Kime sorsam, sayılamayacak kadar derdi var… Kimi görsem beli bükülmüş, yüzü asık, düşünceli, top atsan doymayacak cinsten yürüyor. Kimi görsem hayali çok para kazanmak, hayatını garanti altına alacak her şeye sahiplenmek derdinde, elde etsin de günahmış, sevapmış kimin umurunda!  Kimi görsem, ana-babasını unutmuş, belki islahevine yatırmış, yüzünü görmek bile istemiyor, onlara ödediği paraya lanet okuyor! Kimi görsem, etrafında ki zalimliğe, haksızlığa dur demiyor, görmüyor, eleştirmiyor, veryansın da etmiyor. Kimi görsem, inancına saldırılıyor, haberlerini bir elinde gazoz, diğer elinden çekirdek film izler gibi seyrediyor. Kimi görsem, ölüsü ölse taziye gelenlerle iş konuşuyor, mirası konuşuyor, belki de ölen akınının ardından beddua , lanet okuyor. Kimi görsem, adet olmuş işte, düğününü, yaş gününü, yıldönümlerini… Daha nicelerini kutlamak için bahane peşinde, yeter ki kahkahalarla gülebilsin, gülmek marifet ona göre… Kimilerini gördüm, yemek bulamıyor, savaştan kaçıyor, bir başka ülkeye sığınıyor, kimseye derdini anlatamıyor, tüm geçmişini bombalar yerle bir ediyor.  Kimelerini…


Bu dünyada zengin de olsa fakirde olsa, hayatından şikayet etmeyen yok, acı çekmeyen yok, taptığı parasını harcayamayıp acı çeken çok… O kadar olumsuzluk var ki, bir anket yapılıyor, soru da şu, “ Eğer Azrail a.s. canınızı almaya gelse, canınızı alırsam cennete gideceksiniz, almazsam şu acıdan, her olumsuzluktan şikayet ettiğiniz dünyaya döneceksiniz!” dese ne derdiniz? İki bin kişiye sorulmuş, % 90’ı dünya demiş…


Biz bu kadar acı çektiğimiz dünyayı neden terk etmek istemiyoruz ki? Hele birde eninde sonunda gideceğimiz, bizim olmayan dünyaya veda etmek zor geliyor. Lütfen bu anketi sizde düşünün, eğer cenneti istemiyorsanız, bu dünya size hala tatlı geliyorsa, Sizin taptığınız aşk Allah değil demek ki….Bence en kısa sürede aşkınızı terk edip, gerçek aşkı keşfedin derim. Eğer yaparsanız gerçek zenginlerden olur, eğer gülmekse ereğiniz, sonsuza kadar güler, acı nedir bilmezsiniz! Bence düşünmeye değer, ya sizce?


Saffet Kuramaz

( Neden Dünya Tatlı Görünür Bize başlıklı yazı safdeha tarafından 26.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.