Cacığımın yakamozundan sühregan didelerini çek ey hancı
Muttasılım firakında, zıllın bî karar, bir de sen bana yabancı.

Dem bu demdir benim dedem, an içinde,zan içinde, kan içinde bir çancı
Sanrıların kucağında menevişledim nameleri. Dokun mızraba ey kemancı.

Ökçelerimde uçan pimpirikler devinirken, masamda istemem yancı.
Evriliyor zaten dünyanın bozuk düzeni, neme lazım bu saatte dandancı.

Sükut-u hayalim, çeşm-i giryan oldu. Omurilik soğanımda bir sancı.
İnfial edebilirim pırpır eden bir kedinin kanadında. Deme sonra isyancı.

Gurbetin kulübesinde direksiyon sallarken neler çekti ah bu mancı.
Bakma, evvel böyle değil idik. İblis gıdığımızı okşadı da olduk dumancı.

‘’Duvarların haresinde kırçıllaştı ak güvercinler’’ demişti harmancı.
Oysa rahmetli peder uyarmıştı kirpiyi kaşağılarken ‘’Oku da ol ormancı’’

Marketler çoğalalı beri ne bakkal kaldı mahallede ne de dükkancı.
Kaldım kevser-i müjganında raşeler içinde Yok mu bu memlekette fancı?

Sami kıyar mı hiç sana kıymalı böreğim. Cancısın sen valla cancı.
Katık ettim düşlerimin sinemaskop çikulatalarını. Ah bir de olsaydı nancı.


SULTAN-I ŞUARA - AGRESİF ŞAİR SAMİ BİBEROĞULLARI


------------------------------------------------------------------------------------------
METİN İÇİNDE GEÇEN KELİME VE TAMLAMALAR:

Anlamadıklarınızı sorarsınız. Sormasanız daha iyi edersiniz. 


Ben en bilinmeyenlerini yazayım yine de.

Mancı: Eskiden Man kamyonlarını kullananlara denirdi…Lutfeder de yerseniz tabii ki 
Cancı :Cana can katan sevgili – Canımın içi… (Bunu dahi yerseniz tabii ki)
Nancı : Nan ekmek olduğuna göre nancı da ekmekçi oluyor. ( Türkçemize naçizane bir katkım )
Kevser: Biliyorsunuz
Müjgan: Kirpik ( Valla doğru. )
Raşe: Titreme ( Buda doğru. İnanmıyorsanız bakın. Buda’ya bakmayın ama. Bu da doğru demek istedim. )
Fancı: Bilirsiniz yahu…Fan imal eden insanlara fancı denir.
Agresif: Hayata pozitif bakan anlamına geliyormuş. Öyle dediler. ))))))

Resim: Hani olmaz da bu şiir için ‘’ Saçma sapan ‘’ Diyen çıkarsa onlara karşı ufak bir caydırcı bir önlem alayım dedim. Sonra hiç kimse ‘’ Hocam orantısız güç kullanmışsın ‘’ demesin


( Şair Bu Şiirde Ne Demek İstemiş ? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 19.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.