KATAR....SOBEEEE !!
Amerika Başkanı Trump geçtiğimiz haftalarda bir Arabistan ziyareti yaptı.
Kral tarafından mükemmel bir karşılama töreni düzenlendi.
Bizlerin dikkatimizi hep Donald ın güzel eşi Melanie' ya çektiler: "Efendim ne giysin,başını kapatsın mı?.."
Her şey usulünce gerçekleşti ve Trump ülkeden ayrıldı.
İyi de biz içimizde çok büyük bir merakla bekledik.
Çünkü biliyoruz ki ne zaman bir Amerikan Başkanı herhangi bir Orta Doğu, ya da müslüman bir ülkeyi ziyaret etse çok geçmeden oralarda kaos oluşur.
Nitekim beklenen oldu ve kendisini Müslümanların babası olarak gören Suudi Arabistan arkasına ABD' yi yanına diğer islam ülkelerini de alarak Katar' ı her konuda devre dışı bırakma çabası içine girdi ve Körfez İşbirliği Konsey üyesi ülkelerle birlikte Kuveyt'le bütün bağlarını kopardı.
Peki sorun ne?
"Sen teröre destek veriyorsuuunnn!!!"
Ülen terörün en büyük destekçisi Amerika bunu bilmiyor musunuz?
Sorun bu değil elbette...
Katar dünyanın ham petrol rezervinin % 10 una ve 24.5 metreküplük doğalgaz rezervine sahip 3. ülkesi konumunda.
Ülkede fakirlik yok. En fakir ailenin 2-3 arabası var. 
Kişi başına düşen milli geliri 129.726 dolarla birinciliği geçen yıl da kimseye vermedi.
Yine dünyanın bir çok ülkesinde yatırım yapmaya devam ediyor ve çok tanınmış firmalarda başta Wolkswagen olmak üzere küçümsenmeyecek hisselere sahip.
Kim ne istiyor bu ülkeden?
Şunu kabul edelim ki; Arap baharıyla birlikte İslam ülkelerinde bir uyanış başladı ve Katar bunun başını çekiyor.
Ülkede birçok alanlarda reformlar yapılmış, insan hakları ve özgürlükler, özellikle kadın hakları bağlamında da oldukça önemli gelişmeler yaşanmıştır.
Dış polikasında da diğer ülkelere göre daha saygılı ve ayrımcılığa karşı bir tutum izlemiştir.
Uyardılar, gizliden baskı yaptılar, ülkenin dünyaya açılan ve en az CNN, BBC gibi tarafsız ve ortadoğu gündemini dünyaya taşıyan gözü ELCEZİRE Kanalına kısıtlama getirdiler; olmadı.
Bu durum, tıpkı Türkiye gibi, başta Suudi Arabistan  olmak üzere diğer İslam ülkelerini rahatsız etti.
Yine batılı ülkelerin çıban başı diye nitelendirdiği, Orta Doğu' unun yeniden kafalarına göre yapılandırılması konusunda en büyük engel olarak gördüğü Türkiye ile yakın ilişkiler kurması Katar'ın yaptığı en büyük hatalardan biriydi.
Bunlar bu ambargonun en büyük nedenlerinden en önemlileridir bence. "Orta Doğu iflah olmamalı kardeş, hep kaynamalı!!!.
Buna engel olabilecek herkes cezasını çekmeli !!!"

Sonuç: "Aklını başına topla Katar !!
Seni o petrol kuyularında boğarız!!!"
İşte meselenin özeti bu.


Saygılarımla
Sebahat Karagöz
( Kuveyt...sobeee başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 6.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.