ce Ce yapıyoruz da acaba Almanlar, Ruslar, Amerikalılar, İngilizler, Papua Yeni Gineliler, Katalonya Özerk Bölgesinde ki insanlar nasıl yapıyor, hangi harfi söylüyorlar? Bak şimdi de aklıma o düştü akşam akşam ya... Sabaha kadar uyku yok bana, bunu düşünür dururum, arpacı kumrusu gibi... Çok önemli hayati bir mesele bunu araştırıp bulmam lazım. Ce nin de bir canı var değil mi? Hep C hep C o da gün gelir bıkar yahu, başka harf mi yok da ağzınıza sakız ettiniz beni der, der vallahi...


Bunun aslında incelenmesi ve araştırılması lazım ivedilikle... Recep İvedik filan bile çözemez diyeyim. Bilimsel araştırma benim kast ettiğim. Sürekli Ce Ce Ce ile büyüyen çocukların sosyoekonomik olarak buluğ çağına geldiklerinde ki davranışları ile topluma katkılarının ne dereceye vardığı araştırılmalı mutlaka. Eminim ki çok değişik sonuçlara varılacaktır bu önemli araştırmalar sonucunda... Bir zaman gelecek Ce Ce ile büyütülmüş çocuklar, kendilerinden sonra doğan bebeklerin büyütülmesinde Ce Ce Ce nin bir daha gözden geçirilmesi veya kaldırılmasının düşünülüp düşünülmediğini sorgulayacaklardır hem de hiç çekinmeden...


Buradan anne ve babalara sesleniyorum. Hatta bu seslendiklerimin içine teyzeleri, dayıları, amcaları, halaları, görümceleri, baldızları, bacanakları da katabilirim. Hadi es geçmeyelim anneanne ve babaanneler ile dedeleri de katalım. Mutlaka sizler de bebek yeğenlerinize, torunlarınıza zaman zaman Ce Ce Ce çekiyorsunuz... Etmeyin, hep Ce hep Ce çekmeyin Ce nin de bir canı var yahu! Yorulmuştur o Ce de sürekli kullanıla kullanıla... Bıkmıştır bile garibim Ce...


Yukarıdan anne ve babalara seslenmiştim, buradan da hükumete sesleniyorum. Ne yaparsınız, nasıl yaparsınız? Yeni yasa mı çıkartırsınız bilemem. Aslında Ohal var şu an da memlekette... Bir kanun hükmünde kararname ile de hallediliyor her şey bu da halledilir... Büyüklerin küçüklerine Ce dışında bir harf ile seslenmesini yasaklayabilir yerine de başka bir harfi devreye sokabilirsiniz... Bakanlar Kurulunda konunun ivedilik ile görüşülüp de bir karara bağlanması ne de güzel olurdu aslında... Yakında meclis zaten yaz tatiline girecektir. Tatile girmeden önce bu konu halledilirse kanımca memleketin refahı ve çocuklarımızın da felahı için güzel sonuçların doğmasına vesile olacaktır...


Hayır C'de bıktı ağızlara sakız olmaktan, çocuklarda bıktı illallah dediler. Geçenlerde gözlerinden okudum bizim komşunun bebeğinin annesi yüzünü kapatıp da Ce Ce Ce yaparken. Tam annesi Ce yapıp üç beş kere mama hazırlamaya dışarı çıktı, bebek döndü bana, ne dese beğenirsiniz ''Ya yeter Ahmet amca yeter ya güzelim Türk Alfabesinde 29 tane tatlı, sesli sessiz harf var bunlarda bana hep gelip CE CE diyorlar, başka şey bilmez mi bunlar, bir ikaz et şunları be Ahmet Amca.'' dedi... Minnacık bebe konuşur mu? İnanmadınız değil mi? İnanmayın, tamam orasını ben kafadan uydurdum... Hele bir büyüsün de bu bebeler görün bakın o zaman... Belki de C yerini başka bir harfe bırakır, kim bilir? Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Niye Hep O Üçüncü Harften Başlarız başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.