İki üç gün önce Beşiktaş ile Konya Spor arasında süper kupa futbol maçı oynandı hepinizin bildiği gibi. Futbol sporu, kuralları içinde oynandığı zaman güzel bir spor, görsel bir ziyafet adeta... Fanatizm ise geçmişte ve günümüzde de futbolun en büyük düşmanı olmaya devam ediyor. Alınan önlemler bazen fayda etse de bazen de hiç dikkate alınmıyor fanatik taraftarlar tarafından...


Ne oluyor size arkadaşım bu kadar mı duyarsız, bu kadar mı ruhsuz, bu kadar mı insanlıktan yoksunsunuz? Ne geçiyor elinize, koltukları kırıp kırıp sahaya atınca, koltuklarınız mı kabarıyor? Bu nasıl milliyetçilik, bu nasıl vatan sevgisi? O kırdığınız koltukların hepsi kamu malı... O koltukları senin, benim gibi, bir çok vatandaşın verdiği vergiler ile o stadyumlara koyuluyor. O mallar üzerinde tüyü bitmemiş yetimlerin hakkı var. Kendi evlerinizde ki koltukları böyle kolay bir şekilde kırabiliyor musunuz? Yazıklar olsun, yazıklar...


Sizler, futbolu şiddet ortamlarına taşıyan geri zekalı fanatikler, ne yaptığınız sanıyorsunuz acaba? Adam dövmek, sahaya bir sürü madde atmak, hakeme ana avrat küfretmek, nedir bu salaklıklar? Bunları yaptığınız zaman sonuç değişiyor mu? Sadece takımınıza ve Türk Sporuna zarar veriyorsunuz, hem de çok büyük zararlar...


Basından takip ettiğimiz kadarı ile İçişleri Bakanlığı da sorumluların bulunması için harekete geçmiş, iyi de etmiş. Kimsenin yaptığı yanına kâr kalmamalı asla. Bu işe sebebiyet verenlerin en ağır biçimde cezalandırılması ve bir daha da statlara alınmaması en doğru kararlardan biri olacaktır kanımca... Bazı ülkeler bildiğim kadarı ile statlarda tel örgüleri bile kaldırdılar lakin yine de kimse sahaya girip de taşkınlık yapamıyor, efendi efendi maçını izliyor... Biz ne zaman böyle bir olgunluğa erişiriz toplum olarak o da meçhul...


Spor için, hele de futbol için insanların birbirine kaba davranması, hakaretler etmesi, kavga etmesi ne kadar çağ dışı ve üzücüdür. Üç beş kişinin yaptığı yanlış davranışlar haliyle hem o kulübü hem de o ülkeyi ve insanlarını zora sokmaktadır. Nedir paylaşamadığımız? Ben Galatasaraylıyım, siz Fenerlisiniz, bir diğeri Bursasporludur, bir başkası Gençlerbirliği kulübünü tutar. Ancak ortak paydamız Türkiyedir, bayraktır, vatandır... Karşında ki sopa ile saldırdığın ya da üstünde siyah beyaz forma var diye dövdüğün insan da bir Türk ve Müslüman. Hepimiz, önce insan olmanın onuruna varalım ve spor için futbol için birbirimizin hem kalbini hem de ruhunu zedelemeyelim. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Koltukları Kırıp Sahaya Atınca Koltuklarınız Kabarmıştır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.