* Merhamete dayalı sevgiler geçicidir.


* Bazen yıllardır alınamayan mesafeyi ilahi takdirle kısa sürede alır insan.


* Yapılan bir hatayı öne sürerek çeşitli varyasyonlarla öç alma davranışı onur ve gururla oynamaktır.


* Hayal kırıklığı yaşamaya alışkın olanlar gerçekleri umursamazlar.


* Saygı ile atılmayan temel üzerine sevgi tuğlaları öremezsiniz.


* Kendinden bile saklar bazen insan. Ağzına alamaz, diline değdiremez bile. Mırıldanmaktan sakınır. Adı sırdır işte.


* Yaşanılan herşey gibi travmalarda şuur altında kayıt görür. O nedenle de irademiz dışında tekrar nükseder.


* Saygılı olmak için muhatapların kişinin yaşam merkezinde olma şartını aramak abes ve ayıptır.


* İki kişi arasında henüz mahiyeti bile şekillenmemiş olayların üçüncü kişilere taşınması ; yanlış değerlendirme ve komik davranışlara dönüşebilir. Yoktan yere dedikodu mezesi hazırlamak etik bir davranış olmaz.


 * Cinsiyetlerini öne çıkararak karşısındakini mahkum sananlar hüsrana uğrarlar.


* Korkaklık tedbirli ve dikkatli yaşamanın temelini oluşturur.


* Dokunmadan ve görmeden sevebilmek çok ulvi bir güçtür.


* Pervasızca aşağılamak için " kimsin sen" diyene verilecek en akıllı yanıt " hiç' im "diyerek YA HU' ya sığınmaktır. Allah' a havale etmek en uygun adrestir.


* Kendilerini ilgi ekseninde görenler aşağılık kompleksine sahiptirler.


* Meraka mucip şeyler ; karşılıklı biraraya gelindiğinde cevap bulur.


* İki kişiden fazla toplulukta ; diğerinin varlığını unutup ikili fısıltıları affedilmez bir saygısızlıktır.


 * Öyle biran gelir ki; gömülür tüm kin, nefret, öfke, hasetlik derinlere. Sadece anılar ve sevdalar kalır insanda.


* Kin, nefret ve öfkede ısrar önce kendine zarar verir. Bağışlayıcı olmak karşısımızdakine iyi bir derstir


 * Onun , bunun sevgiye ihtiyacı var diye ; sevgi evi patronluğu yapmak sahtekarlıktır.


* Birinin kursağından lokmanız geçti diye; saz çalıp oynayamazsınız.


* Allah'ın esmail hüsna sıfatlarına inanan hiç kimse;" itin duası kabul olsa gökten kemik yağırdı" vecizine atıfla kimin duasının kabul olup olmayacağına ahkam kesmemelidir.


* Sen varsın diye yıldızlar oynaşır durur yüreğimde.

( Yaşam Heybemden - 76 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 15.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.