Malum yaz aylarındayız ve yurdumuz orman, ağaç cinsi bakımından çok da zengin bir ülke değil diğer Avrupa ülkelerine nazaran, hatta fakir bile sayılabiliriz bu konuda. Yurdumuzun Karadeniz Bölgesi hariç diğer orman olan bölgelerinde sık sık orman yangınları çıkmaktadır. Bunların bir çoğu biz insanların düşüncesizliği ve aymazlığı yüzünden meydana gelmekte, güzelim ormanlarımız içinde ki canlılarla beraber yok olmaktadır. Ormanlar ve ağaçlar bir ülkenin akciğerleridir, zenginliğidir, güzelliğidir. Büyüklerimizin dediği gibi ''Ormansız bir yurt vatan değildir.''

Bugün bir çok Avrupa ülkesinde orman ve ağaç zenginliği bizim ülkemiz ile kıyaslanmayacak kadar fazladır, tabi ki onlar da bundan fazlası ile istifade etmektedirler hem sağlık açısından hem ülkelerinin güzellikleri açısından. Biz niye onlardan geri kalalım, çok şükür topraklarımız verimlidir.

Yurdumuzda meydana gelen orman yangınlarının büyük bölümü ihmalkârlıktan ve gafletten kaynaklanmaktadır. Pikniğe gidip ateşi söndürmeden oradan ayrılan insanlar, hareket halinde ki arabadan sigarasını söndürmeden atanlar, boş içki şişelerini piknik alanında bırakıp güneş ışığı altında bırakanlar, tarla açmaya uğraşanlar ve buna benzer olaylar sonucunda güzelim ormanlarımız cayır cayır yanmaktadır...

Orman yangınları sonucunda sadece ağaçlar değil o ortamda yaşayan başka bitkiler, diğer canlılar; karıncalar, kirpiler, tavşanlar, sincaplar, kemirgenler, kelebekler, daha adı aklımıza gelmeyen bir sürü canlı cinsi ya ölmekte ya da kendilerini kurtarabilirler ise zar zor başka yerlere göç etmektedirler. Ayrıca yangın bittikten sonra o coğrafi bölgede bir müddet hiç bir bitki yetişmemektedir. Gerçekten bir ülke için çok vahim ve acı bir durum...

Son yıllarda bu konuda epey mesafe kat edilmiş olsa bile bu yine de yeterli değildir. Gerek yangın söndürme uçakları gerek gözetleme kuleleri, erken uyarı sistemleri ve bu konuda yetişen elemanlar cansiperane bir şekilde ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışmaktadırlar...

Şu sıcak günlerde yüreğimizin ve ülkemizin ciğerlerinin yanmasını, çocuklarımıza ormansız bir yurt bırakmanın da vebaline düşmek istemiyorsanız azami ölçüde dikkat dikkat dikkat... Yananlar sadece orman değil aynı zamanda ülkemizin geleceğidir...

Sevgi ve Saygılarımla...

( Yüreğimizi De Yakmayın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.