2017  YOZGAT SÜRMELİ ŞİİR ŞÖLENİ

           Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneğince organize edilen ve Kültür-Turizm Bakanlığınca desteklenen “2017 Sürmeli Şiir Şöleni ve Âşıklar Bayramı” geçtiğimiz hafta sonu büyük bir katılımla gerçekleştirildi. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü salonunda yapılan şiir şölenine 13 ayrı ilden 22 şair ve yazar katıldı.

        Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneğince ilin tanıtımına katkı sağlaması amacıyla yapılan şiir şölenine: Adana, Ankara, İstanbul, Çorum, Kayseri, Eskişehir, Balıkesir, Kırşehir, Gaziantep, Karaman, Burdur, Zonguldak ve Tokat’ tan gelen şair ve yazarlar katıldı. Üç gün boyunca şehrimizi gezen konuk şair ve yazarlar Çamlık Milli Parkında dinlenip yorgunluklarını çamların altında giderdiler. Çapanoğlu Camii, Başçavuşoğlu Camii, Şehir Müzesi ve Nohutlu Tepesini gezip araştırma ve incelemelerde bulundular. Şehrimizin tarihi ve turistik yerlerini gezerek ilimizi tanımaya çalıştılar.

           Sürmeli Şiir Şöleni Programı 1 Temmuz Cumartesi günü İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Salonunda gerçekleştirildi. Yozgat Sürmeli Şiir Şölenine: 2 Doğu Türkistanlı ve  yurt içinden gelen şair ve yazarların yanı sıra Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Seyit Ahmet Arslan, Vali Yardımcısı Şükrü Çakır, Yozgat  Belediye eski Başkanı Yusuf Başer, Kültür Müdürü Metin Halıcı, Müdür Yardımcısı Lütfi İbiş, Çayırlan Tapu Müdürü Özdemir Kılınç ve seçkin sayıda  şiir sever  katılarak şair ve yazarlara destek oldular.

          Kaynaşmanın, kucaklaşmanın ve dostlukların yaşandığı Sürmeli Şiir Şöleni unutulmaz anılara ev sahipliği yaptı. Yozgat Tandır Kebabı ve Yozgat Testi Kebabının lezzetini tadan şair ve yazarlar Çamlık Milli Parkında piknik ziyafeti, Hayri İnal Konağın da müzik ziyafeti, Nohutlu Tepede gezinti muhabbeti ve Öğretmenevinde veda toplantısı ile unutulmaz fotoğraflar  alıp Yozgat anılarını ölümsüzleştirdiler.

          Sürmeli Şölenini düzenleyen komite adına açıklama da bulunan: Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Ahmet Sargın: Katılımcı şair ve yazarlara, yönetim kuruluna ve emeği geçen herkese  teşekkür etti. Amacımız Yozgat’ın tanıtımı ve halk kültürünün yaşatılmasıdır diyen Sargın, 2006 yılından beri bu şölenlerin devam ettiğini ve ülke genelinde büyük yankı uyandırdığını dile getirdi. BU unutulmaz şölenin sunuculuğunu hemşerimiz başarılı sunucular: Rifat Çakır ve Yasemin Doğru birlikte gerçekleştirdiler. Yozgat’tan ayrılan konuk şair ve yazarlar ilimizden memnun ve  güzel anılarla memleketlerine geri döndüler.

                                 

                               YOZGAT 2017 SÜRMELİ ŞİİR  ŞÖLENİ  UNUTULMAYACAK

               Ahmet SARGIN

                2017 Sürmeli Şiir Şöleni ve Aşıklar Bayram-ı programımızı hafta sonu gerçekleştirdik. Kültür ve Turizm Bakanlığınca desteklenen bu etkinliği Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği  adına hazırlayıp sunduk.

             Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneğinin temelini 2006 yılında attık. Bir avuç fedakar arkadaşımızla derneğin kurulmasına karar verdik. O günden beri Sürmeli Şiir Şölenlerini devam ettiriyoruz. Bir çok şair ve yazarı ilimizde konuk ettik, ağırladık.. Şehrimizin  tarihi ve kültürel değerlerini tanıtmaya çalıştık.

            Bu yıl ki Sürmeli Şiir Şöleni onur konuklarımız: Adana dan Harika Ufuk, Ali Ayaz, Tokat tan Ahmet Divriklioğlu, Çorum dan Halil Gülşen, İstanbul dan Doğu Türkistanlı Nurala Göktürk- Hamit Göktürk, Bahar Ikbal Önal, Birgün Tekin, Aynur Saydam, Kayseri den Şeyhmus Çiçek, Turgut Aydın, Emine Karakuş, Ankara dan Rifat Çakır, Ali Karaca, Ihsan Işık, Dilek Hokkaömeroğlu. Eskişehir den Şerife Gündoğdu, Balıkesir den Öz Ali Yılmaz, Hatay dan Mahmut Özkoca, Kırşehir den İbrahim Düğer, Karaman dan İbrahim Şaşma,  Burdur dan Ahmet Ali Bilgen, Zonguldak tan Nermin Karakaya, Gaziantep  ten Gülhun Ertilav, Diyarbakır dan Ihsan Ipek Cankurt onur konuklarımızdı.

          Biz şuna inanıyorduk: Şiir Şölenleri halk Kültür'ünü tanıtan programlar olmanın yanı sıra o ili en ucuz ve en kapsamlı şekilde tanıtan programlar olup kültür- sanat faaliyetlerine damgasını vuran etkinliklerdendi; biz bu inançla programlarımıza devam ettik; devam ettiriyoruz.

        Şüphesiz ki, Yozgat Sürmeli Şiir Şölenleri ülkemizde bir marka oldu. Adından söz ettiren, kalitesi belgelenen ve örnek alınan programlar arasına girdi. Bu manada mutluyuz ve onurluyuz. Sürmeli Şiir Şölenleri İlimizi ciddi anlamda tanıtan bir program olarak Yozgat tarihine de adını altın harflerle yazdırdı; biz bu inancı taşıyoruz.

         2017 Sürmeli Şiir Şölenimiz de şükür dolu dolu geçti. Konuklarımızı memnun etme adına elimizden gelen tüm çabayı sarfettik, emeğimizi esirgemedik. Şair ve yazar arkadaşlarımız Yozgat'ın tarihi ve turistik yerlerini gezdiler. Yöre Kültür'ünü- yemeklerini adet ve törelerini tanımaya çalıştılar. Şiir Şöleni ile de eserlerini paylaştılar halkımızla kaynaşıp kucaklaştılar. Doğu Türkistanlı kardeşlerimiz programımıza heyecan kattı. Dinleyicilere duygusal anlar yaşattılar. Şairler haykırdı, duygular dile geldi ve unutulmaz bir programa daha imza atmış olduk.

         Profesyonel Sunucular: Rifat Çakır ve Yasemin Doğru etkinliğimizi başarıyla takdim ettiler. Aşık Ismail Özbek, Aşık Kadir Öğren ve Ozan Neşet İçöz de gönül telimize dokundular. Var olsunlar . Yozgat tan Ekrem Gürer hocam ve Songül Yurdagül kardeşim de şiirlerini seslendirdiler. Bizlere unutulmaz anlar yaşattılar.

          Yozgat Vali Yardımcısı Şükrü Çakır Beyin ve Kültür -Turizm Müdürlüğümüzün de bize manevi destekleri oldu. Yozgatlılar Vakfı Başkanı Şair- yazar Yukarısarıkaya Eski Başkanı- Ankara İLESAM Temsilcisi değerli dostumuz Durak Turan Düz beyefendi de onur konuklarımız arasındaydı. Ayrıca etkinliğimizin Kültür Bakanlığından da Onur konukları vardı: Araştırma Eğitim Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Şahin ve Kültür Varlıkları- Müzeler Genel Müdür Yardımcısı Seyit Ahmet Arslan beyler. (Yusuf Şahin Bey mazereti nedeniyle aramızda olamadı.) Kültür ve Gönül dostu vatansever hemşehrimiz Seyit Ahmet Arslan Beyin maddi ve manevi desteği gücümüze güç kattı teşekkür eder saygılarımızla sunarız.

           Şiir Şölenleri emek istiyor çaba gerektiriyor, insanlar bu şölenlere alın terlerini katıyorlar. Bu anlamda Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği yönetim kurulu üyelerimize: İsmail Koçak, Ekrem Gürer, Yasemin Doğru ve Tarık Yılmaz'a ve  bana yardımcı olan tüm ekibimize teşekkür ediyorum. Bize manevi destek olan Kültür Müdürlüğümüz çalışanlarına; Lütfi İbiş ve Metin Halıcı beylere teşekkür ediyoruz. İlimizi onurlandıran şair ve yazar dostlarımıza teşekkür ediyoruz. İnanıyoruz ki: 2017 Sürmeli Şiir Şöleni de unutulmayacak ve Gönüllerde yaşamaya, dillerde anlatılmaya devam edecektir. 2017 Sürmeli Şiir Şölenini de Yozgat tarihine Not ediyoruz...

Ahmet SARGIN- Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( 2017 Yozgat 14. Üncü Sürmeli Şiir Şöleni başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 8.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.