EĞİTİM SİSTEMİNİ ABD'Mİ KONTROL EDİYOR...?

27 Aralık 1947′de İsmet inönü tarafından imzalanan "Fulbright Antlaşması" ile Türk Eğitim Sisteminin ABD tarafından kontrol edildiği ortaya çıktı.

Büyük yapısal sorunlarla boğuşan Türk eğitim sistemini 70 yıldır ABD'lilerin kontrol ettiği ortaya çıktı. Milli Eğitim'de 27 Aralık 1947′de imzalanan "Fulbright Antlaşması" ile oluşturulan komisyon Türk eğitim sistemini şekillendirmiş. Anlaşma gereği kOMİSYONUN BAŞKANLIĞINI ABD'nin Türkiye'deki Büyükelçisi yapıyor...!!!

Milli Eğitim Bakanlığı, 1947 yılında yapılan anlaşma ile "Fulbright komisyonu" olarak bilinen komisyona bağlanmış. Fulbright Anlaşması'nın 5. Maddesine göre komisyon 4 Türk, 4 ABD'li 8 üyeden oluşuyor. Oylamalarda eşitlik olursa, nihai karar ABD'nin Türkiye Büyükelçisi tarafından veriliyor. Fulbright komisyonu, ilkokuldan İmam Hatip'e kadar, tüm eğitim müfredatını belirleyebiliyor. Yarısı ABD'lilerden oluşan komisyona ABD'nin Türkiye büyükelçisi başkanlık ediyor. Komisyonda ABD'li uzmanların yer alıyor.

FULBRİGT KOMİSYONU NEDİR?

Türkiye Cumhuriyeti tarihinde devlet kademelerinde yabancı uzman ve danışmanlara kapılar ilk olarak Milli Eğitim'de 27 Aralık 1947′de imzalanan "Fulbright Antlaşması" ile aralandı. Fulbrigh denilen Amerikalının hazırladığı bu anlaşmanın asıl adı "Türkiye ve ABD Hükümetleri Arasında Eğitim Komisyonu Kurulması Hakkındaki Anlaşma. Türkiye'deki bütün eğitim aşamalarının müfredat ve kitaplarının tespit edildiği, tüm eğitim sisteminin biçimlendirildiği bir komisyon. 1947 yılından beri, Türkiye eğitim sistemi bu komisyonun denetiminde. Bu komisyon, ilkokuldan İmam Hatip'e kadar, tüm eğitim müfredatını belirliyor. Bu anlaşma ile Türkiye Milli Eğitimi 4'ü Amerikalı ve 4'ü Türk, 8 kişiden oluşan bir komisyonun idaresine bırakılmıştı. Bu komisyonun başkanlığını ABD'nin Türkiye'deki Büyükelçisi'nin yapması kabul edilmişti...1994 yılında bu komisyonun  üye sayısı 60 çıkmış ve 3 te 2 si ABD lilerden oluşmuştur....

!!! EĞİTİMİN NEDEN MİLLİ OLMADIĞI VE NEDEN BİR TÜRLÜ DÜZELTİLEMEDİĞİ DAHA NET ANLAŞILIYOR....RESMEN EĞİTİM DEĞİL EĞİTİMSİZLEŞTİRME SİSTEMİ GELMİŞ...😢😢😢 Merak ettiğim Nasıl bir anlaşmaki bu 15 yıldır iktidarda olan tek hükümet bunu çözemiyor...iptal edemiyor ??? Gerçekten merak ediyorum ve sayın milli eğitim bakanına mail atıp soracağım...

Not: Bimer üzerinden sayın bakanıma yazıyı ve sorularımı gönderdim cevabını sabırsızlıkla bekliyorum ve cevabı buradan paylaşacağım dostlar...

EĞİTİM SİSTEMİNİ ABD'Mİ KONTROL EDİYOR...?  Soruma BİMER den cevap geldi...

Sayın HİCABİ ÇALIŞKAN,

T.C. Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)’ ne yapmış olduğunuz 1700832660 sayılı başvurunuz 20.06.2017 tarihinde ULUSLARARASI ANLAŞMALAR VE BURSLAR DAİRE BAŞKANLIĞI tarafından cevaplanmıştır: 

SAYIN BAŞVURU SAHİBİ;

FULBRİGHT KOMİSYONU 27 ARALIK 1949 TARİHİNDE İKİ HÜKÜMET ARASINDA İMZALANAN ANLAŞMA İLE KURULMUŞTUR. 70 YILLIK TARİHİ GEÇMİŞE SAHİP FULBRİGHT'IN AMACI İKİ ÜLKE ARASINDAKİ KARŞILIKLI ANLAYIŞI KÜLTÜREL DEĞİŞİM YOLU İLE GÜÇLENDİRMEKTİR. TÜRK VE AMERİKAN VATANDAŞLARINA BU PROGRAM SAYESİNDE AMERİKA VE TÜRKİYE'DE DERS VERMELERİ, ÖĞRENİM GÖRMELERİ VE ARAŞTIRMA YAPMA İMKANLARI SAĞLANMAKTADIR.

BU ÇERÇEVEDE, FULBRİGHT KOMİSYONU KURULDUĞUNDAN BUGÜNE KADAR YAKLAŞIK 1900 AMERİKALI İLE 4000 TÜRK ÖĞRENCİ VE AKADEMİSYENİ BURS VEREREK DESTEKLEMİŞTİR. AYRICA, TÜRKİYE'DEN GİDEN BURSİYERLERİN BURS SÜRESİNİ TAMAMLADIKLARINDA TÜRKİYE'DE ÇALIŞMA ZORUNLULUĞU BULUNMAKTADIR.

ÖĞRENCİLER VE BİLİM ADAMLARI, FULBRİGHT'IN İNTERNET SAYFASI ÜZERİNDEN BAŞVURU YAPMAKTA VE BİLİMSEL NİTELİKLERİ GÖZ ÖNÜNE ALIRAK SEÇİLMEKTEDİR. SEÇİMLER, KOMİSYONCA ATANAN BAĞIMSIZ BİR KOMİTE TARAFINDAN YAPILMAKTADIR.

FULBRİGHT EĞİTİM KOMİSYONUNUN FAALİYETLERİNİ DENETLEYEN, KURAL VE POLİTİKALARINI BELİRLEYEN "YÖNETİM KURULU" 4 TÜRK VE 4 AMERİKALI ÜYEDEN OLUŞMAKTADIR. KOMİSYON, FAALİYETLERİ HAKKINDA HER YIL BİR RAPOR HAZIRLAYARAK  TÜRKİYE CUMHURİYETİ VE AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ HÜKÜMETLERİNE SUNMAKTADIR.

FULBRİGHT PROGRAMI, KARŞILIKLI İLİŞKİLERİ GÜÇLENDİRMEYİ HEDEFLEYEN VE ÇEŞİTLİ ALANLARDA ÖĞRENCİ VE AKADEMİSYEN YETİŞMESİNİ SAĞLAYAN BİR BURS PROGRAMIDIR. İDDİA EDİLDİĞİ ÜZERE EĞİTİM SİSTEMİMİZİ ŞEKİLLENDİREN, MÜFREDATA MÜDAHALE EDEN BİR PROGRAM DEĞİLDİR.

BİLGİLERİNİZE SUNARIZ.
( Eğitim Sistemini Abd Mi Kontrol Ediyor başlıklı yazı HİCABİ tarafından 23.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.