Az  yaşa,  çok  yaşa  akıbet gelir  başa.  

Akıbet  de  malum  ölüm.

Müslüman bir  fani  alem-i  berzahtan,  alem-i  ervaha  yatay  bir  şekilde  geçiş  yaparken  genel  olarak önce  yıkanır,  sonra  kefenlenir ,  namazı  kılınır  ve  ondan  sonra  hanları  köşkleri,  kasırları ,  apartman  daireleri  artık  her  nesi  varsa  geride  bırakarak  hepi  topu  iki  metre  uzunluğunda  en  fazla  iki  metre  genişlikte  olan  bir çukurda  ikamet  etmek  üzere  tahta  bir  sal  üzerinde  son  yolculuğuna  çıkar.  

Sonra  en  son  ikametgahı  içindeki  özel  bölmeye  yerleştirilir.  O  bölme  tahtalarla  kapatılır.  Daha  sonra  çukurun  üzerine toprak  atılır.  Dualar  okunur.  Bu  arada  da  başına  tahtadan  bir  işaret  konur  ki  bu  geçici  mezar taşı  görevi  yapmaktadır. (  Tabii  ki  mezar   yeri  daha  önce  satın  alınmış  ve  hazırlanmış  değilse )  

Yani  rahmetli  artık  ebedi  olarak  yeni  bir  mekandadır.  

Biz  Türkler  her  nedense  işte  bu  en  son  ve  ebedi  mekan  olan  ikametgaha  ''  Tahtalıköy ''  Demişiz.  Ölen  bir  kişi  hele  de  fazla  sevilen  biri  değilse  arkasından  ''Rahmet-i  Rahmana  ulaştı''  değil  de  ''  Tahtalı  Köyü  boyladı''  Deriz.

Eee?  Bu   hepimizin  bildiği  bilgilere  bakarak  ben  bu  sitedeki  bunca  insana  ''  Olün  İnşallah''  mı  diyorum?

Yok  efendim.  Ben değil  dostuma,  düşmanıma  bile  ''  Ölür  inşallah''  diye  dua (  ya  da  beddua ) etmem. Çünkü  böyle  bir  duanın  ya  da  bedduanın  dönüp  dolaşıp  sahibini  bulduğuna  inanırım.  

E  o  zaman  bu  başlık ne?  

Efendim  bilmem  bilir  misiniz?  Ülkemizin  bazı şehirlerinde  adı  Tahtalıköy  olan  köylerimiz  varmış. Mesela  bunlardan  biri  Tokat'ın  Niksar  ilçesine  bağlıymış.   Ancak  benim  bahsettiğim Tahtalıköy  bana  daha  yakın.  Çünkü  Kocaeli'nin  Karamürsel  İlçesine  bağlı  Tahtalıköy'den  bahsediyorum.

Köyün  mesire  alanının  fotoğraflarını  o  civardan  bir  öğrencimin  sayfasından  aldım.  Sonra  köy  hakkında  bilgi  aradım  ama  fazla  bir  şey  bulamadım.  Edindiğim  bilgilere  göre  1877-1878  Osmanlı-  Rus  savaşı (  93  harbi )  esnasında  fırsattan  faydalanıp  harekete  geçen  Sırpların  ve  tabii  ki  Rusların  zulümleri sebebiyle  topraklarını  terkeden  Bosnalı  Soydaşlarımız  yerleştirilmiş  bu  köye.  Yani  köylülerin  ataları  Boşnaklar.  Başka  da  önemli  bir  bilgi  edinemedim. Ancak  resimlere  baktığımda  gördüğüm  şey  bu  Tahtalıköy'ün  tam  da  yaşanacak,  en  azından  gitmeye  ve  görmeye  değer  bir Bir  köy  olduğudur.  Bana  kalırsa  cennet  gibi  bir  yer.  

O  bakımdan  hepiniz    Tahtalıköy'e  gönül  rahatlığı  ile  gidebilirsiniz.  Eğer  giden olursa  beni  de  yanında götürebilir.

( Hepiniz En Kısa Zamanda Tahtalıköye Gidin İnşallah. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 25.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.