Bugün ki gazetelerin spor sayfasında dikkat çekici bir başlık, ''Bursaspor'un cezalı olduğu maçta tribünleri 15 bin kadın ve çocuk doldurdu'' Ne kadar güzel bir davranış. Biz erkekler futbol maçlarında, kadın ve çocuklara nazaran daha saldırgan oluyoruz haliyle, oysa kadın ve çocuklar öyle mi? Kibarca oturup maç izliyorlar.

Kadın ve çocuğun olduğu yerde ne kötü söz olur, ne küfür, ne de kavga. Herkes tatlı tatlı maç izler sonuna kadar değil mi? O erkeklerin hakeme söylediği meşhur kaba küfürü sanıyorum şimdiye kadar hiç bir kadın, hakeme söylememiştir.

Geçmişte ne kadar hatalı imiş boş tribünlere oynatmak futbol takımlarını, şimdi bu işin anlamsızlığını yeni yeni anlamaya başladı bizim Futbol Federasyonu...

Gazetedeki haberin altında, ellerinde pankartlar ile dört beş tane kadının fotoğrafını çekmişler. Okuyalım bakalım pankartlardaki sloganları. ''Bütün kızlar toplandık'', yine bir diğeri ''Tacı da biliriz ofsaydı da maçı da izleriz stad da'', bir başkası ''Danteli de biliriz futbolu da'' En çok hoşuma giden de bu sonuncusu oldu'' Bulaşığı ağabeyime bırakıp geldik'' Helal olsun size be bacılar, ablalar. Ne diyeyim zaten bayanların olduğu yerde sevgi, saygı, kibarlık vardır...

Bir de erkeklerin gittikleri maçlara bakın. Her maçta kavga gürültü, her maçta hır gür, birbirlerine ana avrat sövmeler, taşlı sopalı meydan muharebeleri. Alt tarafı bu bir spor karşılaşması kardeşim. Adam döner bıçağı ile maça gidiyor. Kadınların üstünde çakı bile bulamazsın, çakı bile. Sordun mu da ''Niye döner bıçağı ile geliyorsun maça, adam mı keseceksin kardeşim yakışıyor mu''diye, pişkinliğe verir hayta ''Yok ağabey kılıç kalkan ekibinde idim de gösterimiz vardı, cebimde unutmuşum zaar'' İşte böyle durumlar...

Ben daha hiç bir kadının hakeme su şişesi ya da başka bir şey fırlattığını ne gördüm, ne de duydum. Oysa erkekler daha farklı. Su şişesini bırak adam milyonluk cep telefonunu atmıştı geçenlerde galiba, bir gazete haberinden okuduğum kadar ile...

Sonuç olarak fazlası ile destekliyorum, cezalı takımların maçlarına bayan ve çocuk seyircilerin alınmasını. Erkekler biraz dikkatli bakın da seyirci kültürü ve futbol kültürü alın bayanlardan. Sevgi ve saygılarımla...


29.01.2012

( Kadınlar Maça Giderse başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.