Bir çoğumuzun sürücü belgesi var. Var olmasına var da hepimiz şoför müyüz? Kime sorsan, hiç kimse acemiliği üstüne yakıştıramıyor. Seksenli yılların başında ehliyeti koyduk cebimize. O günden bu güne de Allah'a şükür ölüme sebebiyet veren bir kazamız yok. Ufak tefek bir iki sürtme oldu, maddi hasarlı... Bakıyorum, çoğu kere araba kullanan diğer şoförlere, gözlemliyorum. Zaman zaman taksi şoförlerini, zaman zaman minibüs ve otobüs şoförlerini araba kullanırken inceliyorum, kurallara uyan da var uymayan da...



Şehirlerarası yollarda nizami bir sürat de giderken, yanınızdan jet gibi bir araba geçiyor. Haliyle sinir oluyorsunuz... Bir taraftan kızıyorsunuz, diğer taraftan da acıyorsunuz. Dört yüz kilometrelik bir yolda yüz elli kilometre süratlen gitmek ile nizami süratlen gitmek arasında bir saat oynamaz zaman, inanın. Niye bu kadar riske atıyorsunuz ki kendinizi?



Dolmuş ve taksi şoförleri bu işi para kazanmak amacıyla yaptıkları için, en az kurallara da onlar uyuyorlar ve trafik polisleri ile en çok onlar muhatap oluyorlar, ceza yeyince de zıplıyorlar haliyle... Belki haksız yere ceza yiyenleri de oluyor zaman zaman. Kurallara uyanları ayırıyorum tabi ki...



Bayan şoförlerin içinde çok usta olanlar da var, çok acemi olanlarda erkeklere nazaran biraz fazla. Haliyle her koca her baba kızına veya hanımına zamanında bu işi öğretmiyor. Çoğu bayan genç yaşta ehliyet almadığı için, yetenekleri de ona göre sınırlı oluyor. Kadınları şoför olarak yetiştiren erkekler için söylenmiş olan bir söz olan ''Kocadan Hoca olmaz.'' lafı da aslında bir safsatadan ibarettir... Bal gibi erkekler eşlerine sabır ve ilgi ile şoförlüğü en güzel bir şekilde öğretirler...



Şoför olacaksın ve küfür etmeyeceksin, birilerine bağırıp çağırmayacaksın. Mümkün değil, çok azdır sinirlenmeyen, küfür etmeyen şoför. Hatalarda da herkes kendini haklı görür, karşı taraf hep hatalı ve hep haksızdır. Hele de yanınızda başkaları varsa, onların yanında bağırıp çağırmalar daha da yüksek tondan olur. Lakin şunu da unutmamak lazım, kim hatalı olursa olsun sizin küfür ettiğiniz adam da size küfür ediyor olabilir... Bir başka konu da, ağır küfür ettiğiniz adamın yanında, sopa ya da ateşli bir silah da sizin canınızı tehlikeye sokacaktır. Hem günah kazanacaksınız hem de canınızdan olabilirsiniz... Dikkatli olmak lazım...



Eskiden trafikte rüşvet olayları çok oluyordu kulağımıza geldiği kadarı ile şimdilerde bütün polis arabalarında kamera var o işte zorlaştı haliyle, tabi dürüst polislerimizi her zaman ayırarak söylüyorum bu cümleyi... Çorba Parası lafı dolanıp dururdu şoförler arasında... Bir aklıma takılan konuda ağır vasıta şoförlerinin küçük arabaları, özellikle de bayanları yolda sıkıştırmaları konusu... Böyle bir şeyden elinize hiç bir şey geçmez sayın şoför arkadaşlarım. Aman ha sakın siz de bazı densizler gibi ''Tek rakibim Türk Hava Yolları.'' veciz cümlesini kendinize düstur edinmeyin sakın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...
 

( Şoförlük Üzerine Aykırı Düşünceler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.06.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.