Zırt pırt: İki de bir, uygunsuzca, yerli yersiz, gereksiz yere. (Türkçe Sözlük)



Güzel Türçemizde böyle bir zarf var, bazı yerlere cuk oturuyor. Anlamını yukarıda verdik. Benimde gözlemlediğim, ülkemizde zırt pırt yapılan şeyler aklıma takıldı paylaşalım...

Zırt pırt yolları asfaltlarız; hiç düşünmeyiz ki, şunu bir kere yapsak, on onbeş yıl gitse...

Milli Maçlar olduğu zaman zırt pırt havaya ateş açmak, adam yaralamak, kazayla da olsa adam öldürmek. Spor dan devam edelim. Futbolcularımızın zırt pırt hakemin kararlarına itiraz edip sarı kart görmesi, devamla seyircilerin hakemlere zırt pırt ana avrat küfür etmesi, yine zırt pırt forma çıkarıp bile bile sarı kart görmek...

Belediyelerin zırt pırt kaldırım taşlarını yenilemesi;kime ne faydası varsa...

Zırt pırt gecekondu yapmak, yapılan gecekondulara ruhsat vermek, gecekonduları sular seller alınca, ağlamak sızlanmak; gecekondulaşmanın önüne geçmek için çaba sarf etmemek...

Zırt pırt erken seçime gitmek; gittikten sonrada, aynı partileri zırt pırt iktidara getirmek...

Zırt pırt elektriklerin kesilmesi; eskiden daha çoktu, şimdi nispeten azaldı biraz...

Yağmurlu havalarda, zırt pırt insanların üstüne hızlı araba sürmek...

Zırt pırt Milli Eğitim sitemimizin ve sınav sistemimizin değişmesi, öğrencilerin aklının karman çorman olması...

Eskiden bir iki şans oyunu varken, her güne bir şans oyunu koyup,milleti zırt pırt kumara ve havadan para kazanma alışkanlığına teşvik etmek...

Bütün Tv.kanallarında, zırt pırt bir işe yaramayan, insana hiçbir şey katmayan magazin programlarıyla, insanları çileden çıkarmak ve beynini iğfal etmek...

Reyting ölçüm kuruluşlarına zırt pırt para verip, hep kendi kanallarını birinci göstermek...

Zırt pırt bir şeyleri protesto etmiş olmak için sokaklarda yürüyüş yapmak...

Bakamayacağı halde, insanın zırt pırt çocuk yapması,ve o çocukların çoğunun okuyamaması...

Devlet adamlarının M.Kemal Atatürk'ün Türk hekimlerine güvendiği gibi, kendi hekimlerimize güvenmemesi, zırt pırt ABD'de ki hastanelere gitmesi...

Ne çok zırt pırt şey varmış, siz de düşünün ekleyin bakalım kendi kafanızdan bir şeyler...

( Zırt Pırt başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.