Uzun ömürlülere, yaşlı ve moruk derler, devreyi kapatmıştır,artık işe  yaramaz,
Yardımcıya muhtaçtır,kadınlar veya erler,ama bazılarını,gençler bile yoramaz.
_____________İşte size örnekler,dünyanın   çehresini,değiştiren yaşlılar,isimce sayılmakta
_____________Dinlemek zorundayız,  ihtiyarın sesini, icat ve keşifleri uzun  asra yaymakta.
Coğrafi keşif yapan,Amerika Kâşifi,denizci kaptan Kolomp,tam elli yaşındaydı,
İsapanya  için  yapar ,kolonilik  keşifi, bilim  kitaplarında, listenin  başındaydı.
_____________Kudurmaktan kurtaran,altmış yaşında Pastör,tekrar hayat bahşetti.köpek ısıranlara,
_____________Bazılarına bakın  ,paranın  peşinde  kör.İ s l â m  yobazlarına   gelsin  diyorum  sıra.
Şaheserler yaratan,devşirme Mimar Sinan,doksan sekize kadar,yüzlerce cami yaptı,
Yeni çözülen teknik,ondan  kalmadır inan. mimari  sanatlarda, en baş köşeyi kaptı.
_____________Gökbilimci Galilao.,yetmiş üç yaşındaydı,astronomi  dalında,yıldızlara yol açtı,
_____________Karanlık  gecelerde, yıldız  uğraşındaydı, yolunu  izleyenler,  aya  ,yıldıza  uçtu.
Şair ve yazar Göthe,hayat verdi  Faust'a, seksen  iki  yaşında , tiyatronun  piriydi,
"Hakikat"romanında sayılmıştır baş usta.toplumun dert ortağı,kalemiyle diriydi.
______________Nobel Ödülü"nüAlman Albert Schwveister,seksen iki yaşında,patlayıcıyı yapar,
______________Bugüne yetişenler,yaşlanınca tez bezer. hâlâ nice  yaşlılar ,keşfi  aklımda  tutar.
İngilz devletine,dört kez başbakan oldu,yaşıysa seksen üçtü ,tarihe  dürüst geçti
Ne bir darbeyi yedi, ne de işten kovuldu.devlet adamı  Çurçill,doksan yaşını seçti.
______________Bu insanlar bizlere,uygarlığı sunuyor,çalış,üret ve tüket,"alın terini dök" der.
______________Kalkınan devletlerse,mucidi koruyorlar,onlar da sunuyorlar devlete türlü eser.
Devlet ihtiyarlamaz,kültürlerle genç kalır,ona hizmet edenler,gerçek yurtseverlerse.
Teknik  fakültelerde ,bilimci de çoğalır, bağnaz  y ö n e t i c i l e r ,müsaade  ederse.
______________Mucitler ve kâşifler,destekle yardım diler oligarşi,monarşi,ona köstek olmasın.!
______________Geri kalmış toplumlar icatlara diş biler,değişen müfredatlar,akılı durdurmasın!
Daha yazamadığım,n i c e y a ş l ı mucit var,onlar da siz yazıp ruhları mutlu olsun
Her bilgede yapamaz yeni yeni icatlar,  dilerim ki Türkiye'm, faal mucitle  dolsun.
_____________Çıkılan  gökler de var, inilmez kuyu mu var?incelemeden mahrum,kutsal Kur-an sahibi,
_____________Teknikle uğraşın, A h r e t 'en  bir  duyu mu?  neden  araştırılmaz ,yerin  ve  gögün  dibi?
"Akıl yaşta değildir,"beyin olan baştadır.onu çalıştırmaya, çok  cevval  bir  ruh  ister,
Makûl olan ter ise, yapılan uğraştadır. haydı yavrum Türk Genci,artık zekânı göster.
_____________Dünyada ki mucitler ,türlü  robot üretir,biz Allah'a  güvenip kullanırız  onları,
_____________Yaptıkları füzeler,ruhumuzu ürpertir,boyun büküp korkarız,her nefeste anları.
Çiçek doksan yaşında,bilgisayar emrinde, okuyor ve yazıyor ,der  ruhuma  diyetim.
Tekniğe yasak olmaz,akıl veren her dinde.Tanrı'm izin verirse,yüzü bulmak niyetim.
 
/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-   3550    /*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-/*-  28/07/ 2017 /*-/*-/*--*/--*--*-/*-/
( İ H Y İ Y A R L I K... başlıklı yazı Özçiçek tarafından 9.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.