Nedir bizi hissizleştiren ? Dünya da yaşanmış ve yaşanan birçok acıya bu kadar vurdum duymaz olmamızın sebebi ne ? Hiç düşündük mü ? Hiç benliğimizle yüzleştik mi ? Hâlâ mı farkında değiliz bir şeylerin ters gittiğinden. Hepimiz vicdan yoksunuyuz zulme karşı. Bir kere oturup düşünmedik bu gidiş nereye. Hayatın eğlencesinden, koşuşturmacasından vakit bulamadık belki de. Çünkü ucu bize dokunmadı. Bizim canımızı yakmadı. Bir dakikalık üzüldük ve geçip gittik. Devam ettik toz pembe hayatlarımıza. Aldık elimize akıllı telefonlarımızı yediğimizi, içtiğimizi paylaştık sosyal hesaplarımız da. Hiç düşünmedik donatılmış masalarımıza otururken, müslüman kardeşimin boğazından bir lokma geçiyor mu diye. Sahteydik, üzülmüş rolü yaptığımız her an daha da kaybettik insanlığımızı. 


    Anasayfamız da bir çocuk fotoğrafı. Bir deri bir kemik. Belki aylarca aç, susuz kalmış. Altına da bir hadis kondurduk. "Komşusu açken tok yatan bizden değildir." Oh miss...
Şimdi gelsin yüzlerce beğeni, yorum. Bir sonraki gün yemek soframızı paylaşalım. Falancanın davetinde, falancanın sofrasında, falanca yine döktürmüş, falanca, falanca...

    Sen değil miydin daha bir gün önce komşusu açken tok yatamayan. Hani göremiyorum aç yattığını. "Benim elimden ne gelir ki, yapabileceğim bir şey yok..." dediğini duyar gibiyim. Haklısın! mühürlenmiş kalbin senin elini, kolunu bağlıyor. Haklısın kardeşim sen de haklısın başına gelmeden mazlumun çaresizliğini anlayamazsın. Yosun tutmuş kalbinde vicdanının sesi duyulmayacak kadar derin de kaldı. Çünkü sen sosyal medyan da dikkat çekmek için paylaştığın insanların gerçekten ne zorluklarla mücadele ettiklerini bir kere olsun oturup düşünmedin. Sen kardeşim ne olduğun gibi göründün, ne de göründüğün gibi oldun...

                 Rumeysa Gündem

( Sahtelikte Mastır Mı Yaptın başlıklı yazı Dil-i sûzan tarafından 15.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.