Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 3.07.2017
Okunma Sayısı : 1387
Yorum Sayısı : 0
PLANLAMA GÖREV BÖLÜMÜ ÜRETİM  KONTROL

Bir otomobil markası düşünün. Önce arge,  plan proje aşamasında ürün geliştiriliyor.
Üretim faktörleri tek tek dikkate alınarak üretim mühendislerince hesap ediliyor.
Bir otomobili oluşturan binlerce parça, sistem, kablo, civata, donanım  farklı şehir ve ülkelerdeki iş ortaklarına sipariş verilip üretiliyor.
Birbirinden bağımsız ve habersiz üretilen bu parçalar, belli bir proje, sistem ve ölçü dahilinde üretildiği için, bir araya gelip montaj hattına girdiğinde, sorunsuz bir şekilde otomobile dönüşebiliyorlar.
    Peki aynı başarıyı, bunca kanun, eğitim, proje, emek, üretim, fikir, düşünceye rağmen, toplumun yapı taşı bireyler olarak saat gibi işleyen bir millet, bir devlet yapısını neden başaramıyoruz?
Kimseyi suçlamamanın tek geçerli yolu var.
Her birey, hergün 24 saatinin 30 dakikasını bunu sorgulamaya ayırıp fikir üretse çaba gösterse, aynı otomobil üretim bandı gibi çözüme yaklaşacağız.
Sihirli sopa beklemek, kudretli lidere tüm yükü bırakmak, tembellik ve aklı nadasa bırakmaktan başka birşey değildir.

03.07.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Planlama Görev Bölümü Üretim Kontrol başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 3.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.