Bizler Türk Milletinin fertleriyiz... Binlerce yıldır tarih sahnesinde milletimizin varlığı devam ediyor. Bir çok devletler kurduk, savaşlar yaptık, nice şehitler verdik topraklarımız için, bağımsızlığımız için. Ta Nuh Tufanına kadar geçmişimiz ve tabi daha öncesi de var, yazılı kaynakların çok az olduğu zamanlarda da tarih sahnesinde idik.


Orta Asya'da yaşarken kavim olarak, bir çok sebeplerden dolayı batıya göç ettik ve Anadolu'ya kadar geldik. Bir çok medeniyetler ile alış verişte bulunduk hem maddi hem de manevi olarak. Onlar bizim kültürümüze biz de onların kültürlerine katkılar yaptık. Devletimizin başına zaman zaman basiretli devlet adamları, zaman zaman da ülkeyi yönetmekte fazla yeteneği olmayan aciz devlet adamları da geldi... Haliyle başarısız devlet adamları memleketin ilerlemesine engel oldular azami derecede...


Onuncu Yüzyılda İslamiyet ile müşerref olduktan sonra İslamın en büyük sancaktarlığını da biz Türkler yaptık. Bilim adamları, şairler, yazarlar, devlet adamları yetiştirdik. Son Türk Devleti Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün liderliğinde tarih sahnesinde ki yerini aldı, dileyelim kıyamete kadar da baki olsun bu devletimiz... Zaman zaman toplumumuzu yerden yere vururuz. ''Biz adam olmayız, bizden bir halt olmaz.'' türü yaklaşımları bir çok vatandaşımız çeşitli ortamlarda dile getirir. Bu tarz söylemler kompleksi insanların, toplumların hal ve davranış şekilleridir. Hiç kimse bizim aklımızın ayarları ile oynamasın, oynamaya da kalkmasın. Yüzdelik dilimler ile bu milletin zeki olup olmadığını ölçmeye çalışanlara kapı gibi Gazi Mustafa Kemal'in ''Türk Milleti zekidir, Türk Milleti çalışkandır, Türk Milletinin karakteri yüksektir.'' lafını gösterebiliriz. Milletine güvenen, milletini canı gönülden seven liderler de böyle laflar ederler...


Her milletin içinde iyi insanlar olduğu gibi, art niyetli kötü insanlarda mevcuttur. Bir toplumu ya da topluluğu eleştirirken insaf ölçüsünde hakkaniyet ile hakaret de etmeden eleştirmek gerekir. Olabilir, dünya bilimine fazla katkı yapmamışızdır diğerleri gibi... Olabilir, sporumuz ve sporcularımız uluslararası yarışmalarda çok da başarılı değildir... Olabilir, sanatçılarımızın çok azı belki dünya çapında tanınmıştır... Olabilir, şehirlerimiz çok da düzenli değildir... Olabilir, okuma yazma oranımız biraz düşüktür... Memlekete bazı icatlar, makineler geç gelmiştir. Bunlar olmadı diye aşağılık kompleksine kapılmaya hiç gerek yoktur. Tabi ki var gücümüz ile toplumumuzu bir yerlere getirmek için en küçük ferdinden en büyüğüne kadar mücadele edeceğiz... Tabi ki toplumumuzu eleştireceğiz lakin kırmadan, dökmeden, hakaret etmeden ''Bizden bir halt olmaz.'' cümlesini kendimize slogan yapmadan...


Şu an da dünya da bizden hem ekonomik hem de sosyal bakımdan geri kalmış o kadar çok topluluk ve devlet var ki inanamazsınız... Zamanında Malazgirt Fatihi Alparslan'da güvendi bu millete, Fatih Sultan Mehmet Han'da güvendi, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'de güvendi... Eğer ki güven duymasalardı milletlerine, yapageldikleri hiç bir işi başaramazlardı, adları da kısa bir zaman sonra tarih sahnesinden silinir giderdi... Şunu aklınızdan çıkartın. Türkler uçak yapamaz, yaparsa düşer. Türkler Tank yapamaz, yaparsa gitmez. Türkler Nükleer Santral yapamaz, yaparsa çevreye zarar verirler... Hiç gerek yok böyle cümlelere... Ne çocuklarınıza ne de yedi yabancılara böyle cümleler kurmayın sakın... Bir Kongolu'da kendi ülkesi ile gurur duyar. Bir Zaireli de kendi ülkesi ile gurur duyar. Bir Kostarikalı da kendi ülkesi ile gurur duyar. Bunların milli gelirleri de belki bizim yarımız kadar bile değil, inanın... Siz de ülkemiz, güzel yurdum Türkiye ile gurur duyun mutlaka... Hem de bunu çocuklarınıza da aşılayın. Kompleksli insanlar ile kompleksli sanatçılar ile kompleksli ve insana tepeden bakan yöneticiler ile toplumlar bir yere asla varamazlar. Hiç kimse kendini Türk Milletinin önüne geçirmeye çalışmasın. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Aşağılık Komplekslerinizi Aşağıya Alın Biraz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.