İNSAF, İZAN VE TUTARLI OLMAK

Bir şirket düşünün, x yönetici zamanında 1 yılda 1milyon TL ciroyu başarmış olsun. Şirket yönetim kurulu, daha çok hasılat beklentisi ile aldığı yeni yönetici, değil daha çok ciro, yıllık hasılatı 300 bin TL ye düşürdüğünü görünce  onun da işine son verirler. Ve üçüncü bir yönetici alırlar. Üçüncü yönetici de, tüm olumsuz şartlara rağmen, yıllık hasılatı 800 bin TL ye çıkarır fakat başarı yükselme trendine girmiştir.
Buna rağmen yönetim kurulunun ortak kararı şudur. Kaybedilen başarı ile övünerek:
"Şirketimiz yılda 1 milyon TL ciro yapıyordu" diye tüm yeni yöneticileri suçlarlar.
Hırs ile eşeği öldürüp, canlı ve yağız bir at beklemek, insaf ve izan ile bağdaşır mı?
Tarihi ve sosyolojik olayları bazen tutarsız ve gereksiz yorumlarla çarpıtanlar oluyor.
Bu kurgu hikaye ile yorumlamak istedim.

25.07.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( İnsaf, İzan Ve Tutarlı Olmak başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 25.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.