Geçenlerde bir İnternet Sitesinde Türkiye'nin en zenginleri listesi yayınlandı. Liste de dolar ve euro milyarderi bir dolu insan var. Bunlar büyük holdinglerin patronları veya patronlarının çocukları, yakınları kimisi... Ben de kendimce belirlediğim kategoride, tanıdığım Türkiye'nin sayılı zenginlerini sıralıyorum, bakalım nasıl bulacaksınız listeyi...


Kırk yıllık mahalle bakkalımız Necati Ağabey. Veresiye defteri çok kabarıktı bir zamanlar, şimdilerde ise süpermarketler ile girdiği mücadele de yenik düşmemek için var gücü ile direniyor. Mahallesinde ki garibanların veresiye defterine yazdırdığı paraları, bazı zaman ramazan da, bazı zamanda normal günlerde, eline kalem alıp üstüne çizgi çekiyor. Ayrıca çizgi çektiği insana tekrar mal verme cesaretini de gösteriyor. ''Bir daha ödeyemezlerse?'' diye de soranlara, bir daha silerim diye de çekinmeden cevap vermekte bakkal Necati Ağabey...


Mahallemizin tatlı komşusu Esma Teyzemiz. Kimin hastası varsa mahallede bir tas sıcak çorbayı, iki dilim ekmeği hiç eksik etmez. Yoldan geçen çocukları çevirir, çikolata sakız alsınlar diye ceplerine her zaman üç beş lira sıkıştırır. Bahçesinde ki kayısıları, kirazları özellikle mahallenin kızları delikanlıları yesinler diye onları davet eder. Mahalle de düğünü, daveti, nişanı olan herkese en önde yardıma o koşar. Benim gönlümde öyle zengin, öyle zengindir ki anlatamam...


Bir ayakkabıcı meslektaşımız var. O da benim gibi kedileri, köpekleri, kuşları gönlünde ayrı bir yere koyar. Benim de mahalle de kuşları, kedileri, köpekleri beslediğimi, sevdiğimi görünce, her geldiğinde bana elli kiloluk köpek mamasını para pul dahi sormadan, bir kuruş istemeden bırakır. Ben de o mamalar ile kedi, kuş, köpek ne varsa mahalle de beslerim.


Bir de iş yerimizde Esat Ağabeyimiz var. Dükkan komşusu. Kapısına her gelen kimse kesinlikle boş çevirmez. Cebinde varsa para pul, üç beş kuruş cebine sıkıştırır mutlaka. Parası yoksa gömlek kazak, ayakkabı kıyıda köşede kalmışlardan verir. O da yoksa gider yakınında ki bir dükkandan ihtiyacı neye varsa adamın alır getirir, giydirir. Maddi olarak çok da büyük bir zenginliği yok, biliyorum bizim gibi orta gelir gurubunda bir insan, ama yapıyor yaptıkça da huzur buluyor ruhunda ve benliğinde eminim ki...


Kim bilir belki bizim bilmediğimiz, tanımadığımız, daha ne insanlar, nice adamlar ve kadınlar var tevazu sahibi, hem parası var hem de insanlara reklam için değil de gönlünden koparak yardım yapan. Biz çevremizde gördüklerimizi, tanıdıklarımızı kaleme aldık, az da olsa sizlere tanıtmaya çalıştık. Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav.'de ''Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir.'' der. Maddi olarak zengin ya da fakir olsanız bile gönül zenginliğinizi sakın bir kenara atmayın, bırakmayın. Gerçek zenginlik odur. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 
( Türkiye'nin Sayılı Zenginlerini Ben De Tanıyorum başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.