** Bazı insanlar sevgi yerine asla merhamet dilenmezler.

 

** Yaprakları dökülürken.bir bir dallarından; yenilerinin açmasına izin vermeli insan.

 

** Hitap ederken " azizim ! " deriz ama " azizem ! " demeyiz. Farkındamısınız ? Neden ?

 

** Kuran'ı anlayarak okuyan ve yaşayan ebedi hayata daha hazır intikal eder.

 

** Zorlukların derecesi arttıkça eylemlerin değeri yükselir.

 

** Karşınızdakini soru sormadan anlamak hüner ister, akıl ister, duygu ister.

 

** Hangi lisanda seslenirseniz seslenin selamınız alınmıyorsa; inanın o hayvanlar alemine mensuptur.

 

** Öyle bir iyilik yap, öyle bir zekat ver ki ne bir yıl bekle ne de hesap et. İçine koyulsun.

 

** Gülmek, güzel sözler söylemek, sevmek,bilgi ve tecrübelerizi paylaşmak allahın size lütfettiklerinin infakıdır.

 

** Karşınızda ki konuşmasa da; onu gözlerinden anlamaktır mesele..

 

 

*** Yüreğim mezarlık gibi.. Ne ölüler gömülü...Geçmişlerine okumak en iyisi..

*** Adam yediği balığı çok beğenmişti. Balığın adını öğrenmek için kadına yaklaştı; kur yaptığı her halinden belli vaziyette " çok güzeldi. Ne balığıdır ? " diye sorunca " KÖTEK BALIĞI " cevabını aldı. Ama ısrarla kura devam edince bu defa kadın sordu : " KÖTEK YEMEK İSTERMİYDİNİZ ? " . Adam bir hamlede uzaklaştı oradan.

***" oruçluyum. Uzak dur benden." Bir ay boyunca en çok duyacağımız söylem. Adamın başına vurmuş açlık, sigarasızlık. Ateş püskürüyor, burnundan soluyor. Ulan tutma be; benim içinmi aç duruyorsun. Munis, sevgi dolu, açları anlayacağın bir ay. Oruç mazerete sığınıp saldırmak hakkı vermez. Nefsi ıslah etmektir. Asıl sen uzak dur benden. Bak bu güzel vecibeyi hastalığım nedeniyle ben yerine getiremiyorum. Gelme üstüme asıl ben kırarım seni.

( Yaşam Heybemden - 75 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 1.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.