Başlığı görünce, ''Bu ne ya?'' dediğinizi duyar gibi oluyorum. ''Böyle bir bilim mi var? Bu da yeni bir bilim dalı mı acaba?'' diye de bir çok kişinin aklında soru işaretleri oluştu haliyle... Tabi, tabi bu yeni bir bilim dalı, lakin çok eskiden beri olmasına rağmen gün yüzüne yeni çıktı bu bilim. Herpoholoji Biliminin bilim insanları içinde doktorlar, yardımcı doçentler, doçentler, profesörler, ordinaryüs profesörler, bir de zordinaryüs profesörler var tabi ki... Zordinaryüsü anlamadınız tabi, hemen açıklayalım... (Zordinaryüs Profesör, çok zor Ordinaryüs olmuş profesörlere deniyor imiş ve de ordinaryüs profesörlükten daha önemli imiş, ben de onların yalancısıyım.)Herpoholoji Bilimi, öncelikle şunu belirtelim ki dünyanın en zor bilim dalı... Niye mi? Durun canım hemen itiraz etmeyin. Herpoholoji Biliminin bilim insanları her pohtan anlarlar, o sebep ile yeri gelir, askerdirler, yeri gelir doğum kontrol ve aile planlaması uzmanıdırlar, yeri gelir mimar ve şehir planlamacı olurlar, yeri gelir diyetisyen olurlar, yeri gelir şair ve yazar olurlar, yeri gelir trafik denetlerler... Zaten her pohtan anlamasalar ortadan çatım çatım çatlarlar da bir daha kimse doğrultamaz onları... Herhangi bir konu hakkında bilgi sahibi değillerse bile hemen bunalıma girer, Güzin Ablaya yazarlar, Güzin Abla cevap vermezse kızarlar ya da düz duvarlara tırmanıp azarlar...


Herpoholoji bilimi ile uğraşan kadın veya erkek bilim insanları, bir kere çok hırslıdırlar, bu hırsları harslarının yani kültürlerinin önüne geçer çoğu kere... Eleştiriye fazla tahammülleri yoktur. Oysa kendileri her şartta ve her durumda herkesi tepeden tırnağa süzüp eleştirme yeteneğini çok geliştirmişlerdir. Eleştirirken de ellerinin ve dillerinin ayarları yoktur kesinlikle... Karşılarında her kim varsa yerden yere vurur, hatta hızlarını alamaz bir de duvardan duvara çarparlar. Bunları da hep egolarını tatmin için yaparlar... Egoları tatmin olmazsa süper egolarını devreye sokarlar...


Herpoholoji Bilim İnsanları Fahri Doktor, Fahri Yardımcı Doçent, Fahri Doçent ve Fahri Profesördürler... Bu nedenle adı fahri olan birisi eğer ki fahri profesör olacak olursa iki kere fahri olacaktır... Bayan olup adı da Fahriye ise, Fahri profesör Fahriye diye anılacaktır adı...


Herpoholoji Bilimi İnsanının kendine slogan yaptığı bir çok özlü söz vardır bunlardan birisi ''Alçak dağları ben yarattım yüksekler babamdan miras kaldı.'' özlü sözüdür... Aslında yüksek dağlar babalarından miras kalmasa bile onlar bir şekilde bu yüksek dağları, kendilerini çok yüksek de gördükleri için kendilerinin zannederler... Gerçekleri gören sade bir vatandaş yanlarına yaklaşıp da ''Hey birader alçak dağlar sizin olabilir lakin o yüksek dağlar bu memleketin kadir bilir halkına aittir.'' dediği zaman Herpoholog da yerle bir olur ve moral olarak çöker adeta...


Başta da dedik ya bu Herpohologlar her pohtan anlarlar. Anlamadıkları bir poh yoktur, çözemeyecekleri bir olay yoktur. Orhan Gencebay'ın ''Hatasız kul olmaz hatamla sev beni.'' şarkısını hiç sevmezler. Hatta zamanında bu plağın piyasadan tamamen kaldırılması için büyük eylemler bile yapmışlardır. Oysa hatalar insanlar içindir, Herpohologlar için değil... Bir ara hata kelimesinin lügatlerden çıkartılması için Dil Kurumuna başvurmuşlar, dil kurumu da ''Olur mu öyle şey hatasız insan, insan değildir, kendinizi bir şey zannetmeyin.'' cevabını verince, Herpohologların bir çoğu gecelerce uyku uyuyamamışlar, kapı kapı psikolog aramışlardır...


Bu güne kadar Herpoholoji Bilimi adına herhangi bir platformda ödül verilmemiş olması demek bundan sonrada verilmeyeceği anlamına gelmez... Bizatihi Herpoholoji Bilimi ile uğraşan ukal... ay pardon bilim insanları diyecektim, dilim sürçtü... Neyse bu bilim insanları her sene düzenlenen Nobel Bilim Ödülleri arasına Herpoholojinin de alınması için müracaat etmişler ve Nobel Akademisinin yanıtını sabır ve merak ile beklemektedirler...


Günümüzde Herpoholoji Bilimi ile en çok bazı ülkelerin devlet ve hükumet başkanları ilgilenmekte olup, bu devlet başkanlarına yanlarında bulunan şakşakçıları tarafından bol bol ''Yaşa var ol nur ol Bahri Babaya mum ol.'' diye tezahüratlar yapılmakta olup, yandaşlarının dualarından arada Bahri Baba Yatırı da nasibini almaktadır. Ne diyelim Allah cc. böyle Herpohologları başımızdan eksik etmesin hiç bir zaman. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 
( Herpoholoji Biliminin İncelikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.