Bir birlikte askerlik yaparken görmüştüm, beynime beynime adeta kazınmıştı o yazı. Komutanımın oda kapısının hemen yanındaydı. Şöyle diyordu ''Tek bir şeye ihtiyacımız var çalışkan olmak''Mustafa Kemal Atatürk. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün o sözü, o karargâhta, bana o kadar itici bir kuvvet oldu, o kadar çalışma ve vatanıma hizmet etme aşkını artırdı ki sormayın gitsin...

Bugün için başladığınız bir işte az kazanıyor olabilirsiniz. Eviniz kiradır. Babanızdan, annenizden kalan bir mirasta yoktur. Sakın kuruntuya kapılıp, pes edip de yelkenleri suya indirmeyin hayatın karşısında. Dürüstseniz, çalışkansanız, başkalarının kazancında, mevkisinde gözünüz yoksa kısacası gözünüz ve gönlünüz toksa, mutlaka ilahi kader, size yardım edecektir. Ama siz bunu, ister Allah'tan, ister iyilik meleklerinden, isterseniz insanlardan bilin...

Hayatta şansa inanmadım, bundan sonrada bu fikrimi sanırım kimse değiştiremez. Şunu bilin ki, Sayısal Loto'dan en büyük ikramiyeyi bile kazansanız, o da şans değil Allah'ın size yazısıdır. Ama ilerleyen yıllarda, bu varlığınızı tekrar alır mı, yoksa daha mı arttırır, ancak yaşayarak zamanı geldiğinde öğrenirsiniz. Yapılan geniş kapsamlı bir istatistikte, şans oyunlarından yüklü miktarda ikramiye kazananların büyük çoğunluğu, maddi olarak eski durumuna veya eskisinden daha kötü bir duruma gerilemiş. Bunu da anti parantez belirtmekte yarar var...

İş hayatında ve çalışma konusunda, dünyada alın teri kadar kayda değer çok az olgu vardır. Ben yerin altında çalışan maden işçilerinin alın terini, başka hiçbir alın terine kolay kolay yaklaştırmam. Hem yerin üç yüz metre altında çalışacaksınız, hem canınız her an tehlikede olacak, hem de dört kişilik bir ailenin geçim standardının üç bin dört bin Türk lirası civarında olduğu bir ülkede bin beş yüz, iki bin lira maaşa talim edeceksiniz. Ramazanlarda orucunuzu, bazen günışığı görmeden, minareden ezan sesi duymadan açacaksınız. Benim gözümde çok yücedir bu insanlar emek açısından...

Yurdumuzu ayakta tutan insanlar, emekçiler. Hem bileği ile hem beyni ile para kazananlar. Rüşvet yemiyorsanız, yolsuzluk yapmıyorsanız, suiistimallere göz yummuyorsanız, hepinizin kazancı kuruşu kuruşuna helaldir. Çocuklarınız hayat da iken ve siz öldüğünüz zaman gurur ile bahsedecek sizi yâd ederken. Her zaman alnınızın teri olsun ceplerinize giren, eliniz cebinizde ise bile korkmayın elleriniz ıslanmaz...

( Her Zaman Alnınızın Teri Olsun Cebinize Giren başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.08.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.