Kalitesizliğin bedeli

Ofiste tek adam istihdam ederek, tasarruf ettiğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.
Kalitenin bir bedeli vardır amma kalitesizliğin bedeli daha ağırdır.
Muhasebeciniz işini yaparken, rapor yazarken, gelir/gider hesapları ile uğraşırken, çalan telefona laf yetiştirip, çalan kapıya da koşup, gelen misafire bir de çay demliyorsa, ondan kaliteli iş beklemeye hakkımız var mı?...
Diş hekimi ağıran kulağınıza bakıyor mu?...
Sözüm böyle düşünen ya da aklından geçirenlere tabi.
"Nasıl olsa oturarak çalışıyor, taş atıp da kolu yorulmuyor ya" diye düşünen de çıkabilir.
Fakat unutulmaması gerekir ki, evrak kayıt, yazı, hesap işleri masa başında ve de oturarak yapılır. Bisiklet, at ya da araba üstünde bu işleri başarı ile yapan gözlemlenmemiştir.
Yıllarca kurum ve şirketleri verim/ kalite açısından gözlemlemiş bir kişi olarak bu alanda söylenecek öğretici çok notlarım var.


23.05.2017
Ali Rıza Malkoç
( Kalitesizliğin Bedeli başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 23.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.