Çalılıkta biten bir papatyaya rastladım. Kokusu sarmıştı dört bir yanı. Mis gibi bir aydınlık vardı etrafında. Tazelik ve güzellik ondan yayılıyordu çalılığa. Kurumuş ve yavan kalmış otlara dallara eşsiz bir şahanelikti papatya orada, renkti, kokuydu. Oldum olası severdim papatyayı ve merak ederdim hikayesini. Nazikçe yaklaştım ona ve incitmeden onu sordum: "Ey papatya! Aşıkların ellerinden düşürmediği, seviyor sevmiyor diye fal baktığı yegane çiçek! Sen kime sevdalısın peki? Sen nasıl fal bakacaksın kendi adına? Yapraklarını koparmaya gücün var mı? Canını yakmaya?" Boynunu büktü, hoyrat bir le dokunmuş gibiydi tenine, titredi ve bir zaman sonra şunları söyledi: "Var elbette! Yoksa ben adımı kimden aldım sanıyorsun. Sıradan bir çiçektim bahçede. O, bahçeye çıktı bir bahar günü. Sahne aldı çiçeklerin ortasında. Nasıl bir güzellikti ya rabbim, bahçe, bahçe olalı eminim ondan daha güzelini görmemişti. Gül bile hikayelerde kalmıştı onun yanında. 'Ben papatya!' dedi, kalbim durdu. Bana doğru geliyordu, yok yok sanki benim için çıkmıştı bahçeye. Elini bana uzattı, okşadı canımı. Kuru bedenim canlandı. Dudağına götürdü öptü beni. Öptüğü yer sarardı, canım ona o kadar alıştı ki kokusunu çektim içime. Onun kokusuyla sermest oldum, kendimden geçtim. Onun yüzünün beyazlığı  da öptüğü ve sararttığı yerin etrafını bir taç gibi sardı sarmaladı. Anlayacağın onun bütün güzelliği aksetti bana, işte şu an gördüğün güzellik onun güzelliğidir. Ben onun cilaladığı bir ayna oldum; kendisini görmek ve göstermek istediği... O, yok burada ama ben her bahar onu hatırlamak ve hatırlatmak adına boy veriyorum böylesine. Ve ona duyduğum hasretin hüznüyle kokum o kadar yayılıyor ki bahçeye, bunu hisseden herkes 'papatyalar açmış' diye koşuyor bana. Baharsız papatya olmaz diyor şair doğrudur ama papatyasız da yâr da olmaz. Onsuz papatya da olmaz." Baktım iyice duygusallaşıyor, uzaklaştım oradan, papatya ağlamasın dedim, yüreği yanmasın, solmasın ve kurumasın asla. Her bahar açsın ki o muhteşem güzelin hatırası yaşasın her yerde.


 

 

 

( Papatyasız Bahar Olmasın başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 17.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.