Hem de maliyetsiz iyilik mi yapmak istiyorsunuz?

1.Böcek, sinek, karınca..hiç bir canlıyı öldürmeyin. Bulunduğunuz ortamda sizi rahatsız ediyorsa, size spor olsun uğraşın, üşenmeyin başka bir yere taşıyın.
2. Zaten yeterince sirke satan var, insanlardan tebessümü esirgemeyin.
3. Yolda zararlı bir cisim, taş götürseniz, araç tekerlerinin onu fırlatma ihtimalini düşünerek, alın çöpe atın.
4.Apartmanınızda, yaşlı, hasta, dışarı çıkma imkanı olmayan, bebek büyüten aileler varsa:
"Markete, çarşıya, pazara gidiyorum, bir ihtiyacınız varsa getirebilirim" deyin.
5. Sokağa ve/veya çatıya, kuş, kedi, köpekler için yiyecek ve su bırakmayı alışkanlık haline getirin.
6. Okuduğunuz kitap ve dergileri, ihtiyacı olduğunu düşündüğünüz kişilere de önerin, emanet verin, hediye edin.
7.israf ve verimsizlik, bir aileyi, bir toplumu batırır." Param var alıyorum, ihtiyacım da yok" düşüncesi ile, ekonomik ömrünü doldurmamış hiç bir şeyi hurdaya ayırmayın.Geri dönüşümü önemseyin, gün gelir bir civata bir makinayı kurtarır, detayları küçümsemeyin.
Paranız harcayıp bitiremeyecek kadar çoksa israfkâr yaşamaya ruhsat vermez bu durum.
Sosyal sorumluluk projelerini destekleyin.
8. Takım ruhuna inanın, bildiklerinizi, deneyimlerinizi paylaşın, fikir ve tecrübe yardımı istemeyi gurur meselesi yapmayın.
Hiç ummadığınız kişinin basit bir altetnatif sunumu sizlere başarı ve mutluluk katar.
9.insanların, çalışanlarınızın, öneri, beklenti ve düşüncelerini önemseyin.Dinlemek de bir sanattır. Muhatabınıza, değer verildiği duygusunu geliştirir.
10.haklı çıkmak için değil, birlikte hakkı bulmak için müzakere yapın.

İşte buna benzer basit ve sade çalışmalar alışkanlık ve ilke haline gelirse, yaşanabilir bir dünyayı hep birlikte kurabiliriz ve bu daha büyük iyilillerin kapısını aralar.
Çiçek beslemeyen, korumayan, sulamayanın, baharı beklemeye hakkı olabilir mi?..
Bu vesileyle mutlu bayramlar diliyorum.

24.06.2017
Ali Rıza Malkoç
www.arm.web.tr



Esneklik
Sert olan maddeleri delemezsiniz fakat kolay kırılırlar.Meyvenin dalı rüzgârda sallanmasaydı kırılır ve ürün veremezdi.
24.06.2017

( Hem De Maliyetsiz İyilik Mi Yapmak İstiyorsunuz? başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 24.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.