İSTİHARE UYKU GÜNCELERİ
"Göğsümde büyüttüğüm bir vedaydı 
Kalbime çarpan."
(*başımı eğdiğim yerden dikilirdi karşıma, yaşlı bir brahman, çınar ağacının altında,  hatırladığım bir geçmiş zaman, bin yapraklı  lotus çiçekli minderinde saflığı arayan,
Bağırsam soyunurdu bir parça tenim, 
Tek eksiği  göz karası kadar sabi,
Çocuk kalbi.
Bir de vakitsiz çiçeklenen 
Çocuk hevesi.*)

Bir çift göz yalancı sıcağın  iğvasıyla uyanan,
Erguvan dallarına asılı kalsa,
Kırçıl kedi tırmanırdı bir çocuğun gözyaşına.
Antik kadınların dudaklarından akıp ağır ağır,
Kanatırcasına  sülünün yalnızlığını
Sürfileden yokluğun ,yokluğun ki,
Hiç bölünmez bir kalandı.
Bir şiirde geçiyor olmasa 
Kokmayı unuturdu,
Başlarında  morşevkül  Züleyha taçlarıyla
Menekşeler olmazsa yaşanır mıydı
Akşamın ardında bir akşam gibi yaşanan.

" Şadırvanların tenine  üflenen duaydı,
Tenimden sızan"
(* yazıyordum bir nefes arası ya da kovulmuştum yaşamdan, istihâre uykularından  kovulmuş bir adam gibi geçiyordum sokaklardan,
Bir şehirde  mevsimin kış hali, 
Birbirine  hiç değmeyen, birbirine  yağan  kar,
Ve ben,
Ve kış,
Zinhâr ve çıplak mekan ötesi,
İçeri değil hep eşikte.*)

"Kızıldan sabahlığını sıyırıp üstünden,
Yalnız sana uzanan bir zamandı,
Tüm dillerde hep eksik yüzün söylendi."
(* bırak ben söyliyeyim güzelliğini, 
Kim gezdiyse bahçende,
Yeraltı suları çekildi kabuğundan,
Geriye kalan, içkin sürüklenmiş gölge,
Kim öldüyse gecene, kim uzak  ve dönmeyecekse,
Kim nefes alırsa yandı teni.
Binlerce pınar ağzından söndüremez,
Sararmış ışığında susan sesini.
Kim yaşamışsa tenha bir çocuk,
Çığlığını eğirir çıkrığında,
Hep bir kapı aralığında.*)

Kim  durgun suda ellerini gezdirse
Ve sokulsa usul usul,
Acıları ufalardı gözlere yuvalı değirmen taşları.
Köklendiği yerden kendine sarılan dallar gibi
Çıplaktı elleri ve kimse
Elleriyle sevemezdi  seni.
SÜHEYLA ALTİNKAYA TURAN

Dipnotlar
İğva: Ayartma.
Zinhâr:Asla
İstihare:hayırlı iş için rüyaya yatma ,din biliminde yazımı bu.
Arapçada ise:İstiáre.( tdk)
Sabi: Eski dilde retorik olarak kullanılıyordu daha sonra üzerindeki uzatmalar kaldırıldı.
Küçük çocuk anlamında kullanılır.
* Lotus çiçekleri brahmanizmde temizliğin simgesi olarak kullanılmıştır,
Bir de çamurun içinde kendini tırtıklı yerlerine yağmur değince temizleyebilen tek çiçek olması hasebiyle günümüz binalarının dış cephe boyamalarına da ilham kaynağı olmuştur.
* Bırak ben söyleyiyeyim güzelliğini*
Cahit Sıtkı Tarancı
( İstihare Uyku Günceleri başlıklı yazı Suheyla tarafından 13.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.