YOZGAT AĞAHEFENDİ İLKÖĞRETİMDE YAZARLIK DERSİ

                   Ders çok,  konu da çok! Ancak okuma- yazma ve yazarlık dersi çok daha önemli bir şey! Çocukları okumaya- yazmaya alıştıracaksınız, okuyacaklar, yazacaklar ve "Kalem kılıçtan keskindir" sözünü uygulayacaklar; " Beşikten mezara kadar okumanın" farkına varacaklar. Okumayı bir Türk'ü kabul edecekler!

             Yozgat Merkez Ağahefendi İlköğretim Okulu yöneticilerinin misafiri olduk. öğretmen arkadaşlarımız bizi okullarına davet ettiler: " Yazarlarla öğrencileri- Okur'ları buluşturuyoruz" projesi kapsamında öğrencilerle bir sohbet yapmamızı istediler.

           Bu davet üzerine Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği adına bu okulumuzu ziyaret ettik. Okuma yazma üzerine sohbetimizi gerçekleştirdik. Neden okumalıyız? Neleri, niçin okumalıyız? Okumanın bize katkısı ne olacaktır? Yazmanın insan hayatındaki yeri ve önemi? Şair ve yazar olmanın sırları neler olabilir? Gibi bazı sorulara cevap aradık. Anılarla şiirlerle okumaya duyulan özlemi ve okuma çilesini anlatmaya çalıştık.

             Başta öğrenciler olmak üzere: Ağahefendi İlköğretim Okulu Müdürü Satılmış Gündüz, Müdür Yardımcısı Erkan Turan, Türkçe Öğretmeni Nesrin Gürel, Sınıf Öğretmeni Necati Sargın ve Din Kültürü Öğretmeni Ahmet Akgün hocalarımızda sohbetimizi dinleyerek bize destek oldular kendilerine teşekkür ediyoruz.

             Yazarların öğrencilerle buluşması projesi önemli bir proje! Neden diyeceksiniz? Çünkü gençlerimize Okumanın önemi anlatılmalı, Kitabın vazgeçilmez olduğu vurgulanmalı, gelişmenin ve kalkınmanın esas temeli okumaktır eğitimdir bunun önemi belirtilmeli. Bunu en iyi yapacak olan da yazarlarıdır, şiirlerdir. Özellikle de eğitimci şair ve yazarlarımızdır. Bu konuyu çok önemsiyoruz.

            Kitap okumayan toplum gelişemez. Düşünmeyen yazmaya ve fikir üretmeyen aydınlarla bir yere varılmaz. Okuma eğitimin vazgeçilmez  bir parçası olduğu gibi yazma da eğitimin vazgeçilmezidir.  İşte o zaman kalem kılıçtan keskin olur. İşte o zaman beşikten mezara kadar Okumanın tadına varmış oluruz. Kendi değerlerimiz var bunları eğitimde değerlendirebiliriz. Yeter ki iyi niyetli samimi adımlar atılmış olsun.

            Ağahefendi İlköğretim Okulun da gördük ki: çocuklarımız bu konuya ilgi duyuyor Okumayı ve yazmayı seviyor. Öğretmenlerimiz de duyarlı; çocuklar görerek izleyerek okumanın önemini kavrasın istiyorlar. Yani isteyince olabiliyor. Gençlerimiz boş zamanlarını okuyarak yazarak değerlendirsin istiyoruz. Yazarı- Şairi şiirini tanısın onu örnek alsın yetenek ve kabiliyetini bu yönde kullanabilsin. Biz bunu önemsiyoruz, gelişmeye atılan ilk adım olarak görüyoruz.

            Ağahefendi İlköğretim Okulu öğretmen ve öğrencilerinin gözünde biz bu ışıltıyı gördük. Her biri bir mum olup çevresini aydınlatabilecek kabiliyetteler. Gözlerindeki Parıltı geleceğimizi aydınlatacak. Saygıdeğer öğretmen ve öğrencilerimizi bu mana da kutluyor ilgilerine teşekkür ediyoruz. Başta Ağahefendi İlköğretim Okulu müdürü Satılmış Gündüz hocam olmak üzere Sınıf Öğretmeni Necati Sargın ve Türkçe öğretmeni Nesrin Gürel hocamıza, diğer öğretmen  arkadaşlarımıza, ortaokul üçüncü sınıf Öğrencilerine tüm okul personeline şükranlarımızı sunuyoruz.

            Sonuç olarak diyoruz ki: okuma- yazma Uygulamalı bir ders olarak verilmeli, şair ve yazar arkadaşlarımız eğitim'in içinde fahri olarak görevlendirilmeli, okullarda misafir edilmeli, imza günleri düzenlenmeli, yazarlık üzerine sohbet edilmeli. Çocuklarımız okumaya yazmaya yönlendirilmeli kültür ve sanat faaliyetlerine önem verilmeli. Nasıl ki: Vücudun eğitimi hareketse, ruhun eğitim ve ilacı da kitaptır.

            Çocuğunuza  kazandıracağınız en iyi alışkanlık okuma ve yazma alışkanlığıdır. Kitapsız hayatın tadı  tuzu olmaz. Okumayan yazmayan insanla bir yere varılmaz, gelişme de olmaz. Çocuklarımızı bu güzel alışkanlıklardan mahrum etmeyelim! Teşekkürler Ağahefendi’nin güzel eğitimcileri; Teşekkürler Ağahefendi’nin sevgili öğrencileri...

Ahmet SARGIN/ Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( Yozgat Ağahefendi İlköğretimde Yazarlık Dersi başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 10.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.