Ramazan ayında iftar vakitleri  hüzünlü olur.Kimi insanlar  eve yetişme telaşında,kimi nereye gideceğinde habersiz dolaşır.O zamanlarda yalnızlık bir başka olur.Caddeler de arabalar azalır,yollar tenhalaşır.Bu yorgun zamanın sonunda iftar topu beklenirken günün yorgunluğunu unutur bazıları.

Kuşlar semada bir başka uçarlar.Gökyüzü onlarındır.Aşağıda egzos dumanları yoktur.Güneş batımına az bir zaman kala mutluluk kanatlarında saklıdır.Semada görsel bir şölen sunarlar.
Şehirde yalnız yaşayanlar bir  iftar veren şevkatli  insanların iftar çadırında sırasını bekleyenlere katılarak iftar sevincine ortak olmak isterler.

İftar yemeği almak için sıraya giren insanlar şehrin garibanlarıdır.Birbirinden habersiz tek ortak noktaları yemek almak olan bu insanlar kısa bir zaman diliminde aynı atmosferi hissederler.
Şehrin diğer garibanları fırın işçileri.Çarşı fırınından çalışan bu emekciler herkesin ekmek ve fırnda güvenç ve diğer yemeklerini pişirip  müşterilerini memnun ettikten sonra rahat bir nefes alırlar.

Fırın önüne hazırlanan masada kaleden atılacak top sesini beklerler.Şehir büyüdü.Çok uzaklardan top sesi duyulmaz oldu.Kaleye yakın olanlar artık bu top sesi ile iftar etmekteler.Öyle bir şansa sahiptirler.
Fırın ekmekçileri  evlerine gitmeye vakit bulamaz.Bu dört arkadaş iş bitimi yorgunluğunu çıkarırken mutludurlar.
Şehir artık onlarındır.Evlerinde iftar edenler sokaklara çıkma telaşındayken,onlar evlerine gitmeye hazırlanır.

Salih usta  geç saatlere kadar kalmak zorundadır. onun işi herkes gittikten sonra yeniden başlar.Ama aklında birşey vardır.Geç saatlerde motosiklet çalışır mı sorunu.Sık sık tamir ettirmesine rağmen arızası bitmez.Tamir için verdiği paraya yenisini alabilirdi.Ama nedense vazgeçmez bu sorun üreten motosikletinden ayrılmaz.
Diğer Salih usta,hep servis yapar.Yorulmaz.onun hayat öyküsü daha ilginç.Marmara da olan deprem de çok arkadaşını kaybeder.O yüzden sonra ki, hayatı sıkıntılıdır.Hiç şikayetçi değildir  bu hayatından.
Ahmet,eşini erken kaybettiği için yeniden evlenmek zorunda kalır.O yüzden aklında hep kredi kartlarını nasıl öderim vardır.
Yılmaz usta,koyu futbol taraftarıdır.Tek düşüncesi tuttuğu takımın kazanmasıdır.
Artık yemekler yenmiş çaylar içilmiştir.onlara da şehrin kalabalık caddelerine karıştığında herkes gibi şehirde yaşayan insanlardan biridirler..

( İftara Doğru Şehir başlıklı yazı M.Filizman tarafından 12.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.