HATIRA DEFTERİMDEN

Bugünkü planım evimin yakınlarında bulunan parkta şu sıralar okuduğum kitabım ve kahramanlarıyla (Nar ağacı) güzel bir gün geçirmek Hızla evimin günlük işlerini halledip eşofmanlarımı üstüme geçirip dışarıya çıkıyorum. Güneş eski yakıcılığını kaybetmiş, sonbaharı müjdeleyen yağan yağmurun kokusunu alıyorum. Toprak kurumamış, yemyeşil çimler, ağaçlar, küçük kır çiçekleri ve uçuşan böcekler yaşama sevincimi artırıyor açıkçası. 

Gözüme kestirdiğim ağaç altındaki bankın yarısı güneş alırken, diğer yarısı gölgelik. Sırt çantamdan kitabımı özenle çıkarıyorum, bir hevesle yarım kaldığım yerden devam ediyorum romanıma. Kahramanlar, olayların gerçekleştiği yerler yine karşımda öylece can buluyor. Hatta savaş gemisi Gül cemal hareket edip benim eve doğru yol almaz mı? Hey nereye diyorum arkasından, bugün buradayız. Kapısından girdiğim sarrafın gösterdiği gül şeklindeki elmas küpelerden ben de isterim diye haykırmak istiyorum. 

Bir an hayal ve gerçek arasında kitabımın içinde kaybolurken esen rüzgarın varlığını hissediyor, içim üşüyor. Bankın hemen güneş alan kısmına kaydırıyorum kendimi, hiç bozuntuya vermeden. Settar hana hissettirmeden devam ediyorum okumaya. Biraz zaman geçiyor, güneş yakıyor sırtımı. Aman Zehra görmesin derken gülümseyip göz kırpıyor Nazan Bekir oğlu. Yazarı olan bu kitabın inanılmaz baş kahramanının gözünden kaçarmıyım hiç? Bu sefer diğer gölgelik tarafa kayıyorum. İki muhabbet kuşunun sevişmesini görünce parkta yalnız ben ve romanımın kahramanlarının olmadığını fark ediyorum. Rahatsızlık vermek istemediğim iki aşk dolu genci yalnız bırakmaya karar verip, evimin yolunu tutuyorum.

Arkamdan gelen kahramanlar doğru karar diye fısıldıyorlar, muhabbet kuşlarının yalnız kalmaya ihtiyacı var. Sofia arkadan gülerek sesleniyor; beni unutmayın diye, sonrasında kol kola girip neşeyle yürüyoruz .Bu parka bir daha ne zaman geliriz diye soruyorlar. Gideriz elbette bir gün en kısa zamanda.

H.Çiğdem Deniz.
( Sakarya Anıları başlıklı yazı çitlembik tarafından 5.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.