Göç, doğudan batıya başladı ve şimdi durdu, medeniyet güneşle yağdı

Göç, şimdi Batı’dan doğuya başlayacak, demek ki güneş Batı’dan doğacak!

Kıyamet alameti…


Bir rivayete göre,”Güneş eğer batıdan doğarsa kıyamet alametidir!” derler. Güneşin batıdan doğması fiziksel olarak düşünürsek, dünyanın tersinden dönmesi demektir, başka nasıl olabilir ki… Dünyayı tersinden döndürmek için, bir bilimsel yaklaşımda hayal bile edilemez görünüyor. Rabbim isterse her şeye kadir ama Rabbimde insanlara bir kaide ve kural çerçevesinde dünya vermiş. Hiç bir değişim, insan iradesinde olmadan şekillenmiyor. Mesela, ozon deliğini Rabbim yaratmadı, insanların şu dünyaya bilerek bilmeyerek verdiği zararlarda oluştu. Öyleyse bu güneş batıdan nasıl doğacak ve kıyamet alameti olacak?


Bana göre bugüne kadar dünyanın her güzelliği, bilim ve yaşam modeli Doğu’dan-Asya’dan teşekkül etti… Büyük Moğol imparatorluğu, Türklerin yaşadığı Asya bozkırları, ipeğin, baharatın, yönetim biçimlerinin teşkili hep Doğu’dan-Asya’dan gelişti ve büyüdü. Peygamberler de Orta Asya’dan ortaya çıktı. İnsanlar Batıya doğru gittikçe, daha da gelişen yaşam kültürünü keşfetmeye ve yaşamaya başladı. Öyle bir hale geldi ki, Batı, modern dünyayının temel gücü, dünyayı sömüren ve yaşadığı kültürü benimseten hale büründü. Eğer Batı çökmeye ve gerilemeye başlarsa, dünya yeni şeyleri üretmeye ve insanları geliştirecek teknolojiyi bulmaya güç yetiremeyecek… Asya, eğer bu gücü ele geçirirse, şimdilerde Çin gibi, göç tersine dönecek ve Batıdan Doğuya göç başlayacak!  Bu da doğudan doğup batıya giden göçün-güneşin, tersine dönmesi demek olacak! Batının çökmesi, kaide ve düzeninin bozulması bize kıyameti yaşatacaktır.


Ben Batının hem ekonomik hem de yaşam düzeyinin bozulmasını, 3. dünya savaşları gibi felaketlerin gelecekte doğmasına yorumluyorum. Batı’ın sahip olduğu silah ve güçlere sahip Asya’ya saldırması, kıyamet olacaktır. Bugün Kuzey Kore’nin nükleer ve füze denemeleri, Çin’in büyüyen ekonomisi ki, IMF’nin merkezinin Amerika’dan Çin’e geleceği bunun en büyük göstergesi, insan gücü,  Pakistan, İran gibi ülkelerdeki nükleer silahların varlığı Batı’ya meydan okuyacak düzeyde. Bugüne kadar sömürerek alt yapıyı oluşturan Batı, artık sömürebilmek için enerjisini yitirmek üzeredir. Ekonomisinin zayıflaması-İtalya, İspanya, İrlanda gibi ülkelerde artan işsizlik ve yükselen enflasyon ve artan insan gücünü doyurabilmek, dolayısıyla alıştıkları refahı elinden alınca isyan eden o ülke insanlarını teskin etmek, teselli etmek mümkün olmayacak. Kaliteli ve modern yaşam alanı diye algı yaptıkları şeyleri yitiren bu ülkeler, nasıl biz çözüm üretecek, düşünmesi bile zor! Günümüzde, Fransa, Avusturya, Almanya gibi ülkelerin bize düşman olan teröristleri himaye etmesi, ülkelerinde yaşama alanı vermesi boşuna değildir. Bu teröristler ile bize karşı bir nevi tehdit ile bizden bir şeyler koparma derdindedirler. Bizi bölme gayesi ve zayılatmakla ile kazancakları sömürüleri ile ekonomilerini güçlendireceklerini sanmaktadırlar. Ama bunu gören ve buna aldanmayan güçlü bir Türkiye var atık. Eğitim almak için yıllarca buralara giderek, oranın bel altını alarak Türkiye dönen gençlik yok artık. Öğrenen ve kendini geliştiren, teknoloji üreten gençlik hızla artmaktadır. 


Bana göre, eğer güneş batıdan doğmaya, batının öğrettiklerinin kalmadığı ve iflas ettiği modelde, insanlık Asya’ya-Doğu’ya doğru yönlenecek ve bu Asya’nın huzurunu yok edecek ve dünyayı, kıyamete bir adım yaklaştıracaktır …  Eğer Asya’da İslam dininin yokluğu da ceryan ederse, Allah’ın Kahhar ismiyle, ortalık tasavvur edemediğim vahşi savaşlara yöneltecek… insanlık yok olacaktır.  Eğer islam, İnsanlara Allah’ın rahmeti ile hem batısıyla hem doğusuyla tezahür eder ve yaşanılır olursa, bir süre daha Dünyada kıyamet yerine cennet görüntüleri ortaya çıkmaya devam edecektir. En azından böyle temenni ediyorum.


Güneş’in Batı’dan doğmaması için, Avrupa’da İslamın doğuşunun gerçekleşmesi gerekiyor. Allah rahmet ve lütfu Avrupa topraklarına yayılmalı, kardeşliği ve paylaşmayı batı öğrenmelidir.  Alışkanlık edindiği, burnu dik yürümek yerine, başını yere düşürmüş, alçakgönüllü bir batının gerçekleri görmesi gerekiyor. Artık kurdukları elit insan modelinin çalışmadığını, üstün insan sınıfının kendilerinin olmadığını görmeleri gerekiyor. Umarım bu gerçeği görürler insanlığın yaşaması için, yoksa kıyamet batıdan bize de gelecek hızlıca.


Saffet Kuramaz   

( Batıdan Doğarsa Güneş başlıklı yazı safdeha tarafından 1.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.